سنسورهای دوربین 100 مگاپیکسلی

آنر و هواوی از سنسورهای دوربین 100 مگاپیکسلی در پرچمداران خود استفاده نمی‌کنند

اختلافات اخیر بین شیائومی و آنر در مورد استفاده از سنسورهای دوربین 100 مگاپیکسلی دو مسیر متفاوت را نشان می‌دهد. هواوی، آنر و سونی تصمیم گرفته‌اند که حضور حسگرهای 100 مگاپیکسلی روی گوشی‌های هوشمند، حداقل در حال حاضر انتخاب درستی نیست.

دوربین‌های گوشی‌های هوشمند در سال 2020 به کدام جهت حرکت خواهند کرد؟ شیائومی و سامسونگ انتخاب کرده‌اند که روند تعداد پیکسل‌های بالا را در پیش بگیرند. این در حالی است که شرکت‌های دیگری مانند هواوی، آنر و سونی بر این باور هستند که هنوز برای استفاده از سنسورهای دوربین 100 مگاپیکسلی زود است و در عوض تصمیم گرفته‌اند از راهکار دیگری برای افزایش کیفیت دوربین محصولات خود بهره بگیرند.

همکاری آنر و هواوی با سونی در واقع نشان می‌دهد که آن‌ها تصور متفاوتی از عکاسی با گوشی‌های هوشمند دارند. شایعه اخیر در مورد تولید یک حسگر 100 مگاپیکسلی دیگر توسط سونی (مانند سامسونگ) توسط کارکنان سونی رد شده است. آن‌ها همچنین اضافه کرده‌اند که برای استفاده از این رزولوشن در دوربین‌ گوشی‌های هوشمند هنوز خیلی زود است.

چندی بعد، مدیر بازاریابی شرکت آنر، شن کایشین، در رابطه با بحث و جنجال درباره سنسورهای 100 مگاپیکسلی اینطور پاسخ داد و گفت:

با به‌کارگیری رزولوشن 100 مگاپیکسل، بسیار دشوار خواهد بود که اندازه پیکسل‌ها از 0.8 میکرون فراتر برود. سونی و آنر بر این باور هستند که اندازه پیکسل 1 میکرون یا بیشتر می‌تواند میزان حساسیت به نور و کیفیت تصویر لازم در یک دستگاه پرچمدار را تضمین کند. در سال 2020، ما بدون شک اندازه پیکسل‌های بزرگ‌تر را به جای رزولوشن‌ 100 مگاپیکسلی برمی‌گزینیم.

آنر Honor

آنر بر این باور است که دستیابی به پیکسل‌های بزرگ‌تر با رزولوشن‌های بالاتر از 100 مگاپیکسل امری بسیار دشوار است. سونی، آنر و هواوی همچنین معتقد هستند که اندازه پیکسل بزرگ‌تر از 1 میکرون می‌تواند کیفیت تصاویر را در پرچمداران آینده این شرکت‌ها تضمین کند؛ از اینرو آنر به روند استفاده از دوربین‌های 100 مگاپیکسلی در سال 2020 نخواهد پیوست. در عوض، آن‌ها از سنسورهایی با اندازه پیکسل بزرگ‌تر استفاده خواهند کرد.

حال اگرچه این‌ها گفته‌های آنر بود و نه هواوی، اما می‌توانیم با اطمینان اینطور فرض کنیم که هواوی نیز همین مسیر را در پیش خواهد گرفت. به علاوه، به استناد شایعات قبلی می‌دانیم که هواوی پی 40 پرو از دوربین 52 مگاپیکسلی ساخت سونی استفاده خواهد کرد. این حسگر دارای اندازه “1/1.33 است و از فناوری ترکیب پیکسل 4 در 1 استفاده خواهد کرد. این فناوری به حسگر دوربین اجازه می‌دهد که برای جذب نور بیشتر، چهار پیکسل را در یک پیکسل ترکیب کند. همانطور که احتمالا می‌دانید، نور بیشتر به معنای نویز کمتر در عکس‌هایی است که در شرایط نوری ضعیف ثبت می‌شوند.

در پایان، هم هواوی و هم آنر ممکن است پرچمداران خود را به سنسورهای 48 یا 52 مگاپیکسلی سونی مجهز کنند. به این ترتیب استفاده از سنسورهای تصویر 108 مگاپیکسلی سامسونگ به شیائومی و برندهای دیگر واگذار خواهد شد.

نظر شما در مورد انتخاب‌ تولیدکنندگان مختلف چیست؟ آیا با آن‌ها موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*