دوربین اصلی آنر 9 ایکس

دوربین اصلی آنر 9 ایکس چه تفاوتی با رقبا دارد؟

آنر 9 ایکس (Honor 9X) گوشی میان رده‌ای است که به دوربین پشتی سه گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز شده است. در ادامه، تفاوت دوربین اصلی آنر 9 ایکس با رقبا را بررسی می‌کنیم.

گوشی میان رده آنر 9 ایکس (Honor 9X) به تازگی وارد بازار ایران شده است. این گوشی چینی از دوربین پشتی سه گانه، دوربین سلفی پاپ آپ، نمایشگر تمام صفحه و بدون حاشیه، تراشه کایرین 710 اف و باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. به این ترتیب آنر 9 ایکس در بازار ایران، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و می‌تواند موفقیت و فروش بالای نسل قبلی خود یعنی آنر 8 ایکس را تکرار کند.

دوربین اصلی آنر 9 ایکس

یکی از بخش‌های مهمی که مشتریان در هنگام خرید موبایل به آن توجه می‌کنند، دوربین آن است و شرکت آنر نیز در گوشی میان رده جدید خود به این موضوع توجه کرده است. یکی از مزایای رقابتی آنر 9 ایکس، دوربین پشتی سه گانه آن با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی است که آن را بالاتر از بسیاری از رقبا قرار می‌دهد. در ادامه این مطلب، نگاهی به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی آنر 9X می‌اندازیم و تفاوت‌های آن با رقبا را بررسی می‌کنیم.

مشخصات دوربین 48 مگاپیکسلی آنر 9 ایکس

دوربین اصلی آنر 9 ایکس، یک سنسور 48 مگاپیکسلی IMX582 ساخت سونی است که از فاصله کانونی 27 میلی‌متر، دیافراگم f/1.8، اندازه سنسور 2.0/1، اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز بهره می‌برد. این دوربین قادر به فیلمبرداری در رزولوشن 1080p با نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه است و همچنین به کمک حسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی، می‌تواند عکس‌های پرتره با افکت بوکه تهیه کند.

دوربین اصلی آنر 9 ایکس

دوربین 48 مگاپیکسلی آنر 9 ایکس دارای فناوری پیکسلی کواد بایر است که این فناوری، 4 پیکسل مجاور هم را ترکیب کرده و یک پیکسل بزرگ‌تر تولید می‌کند. به این ترتیب نور بیشتری وارد لنز می‌شود و تصاویر با نویز کمتر به دست می‌آید. تصاویر به دست آمده از این دوربین 48 مگاپیکسلی در حالت پیش‌فرض، 12 مگاپیکسلی است، اما شما در تنظیمات می‌توانید آن را به 48 مگاپیکسل نیز تغییر بدهید. تصاویر 48 مگاپیکسلی به چند ثانیه زمان برای پردازش نیاز دارند و جزئیات و نور آنها به خوبی تصاویر 12 مگاپیکسلی پیش‌فرض نیست. قابلیت هوش مصنوعی هم در دوربین اصلی این گوشی وجود دارد که این قابلیت، 22 دسته از صحنه‌ها و سوژه‌های مختلف را شناسایی و پارامترهای تصویر را مطابق با شرایط تنظیم می‌کند.

حالت شب یا Night Mode در تصویربرداری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عکاسی در دوربین گوشی های هوشمند محسوب می‌شوند که خوشبختانه در دوربین اصلی آنر 9 ایکس نیز وجود دارد. در این حالت، دوربین دستگاه چندین فریم از تصویر را ثبت و آنها را با هم ادغام می‌کند تا عکس بهتری را در تاریکی شب به شما تحویل بدهد. برای استفاده از این حالت باید دوربین گوشی را به مدت چند ثانیه ثابت نگه دارید، چرا که در غیر این صورت، تصویر به دست آمده واضح و خوب نخواهد بود.

