خودروهای هیبریدی

خودروهای هیبریدی و کم مصرف مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند

بر اساس لایحه جدیدی که توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسید، خودروهای هیبریدی و کم مصرف از پرداخت مالیات و عوارض شماره‌گذاری معاف خواهند شد.

اخیرا نمایندگان مجلس لایه مالیات بر ارزش افزوده ماده 30 را به تصویب رساندند که نحوه محاسبه و شرایط دریافت مالیات و عوارض شماره‌گذاری انواع وسایل نقلیه را شامل می‌شود. طبق این لایحه، شماره‌گذاری انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت، طبق رتبه انرژی که سازمان ملی استاندارد ایران برای آنها به ثبت رسانده است، بر اساس نرخ‌های جدید محاسبه خواهند شد. همچنین قیمت فروش کارخانه برای تولیدات داخلی و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی برای خودروهای وارداتی به عنوان ماخذ مالیات و عوارض موضوع این ماده در نظر گرفته می‌شوند.

معافیت مالیاتی خودروهای هیبریدی

بر اساس لایحه مالیات بر ارزش افزوده ماده 30 که توسط نمایندگان مجلس در یک نشست علنی به تصویب رسیده است و طبق تبصره 2 این ماده، خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌های برقی و تمام هیبرید پلاگین به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت مشمول مالیات و عوارض این ماده نخواهند بود. همچنین در تبصره 3 این ماده آمده است:

وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه دارد ظرف مدت 3 ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، طی همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران، لیست تمامی خودروها و موتورسیکلت‌های تولید داخل و وارداتی را بر اساس رتبه انرژی که در برچسب انرژی آنها درج شده است، به شکل برخط به سازمان اعلام کند و برای اطلاع عموم به انتشار برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. و باز هم قدمی رو به جلو برای پولداران مملکت
    و الا برای ما آدمای معمولی که خودرو هیبریدی یه آرزوس