بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان برای هدست آکیولس

ما در این مطلب، به معرفی بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان برای هدست آکیولس خواهیم پرداخت. بازی‌های VR معمولا باید خریداری شوند اما چند بازی رایگان ارزشمند نیز وجود دارد که باید امتحان کنید.

اگر از هدست آکیولس استفاده می‌کنید یا قصد خریداری کردن آن را دارید، در این مقاله می‌توانید با بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان آن آشنا شوید؛ آثاری که بدون شک، لحظات خاطره انگیزی را برای شما خلق می‌کنند.

بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان برای هدست آکیولس

بازی Oculus First Contact

بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان

چه چیزی بهتر از آغاز ماجراجویی‌های واقعیت مجازی با یک بازی رایگان که همه چیز را به شما معرفی می‌کند؟ در ابتدای کار با هدست آکیولس، آن‌ها تمامی نکات ضروری را به شما آموزش می‌دهند و با همه چیز آشنا می‌شوید. پس از آن، به واسطه بازی Oculus First Contact می‌توانید ببینید که دقیقا چه کارهایی را می‌توانید با این هدست واقعیت مجازی انجام دهید.

بازی فرست کانتکت، در واقع مجموعه‌ای از اسباب بازی‌های واقعیت مجازی را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید با آن‌ها بازی کنید و البته با این دنیای دیجیتالی تازه، بهتر آشنا شوید. پس از پایان کار با این بازی، می‌توانید آن را حذف نکرده و برای مواقع ضروری کنار بگذارید. زمانی که دوستان یا اعضای خانواده می‌خواهند واقعیت مجازی را امتحان کنند، بازی Oculus First Contact می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

این بازی هم‌اکنون برای آکیولس کوئست، ریفت و ریفت اس در دسترس است.

بازی Rec Room

بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان

اگر می‌خواهید در دنیای واقعیت مجازی، دوستان تازه‌ای پیدا کنید، بازی Rec Room می‌تواند به شما کمک کند. شما در این بازی یک آواتار می‌سازید و با افراد مختلف وقت گذرانده و به گفتگو می‌پردازید.

اگر علاقه‌ای به گفتگو با دیگران ندارید، می‌توانید مینی گیم‌های مختلف را انجام دهید. این بازی دارای بخش پینت بال و لیزر تگ است که بیشتر برای اکشن دوستان جذاب جلوه می‌کند. بازی بولینگ و غیره هم مناسب افرادی است که می‌خواهند لحظات آرامی را تجربه کنند.

شما تنها می‌توانید بازی‌هایی را انجام دهید که توسط تیم سازنده طراحی شده است و در ساخت آواتارها هم آزادی چندانی ندارید. نکته قابل توجه دیگر این است که شما نمی‌توانید محتواهای خودتان را آپلود کنید و شاید این اتفاق در ظاهر بد باشد اما نگرانی‌های شما را رفع می‌کند. زیرا کسی محتواهای غیراخلاقی بارگذاری نمی‌کند و همه رده‌های سنی می‌توانند از این بازی لذت ببرند. ‌

این بازی برای هدست‌های آکیولس کوئست، ریفت و ریفت اس در دسترس است.

بازی VR Chat

بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان

بازی وی آر چت، به رک روم شباهت زیادی دارد و افراد مختلف را در یک دنیای مجازی، به یکدیگر نزدیک می‌کند اما برخلاف آن، تمرکز بیشتر بر روی معاشرت است تا انجام بازی‌های مختلف.

در چت روم‌های مختلف، بازی‌های سرگرم کننده‌ای وجود دارند اما بیشتر روم‌ها پیرامون کارائوکه، بارها و کلوپ‌های مختلف جریان دارند. به همین دلیل، بازی VR Chat بهترین گزینه برای وقت گذرانی با دوستان یا آشنایی با افراد جدید به حساب می‌آید.

بازی وی آر چت، در مقایسه با Rec Room، گزینه‌های سفارشی سازی بیشتری دارد و برخلاف آن بازی که تنها شاهد تعدادی آواتار محدود هستید، شما در این بازی می‌توانید مدل دلخواه خود را وارد بازی کنید. به همین دلیل، در جهان بازی، شاهد حضور شخصیت‌های مشهور بازی‌های ویدیویی یا افراد واقعی هستیم. همچنین جهان‌های مختلف و جذابی را در بازی مشاهده می‌کنید که توسط طراح‌های خلاق ساخته شده‌اند.

متاسفانه، اگر از هدست آکیولس کوئست استفاده می‌کنید، کمی با محدودیت رو به رو خواهید شد زیرا کوئست دارای مشخصات فنی نسبتا ضعیفی است و توانایی پردازش بعضی از جهان‌ها و آواتارها را ندارد.

