ماهواره ظفر

ماهواره ظفر توسط ماهواره‌بر سیمرغ به فضا پرتاب می‌شود + جزئیات زمان پرتاب

رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد ماهواره ظفر توسط ماهواره‌بر سیمرغ به فضا پرتاب می‌شود که برای هدایت و کنترل آن سه ایستگاه زمینی در نظر گرفته شده است.

دکتر مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد در حال حاضر دو ماهواره تصویربرداری ظفر 1 و 2 برای پرتاب به سازمان وزارت ارتباطات تحویل داده شده‌اند که محققان و دانشمندان فضایی دانشگاه علم و صنعت ایران به سفارش سازمان فضایی آن را طراحی کرده و به تولید رسانده‌اند. وی تاکید کرد ماهواره ایرانی ظفر پس از تحویل‌گیری برای پرتاب به مدار زمین به پایگاه فضایی منتقل می‌شود.

جزئیات پرتاب پرتاب ماهواره ظفر به مدار زمین

رئیس سازمان فضایی ایران در ادامه بیان کرد ماهواره ظفر در مدار 500 کیلومتری کره زمین قرار خواهد گرفت و ماهواره ظفر 1 می‌تواند در هر 94 دقیقه برابر با روزانه 15 بار به دور سیاره زمین بچرخد. وی تاکید کرد ما ایستگاه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم تا پس از اینکه این ماهواره ایرانی در مدار قرار گرفت، عملیات کنترل، هدایت، دریافت و ارسال داده را انجام دهند. دکتر مرتضی براری در ادامه افزود از مهم‌ترین ماموریت‌های ماهواره ظفر می‌توان به تصویربرداری، ذخیره و ارسال داده و اندازه‌گیری تشعشعات فضایی اشاره کرد.

ماهواره ظفر

براری در ادامه اظهار کرد با هدف رفع نیازهای کشور این ماهواره را طراحی کرده‌ایم که در طراحی آن 340 هزار نفر نقش داشته‌اند و ساخت آن 3 سال به طول انجامید. علاوه بر این طی 4 ماه گذشته دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری سازمان فضایی توانست تمامی آزمایش‌های عملکردی و محیطی آن را انجام دهد. وی تاکید کرد پرتاب این ماهواره جزو مهم‌ترین اولویت‌های سازمان فضایی کشور محسوب می‌شود که توسعه زیرساخت‌های فضایی را به دنبال دارد.

پرتاب ماهواره زمان چه زمانی خواهد بود؟

رئیس سازمان فضایی ایران در ادامه بیان کرد پس از انتقال این ماهواره به پایگاه فضایی، هماهنگی‌هایی با مراجع قانونی صورت می‌گیرد تا مقدمات لازم برای عملیاتی شدن آن انجام شود. وی افزود ایران جزو 9 کشور اول دنیا محسوب می‌شود که موفق شد عضو باشگاه کشورهای مالک چرخه فضایی شود. ما اکنون مالک تمامی شش رکن حوزه فضایی از طراحی و ساخت ماهواره، طراحی و ساخت پایگاه، ساخت ماهواره‌برها و ایستگاه‌های کنترل، هدایت و پردازش داده‌های ماهواره هستیم که محققان داخلی آنها را بومی‌سازی کرده‌اند.

براری در پایان خاطرنشان کرد:

ایستگاه‌های زمینی ماهواره ظفر در واقع سه ایستگاه ماهدشت، خرمشهر و قشم خواهند بود که وظیفه آنها دریافت و ارسال ماهواره است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. برادر کوچیکترش غضنفر هم سه ماه دیگه قرار پرتاب بشه به فضا اونم مکعبى شکله مثل بردار بزرگترش ظفر بسیار بد ترکیب و زشته
    😛

  2. سوقوط نکنه باز پول ملتو بریزن آب جوب

  3. همش هزینه های الکیه

  4. امیدوارم همچون سری گذشته پرتابشون با موفقیت همراه یشه