مهاجرت از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰

مثل آب خوردن و رایگان از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنید

با توجه به پایان یافتن پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۷ مایکروسافت (Microsoft Windows 7) اگر از نسخه‌ی اصلی ویندوز 7 استفاده می‌کنید٬ می‌توانید مثل آب خوردن و رایگان به ویندوز 10 مهاجرت کنید.

هفته‌ی گذشته مایکروسافت سرانجام به پشتیبانی از سیستم عامل محبوب ویندوز ۷ خود پایان داد. این بدان معناست که دیگر این سیستم عامل به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت نخواهد کرد. با کمال ناراحتی٬ اگر شما هم جزو کاربران این سیستم عامل هستید٬ حالا دیگر نوبت به آن رسیده تا کامپیوتر خودتان را پس از 11 سال به سیستم عامل جدیدی ارتقاء دهید. ویندوز ۷ بدون به‌روزرسانی‌های اندرویدی طی ماه‌های آینده با مشکلات بزرگ امنیتی مواجه خواهد شد.

اگر به دنبال مهاجرت از ویندوز 7 به ویندوز 10 هستید٬ ما در اینجا راه حل بسیار آسانی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نکنه: توجه داشته باشید که برای انجام این روش٬ شما به یک نسخه‌ی اصلی ویندوز 7 نیاز خواهید داشت. در غین این صورت شما قادر به ارتقاء سیستم عامل خود به ویندوز 10 به صورت باید حتماً نسخه‌ی اصلی ویندوز 10 را خریداری کنید.

مهاجرت از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰

مهاجرت از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰

  1. به وب‌سایت رسمی کمپانی مایکروسافت بروید تا آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز 10 را دانلود کنید.
  2. از آنجایی که کامپیوتر شما ویندوز 7 را اجرا می‌کند٬ شما یک دکمه به نام Update Now را در زیر بخش دانلود مشاهده خواهید کرد.
  3. روی این دکمه کلید کنید تا یک اپلیکیشن کوچگ دانلود شود که با استفاده از آن می‌توانید به ویندوز 10 مهاجرت کنید.
  4. فایل دانلود شده را اجرا کنید و هشدارهای روی صفحه را دنبال کنید. شما سپس یک دکمه به نام “Update Now” را مشاهده خواهید کرد. این اپلیکیشن دانلود شده به صورت خودکار سیستم عامل فعلی شما را تشخیص می‌دهد. به علاوه٬ آن به صورت خودکار برای نصب ویندوز 10 آماده می‌شود.
  5. این برنامه آغاز به دانلود ویندوز 10 خواهد کرد. این قدم بسته به سرعت اینترنت شما طول خواهد کشید.
  6. شما سپس٬ از پایان دانلود ویندوز 10 مطلع خواهید شد. روی دکمه‌ی Restart Now کلیک کنید تا مراحل نصب آغاز شود.
  7. تمام کاری که نیاز است انجام دهید٬ این است که راحت روی صندلی خود بنشینید تا منتظر بمانید پروسه‌ی نصب به پایان برسد.

زمانی که ویندوز 10 نصب شد٬ شما صفحه‌ی دسکتاپ را مشاهده خواهید کرد. اگر از ویندوز 7 اورجینال استفاده کرده باشید٬ ویندوز 10 جدید شما به صورت خودکار فعال خواهد شد. برای بررسی این قضیه به منوی استارت٬ بخش Settings بروید و مسیر Update & Security > Activation را دنبال کنید.