هواپیمای تهران استانبول

هواپیمای تهران استانبول پس از بروز نقص فنی با موفقیت در فرودگاه مهرآباد نشست

هواپیمای تهران استانبول پس از بروز نقص فنی به سلامت به فرودگاه مهرآباد برگشت. پرواز 9716 ایران ایرتور که عازم ترکیه بود از فرودگاه امام خمینی بلند شده بود.

ساعتی قبل، پرواز 9716 ایران ایرتور به مقصد استانبول ترکیه از فرودگاه امام خمینی تهران بلند شد، اما چیزی نگذشت که به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شد. این هواپیمای ایرباس 306 نتوانست چرخ‌های خود را ببندد و به همین دلیل خلبان چندین دور را در آسمان تهران زد و در نهایت مجبور شد در فرودگاه مهرآباد تهران فرود بیاید. خوشبختانه هیچ‌یک از مسافران در این فرود اضطراری آسیب ندیدند و این اتفاق ختم به خیر شد. در تصویر زیر، مسیر حرکتی عجیب این هواپیمای مسافربری را مشاهده می‌کنید.

هواپیمای تهران استانبول

اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی این خبر را تایید کرده است و اعلام کرد هم‌اکنون هواپیمای جایگزین توسط ایران ایرتور آماده شده و تا دقایقی دیگر، تهران را به مقصد استانبول ترکیه ترک می‌کند. در همین رابطه، علی کاشانی، مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی اظهار کرد هواپیمای ایرباس 306 متعلق به شرکت ایران ایرتور که از تهران عازم استانبول ترکیه بود، دچار نقص فنی شد و پس از تلاش خلبان به سلامت در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست و همه مسافران و کادر پروازی در سلامت کامل هستند. علت نقص فنی نیز بسته نشدن چرخ‌ها اعلام شده و به همین دلیل خلبان پس از چندین بار دور زدن در آسمان تهران مجبور به فرود اضطراری شد.