در حالت اپرچر (Apreture)، افکت بوکه ایجاد و پس زمینه سوژه تار می‌شود. شما می‌توانید میزان تار شدن پس زمینه را در حین عکاسی و پس از آن از بین 0.95 تا 16 تغییر بدهید و تعیین کنید که فوکوس روی کدام سوژه انجام شود. در حالت پرتره (Portrait) هم می‌توانید عکس‌های پرتره زیبایی را از سوژه مورد نظر خود بگیرید. در این حالت امکان تعیین میزان تار شدن وجود ندارد، اما می‌توانید روشنایی شبیه‌سازی شده را تغییر بدهید و مقدار زیباسازی چهره یا Beautification را از 0 تا 10 تنظیم کنید. در نهایت در حالت پرو (Pro) یا حرفه‌ای هم می‌توانید پارامترهای مختلف مانند ایزو، سرعت شاتر، میزان اکسپوژر یا نوردهی، دمای نور و تعادل رنگ سفید را مطابق میل خود تنظیم کنید.

دوربین اصلی آنر 9 ایکس

این‌ها ویژگی‌ها و مشخصات دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی آنر 9X بودند. اما این دوربین که از سنسور ساخت سونی بهره می‌برد، چه تفاوت‌هایی با دوربین اصلی رقبا دارد؟

قبل از هر چیز به نسل قبلی این گوشی یعنی آنر 8 ایکس نگاهی می‌اندازیم. آنر 8X در پشت دارای دوربین دوگانه با سنسور اصلی 20 مگاپیکسلی است که از دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 27 میلی‌متری و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز بهره می‌برد. به این ترتیب واضح است که دوربین آنر 9 ایکس پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به نسل قبلی خود کرده است.

اما به سایر گوشی‌های هم‌رده آنر 9X می‌رسیم؛ دوربین اصلی سامسونگ گلکسی ای 50، یک سنسور 25 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است و در گلکسی ای 50 اس نیز شاهد به کارگیری سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 هستیم. گلکسی ام 30 اس نیز از دوربین اصلی مشابهی با سنسور 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد. در بین گوشی های شیائومی، می 9 تی که البته قیمت بیشتری هم دارد، از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 برخوردار است و ردمی نوت 8 پرو دارای سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 است. شیائومی می ای 3 نیز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 مجهز شده است.

گلکسی ای 50

سامسونگ گلکسی ای 50

هواوی وای 9 پرایم 2019 که به تازگی وارد بازار ایران شده از دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند و در میان گوشی های نوکیا هم نوکیا 7.2 از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی لنز زایس با دیافراگم f/1.8 و نوکیا 6.2 از دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 برخوردار است.

هواوی وای 9 پرایم 2019

هواوی وای 9 پرایم 2019

به این ترتیب می‌بینیم که دوربین اصلی بسیاری از گوشی های میان رده به یکدیگر نزدیک شده‌اند و تفاوت خیلی زیادی بین آنها مشاهده نمی‌شود. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی آنر 9 ایکس اگر از رقبا بهتر نباشد، کمتر هم نیست و در این زمینه از گوشی های هم‌رده عقب نمانده است. در انتها شما را دعوت می‌کنیم مشخصات دوربین اصلی برخی از گوشی های میان رده بازار را در جدول زیر مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید:

مقایسه مشخصات دوربین اصلی آنر 9 ایکس با رقبا

گوشیدوربین اصلیدیافراگم دوربین اصلیسایر ویژگی‌های دوربین اصلی
آنر 9X48 مگاپیکسلیf/1.8سنسور سونی IMX582، فاصله کانونی 27 میلی‌متر، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، اچ دی آر
آنر 8X20 مگاپیکسلیf/1.8فاصله کانونی 27 میلی‌متر، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز
سامسونگ گلکسی A5025 مگاپیکسلیf/2.0فاصله کانونی 25 میلی‌متری، اچ دی آر
سامسونگ گلکسی A50s48 مگاپیکسلیf/2.0فاصله کانونی 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، اچ دی آر
سامسونگ گلکسی M30s48 مگاپیکسلیf/2.0فاصله کانونی 26 میلی‌متری، اچ دی آر
شیائومی می 9T48 مگاپیکسلیf/1.8فاصله کانونی 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، اچ دی آر
شیائومی ردمی نوت 8 پرو64 مگاپیکسلیf/1.9فاصله کانونی 26 میلی‌متری، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، اچ دی آر
شیائومی می A348 مگاپیکسلیf/1.8فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، اچ دی آر
هواوی Y9 Prime 201916 مگاپیکسلیf/1.8فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، اچ دی آر
نوکیا 7.248 مگاپیکسلیf/1.8لنز زایس، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، اچ دی آر
نوکیا 6.216 مگاپیکسلیf/1.8فاصله کانونی 27 میلی‌متری، فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، اچ دی آر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*