شیائومی-دوربین گوشی شیائومی

شیائومی برای تقویت دوربین گوشی هایش احتمالا با کانن یا نیکون همکاری می‌کند

امروزه کیفیت دوربین گوشی های هوشمند یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای مورد نظر مشتریان است و شرکت شیائومی قصد دارد مانور بیشتری روی پیشرفت در این زمینه انجام دهد.

دوربین گوشی‌ها نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته و هر سال کیفیت عکس‌ها و فیلم‌هایی که ثبت می‌کنیم به‌لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حال بهبود است. به‌همین جهت، برخی از غول‌های صنعت تولید گوشی‌های هوشمند تمایل دارند با شرکت‌های تخصصی فعال در زمینه دوربین و عکاسی همکاری کنند؛ به‌نظر می‌رسد شیائومی هم در آینده نه‌چندان دور قدم‌های مثبتی در این زمینه خواهد برداشت.

از زمان عرضه گوشی هواوی پی 9 به بازار، دیدیم که هواوی همکاری نزدیکی با کمپانی دوربین لایکا داشته تا اِلمان‌های اپتیکی گوشی‌هایش را بهبود ببخشد. علاوه بر این، موتورلا با شرکت هاسلبلاد همکاری می‌کند و نوکیا هم با کمپانی کارل زایس.

با توجه به شواهد، شرکت بعدی‌ای که در راستای چنین همکاری‌های نزدیکی برای بهبود کیفیت دوربین اقدام خواهد کرد، شیائومی خواهد بود. همه چیز از آن‌جا شروع شد که شیائومی یک نظرسنجی در وبسایت Weibo قرار داد و در آن از کاربرانش درباره همکار احتمالی‌اش در زمینه دوربین گوشی، نظرخواهی کرد. در میان گزینه‌های این نظرسنجی، نام شرکت‌های کانن، نیکون و هاسلبلاد به چشم می‌خورد و البته گزینه “عدم نیاز به همکاری در این زمینه” هم وجود داشت. بیش از 4000 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و شرکت هاسلبلاد بیشترین رای را به‌دست آورد؛ فراموش نکنیم که از این کمپانی دوربین‌سازی بارها به عنوان بهترین در دنیا یاد شده است.

نظرسنجی شیائومی-دوربین شیائومی

البته نتیجه این نظرسنجی لزوما به این معنی نیست که شیائومی با کمپانی هاسلبلاد همکاری خواهد کرد؛‌ اما چنین اقدامی می‌تواند نشانگر تمایل شیائومی به تقویت کیفیت دوربین‌های گوشی‌هایش یا حداقل داشتن مهر تایید یک شرکت معتبر و شناخته‌شده بر روی کیفیت عکس و فیلم‌های گوشی‌هایش باشد. چنین همکاری احتمالی‌ای، می‌تواند تصور عمومی نسبت به کیفیت دوربین‌های شیائومی را بهتر کند.

هواوی هم دقیقا همین استراتژی را جهت همکاری با شرکت لایکا در پیش گرفت و اکنون به نتایج مطلوبی رسیده زیرا مهر تایید این کمپانی معتبر، روی کیفیت دوربین‌های هواوی زده می‌شود. باید دید شیائومی که تا به‌حال نتوانسته در زمینه رضایت از دوربین گوشی‌هایش، نتایجی مانند برخی از رقیبانش به‌دست آورد،‌ با کدام شرکت همکاری خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*