البته جهان‌ها و آواتارهایی به صورت اختصاصی برای کوئست طراحی شده‌اند اما در اکثر اوقات، تنها شاهد آواتارهای پیش فرض هستیم یا حتی گاهی چیزی نشان داده نمی‌شود. در هنگام استفاده از بازی VR Chat، توصیه می‌کنیم از آکیولس لینک (Oculus Link) استفاده کنید تا تمامی محتواها را ببینید.

این بازی برای آکیولس کوئست، ریفت و ریفت اس در دسترس است.

بازی Bait

بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان

اگر به کلی علاقه‌ای به بازی‌های اجتماعی ندارید و نمی‌خواهید ملاقاتی با غریبه‌ها داشته باشید، بازی بیت، یک تجربه اول شخصی و ایده‌آل برای شما به ارمغان می‌آورد و کمک می‌کند تا آرامش را در دنیای واقعیت مجازی بدست بیاورید. به عنوان یک اثر کاملا رایگان، بازی Bait سخاوتمند است و محتواهای قابل توجهی به شما ارائه می‌دهد.

شما در این بازی می‌توانید مناطق چشم نواز مختلفی را ببینید و کارهای هیجان انگیزی انجام دهید، حتی می‌توانید ماهی‌گیری کنید. بیت یکی از بهترین بازی‌های هدست «آکیولس گو» به حساب می‌آید که عناوین رایگان زیادی ندارد.

ویژگی مثبت بازی Bait این است که کاملا آرامش بخش جلوه می‌کند. هیچ دشمنی برای مبارزه وجود ندارد و با هیچ چالشی رو به رو نمی‌شوید. البته در بازی، چالش‌ها و ماموریت‌های مختلفی وجود دارد که به دلخواه می‌توانید انجام دهید. در مجموع، بازی بیت نه تنها بهترین انتخاب برای آغاز ماجراجویی‌های واقعیت مجازی است بلکه یک بازی سرگرم کننده تمام عیار است که می‌توانید به دوستان یا اعضای خانواده نشان دهید.

این بازی برای آکیولس کوئست، گو و سامسونگ گیر وی آر (Gear VR) در دسترس است.

بازی Tea For God

بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان

این بازی کمی متفاوت است و در حال حاضر، در فروشگاه رسمی آکیولس موجود نیست، زیرا در مرحله توسعه قرار دارد و شرکت آکیولس به نسخه دسترسی اولیه (Early Access) بازی‌ها اجازه نمی‌دهد تا در فروشگاه قرار بگیرند. زمانی که ساخت این بازی به اتمام رسید، در فروشگاه قرار می‌گیرد اما فعلا می‌توانید نسخه آزمایشی آن را تجربه کنید.

اگر هدست آکیولس شما به کامپیوتر متصل می‌شود، می‌توانید این بازی را از صفحه اختصاصی‌اش در سایت itch.io دانلود کنید. اگر هدست کوئست دارید، می‌توانید این بازی را با برنامه‌ای به نام SideQuest اجرا کنید.

سازندگان عناوین واقعیت مجازی، از itch.io و SideQuest برای آپلود نسخه‌های بتا و آزمایشی بازی‌ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با جستجو، آثار رایگان بیشتری را نیز پیدا کنید.

در بازی Tea For God، شما در یک مارپیچ قرار گرفته و به ربات‌ها شلیک می‌کنید. شما برای قدم زدن در محیط بازی، نیازی به دسته ندارید و از ویژگی تلپورت نیز در حرکت کردن استفاده نمی‌شود. به همین دلیل، این بازی به شما یک حس واقعیت مجازی طبیعی ارائه می‌دهد و حال شما را بد نمی‌کند.

اگر اتاق کوچکی دارید، اصلا نگران نباشید زیرا این بازی، دنیای خود را با محیط شما سازگار می‌کند. در نتیجه حتی در یک اتاق کوچک نیز این فرصت را دارید تا در دنیای بزرگ بازی قدم بزنید، آن هم بدون اینکه نگران برخورد با دیوار یا اشیا باشید. البته اگر تغییراتی در اتاق ایجاد کنید، بیشترین لذت را از این بازی خواهید برد. بازی تی فور گاد هم‌اکنون برای آکیولس کوئست در دسترس است.

هنگامی که یک هدست واقعیت مجازی خریداری می‌کنید، هیچ چیز غم انگیزتر از پرداخت پول بیشتر برای بازی‌ها نیست و امیدواریم این فهرست از بهترین بازی های واقعیت مجازی رایگان برای هدست آکیولس به شما کمک کند تا کمی پول پس انداز کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بازیاش خیلی مسخرن،بازی پولی هاش چطورن