کاهش اعتیاد به گوشی‌ های هوشمند

3 اپلیکیشن جدید گوگل برای کاهش اعتیاد به گوشی‌ های هوشمند

پس از معرفی قابلیت Digital Wellbeing توسط گوگل، این برنامه اکنون به یک قابلیت اصلی در سیستم عامل اندروید تبدیل شده است. این شرکت اخیرا 3 برنامه مشابه برای کاهش اعتیاد به گوشی‌ های هوشمند معرفی کرده است.

گوگل در روز‌های اولی که قابلیت Digital Wellbeing را معرفی کرد، با اظهار نظرهای عجیب و غریب و تمسخر آمیزی رو به رو شد. اما در حال حاضر این قابلیت به یک ویژگی دائمی در سیستم عامل اندروید تبدیل شده است. حتی سایر شرکت‌ها نیز این برنامه را در محصولات خود ارائه می‌دهند. تمامی این‌ها، قدم درست گوگل در ارائه چنین قابلیتی را ثابت می‌کند. گوگل اکنون قابلیت خود را بیش‌تر توسعه داده و اخیرا در سه برنامه مشابه با Digital Wellbeing، به کاهش اعتیاد به گوشی‌ های هوشمند پرداخته است.کاهش اعتیاد به گوشی‌ های هوشمند

در حقیقت، به نظر می‌رسد گوگل تجربه بیشتری در زمینه استفاده بیش از حد از گوشی هوشمند بدست آورده و برای مبارزه با این نوع اعتیاد، سه برنامه جدید را به گوگل پلی استور اضافه کرده است.

Envelope

Envelope (پاکت نامه) یک عنوان زیبا برای اپ جدید گوگل است و همانطور که از اسمش مشخص است، گوگل قصد دارد گوشی هوشمند را به محصول دیگری تبدیل کند. این ایده‌ای است که گوگل پیکسل 3a شما را  با استفاده و هنر و خلاقیت به یک دستگاه جدید تبدیل می‌کند.

برای تجربه این برنامه، باید پاکت مخصوصی را پرینت کنید که گوشی به صورت کامل درون آن جا بگیرد و تنها سنسور اثر انگشت و دوربین از آن بیرون باشد. زمانی که گوشی درون پاکت قرار می‌گرد، تعدادی از عملکردهای اصلی شامل تماس، ساعت و دوربین برای گرفتن عکس و ویدیو در دسترس خواهد بود. تمامی این موارد توسط کاغذی که روی نمایشگر کشیده شده و نورهایی که از نمایشگر پخش می‌شود، امکان‌پذیر است. البته در زمان استفاده از چنین حالتی، برخی از ویژگی‌ها مانند عدم وجود منظره‌یاب در استفاده از دوربین آزار دهنده خواهد بود.

Activity Bubbles و Screen Stopwatch

کاهش اعتیاد به گوشی‌ های هوشمند

Screen Stopwatch و Activity Bubbles، دو برنامه دیگری هستند که گوگل در این مجموعه قرار داده است. هر دو برنامه لایو والپیپر دارند و میزان روشن بودن نمایشگر گوشی در طول روز را بررسی می‌کند.  دومین برنامه تایمر بزرگی روی صغحه نمایش دارد که در زمان فعال بودن نمایشگر، روشن می‌شود. در مورد دیگر، از همان برنامه اما اندکی خلاقانه‌تر استفاده شده است. هنگامی که گوشی را آنلاک می‌کنید، حبابی در صفحه ایجاد می‌شود و این حباب اندک اندک بزرگ می‌شود تا زمانی که گوشی قفل شود. در پایان روز، این حباب‌ها در والپیپر گوشی‌ شما به نمایش در می‌آیند که بسیار جالب به نظر می‌رسد.

هر سه این برنامه‌ها در گوگل پلی استور به صورت رایگان قابل دسترسی هستند. اما نرم افزار Envelope، در حال حاضر تنها برای گوگل پیکسل 3a در دسترس می‌باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*