مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

رایج ترین مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس + راه حل

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ پلاس یکی از پرطرفدارترین پرچمداران بازار است. در این مطلب مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس که احتمال بروز آن‌ها وجود دارد را بررسی کرده و سپس راه حل آن را ارائه می‌کنیم.

هیچ گوشی هوشمند بی‌عیب و نقصی تا امروز تولید نشده و ده‌ها سال دیگر نیز متولد نخواهد شد. هر چه تعداد و سطح فناوری‌های به کار رفته در دل یک گجت کوچک افزایش پیدا می‌کند، احتمال بروز یک سری مشکلات در آن‌ نیز بیشتر خواهد شد. خوشبختانه برای هر مشکلی، راه حلی وجود دارد. در این مطلب بعد از اعلام مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس روش‌های رفع آن‌ها را بیان می‌کنیم.

دو دلیل برای بیشتر به چشم آمدن مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس در مقایسه با دیگر پرچمداران وجود دارد. نخست این که محصولات سری S سامسونگ همیشه جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده و ازدیاد آن‌ها نزد کاربران، احتمال مشاهده شدن یک سری خطای سخت افزاری و نرم افزاری را بالا می‌برد. از طرفی انتظارها از پرچمداران پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا بالا است، به همین دلیل کاربران با مشاهده کوچکترین ایرادی در گوشی هوشمند خود، موضوع را در شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌کنند.

مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

توجه: مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشد. 

فهرست مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

اگر تنها به دنبال یافتن روش رفع مشکلی خاص، که در گوشی شما پدید آمده هستید، نگاهی به فهرست زیر بیندازید. با کلیک روی هر عنوان به قسمت مربوط به بررسی آن مشکل ارسال خواهید شد.

مشکل افزایش دمای گلکسی اس 10 پلاس

در صورتی که دمای گوشی حین استفاده از آن، بدون داشتن دلیل موجه همچون اجرای بازی یا نرم افزارهای سنگین، به طور متناوب بالا می‌رود، باید یک سری نکته مهم را مد نظر داشته باشید:

  1. از شارژ شدن گوشی برای مدت زمانی طولانی جلوگیری کنید. به سیستم قطع خودکار جریان برق بعد از پر شدن شارژ باتری کفایت نکرده و بلافاصله آن را از برق جدا کنید. به طور طبیعی باید از رفتارهایی همچون قرار دادن گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس خود در شارژ در ابتدای شب و بیرون آوردن کابل شارژ از آن حین بیدار شدن از خواب، خودداری کنید.
  2. از گوشی در زمان شارژ شدن استفاده نکنید. یکی از اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن دمای گوشی، حتی بعد از بیرون کشیدن کابل شارژ از دستگاه، استفاده طولانی مدت از آن در حالت اتصال به برق است.
  3. یکی دیگر از دلایل رایج بروز این دسته از مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 اجرای بازی‌های سه بعدی سنگین روی گوشی برای مدت‌ زمان‌های طولانی است. بعد از هر چند دقیقه از برنامه خارج شده و سپس به آن وارد شوید. Galaxy S10 Plus با وجود داشتن مشخصات فنی رده بالا، یک گوشی گیمینگ نبوده و فاقد سیستم خنک‌کنندگی حرفه‌ای است.
  4. در زمان برقراری مکالمه‌های صوتی بر بستر شبکه موبایل یا حین اتصال به وای فای، اتصال داده موبایل، جی پی اس و دیگر سنسورهای غیر ضروری را خاموش کنید. دمای دستگاه در زمان مکالمه افزایش قابل توجهی دارد. فعال بودن سنسورهای بدون استفاده در این زمان، به جز دامن زدن به افزایش دما، نتیجه دیگری نخواهد داشت.

در صورتی که با وجود رعایت موارد بالا، مشکل همچنان ادامه پیدا کرد، باید آن را به یک تعمیرکار مجاز نشان بدهید. وجود مشکلی سخت افزاری محتمل است.

مشکل پایین بودن دوام باتری گلکسی اس 10 پلاس

اگر تصور می‌کنید با در نظر گرفتن میزان استفاده شما از گوشی، مصرف انرژی آن بیش از اندازه بوده و انتظار بیشتری از دوام باتری دارید، برای اطمینان از نبود مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری به نکات زیر توجه کنید:

مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

  1. همه نرم افزارهای جانبی مخصوص ذخیره نیرو (Battery Saver) و پاک‌کننده فایل‌های زائد (Cleaner) را از گوشی خود حذف کنید.
  2. وارد تنظیمات شده و حالت ذخیره نیرو (Power Saving) را روشن کنید. حالت ذخیره نیرویی که سامسونگ برای سیستم عامل اندروید سفارشی اخیر خود یعنی One UI توسعه داده است، عملکرد بسیار خوبی دارد.
  3. در صورت عدم نیاز به جی پی اس، همیشه آن را در حالت خاموش نگه دارید.
  4. داده موبایل (اتصال به اینترنت از طریق شبکه موبایل)، قاتل باتری است و انرژی را با سرعت بالایی مصرف می‌کند. تا جای ممکن به منظور اتصال به اینترنت از وای فای استفاده کرده و در زمان عدم نیاز، هر دو را در حالت غیر فعال نگه دارید. اتصال همیشگی به اینترنت از جمله دلایل بروز یک سری از مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس است.
  5. نرم افزارهایی همچون فیس بوک که سرویس‌های فراوانی را در پس‌زمینه اجرا می‌کنند حذف کنید.

در صورتی که مشکل بعد از نصب یک نرم افزار مشخص بروز پیدا کرده، حتما آن را حذف کنید. اگر با رعایت و دنبال کردن نکات بالا همچنان از عمر باتری گوشی هوشمندتان راضی نیستید، باید آن را به یک تعمیرکار مجاز نشان بدهید. هر چه بیشتر از عمر دستگاه گذشته باشد، احتمال وجود مشکل سخت افزاری، بیشتر از ایراد نرم افزاری خواهد بود.

مشکل کند و لگ‌دار بودن رابط کاربری گلکسی اس 10 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس به عنوان یکی از قوی‌ترین و سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار شناخته می‌شود. از طرفی رابط کاربری اختصاصی گجت‌های اندرویدی سامسونگ، در مقایسه با دیگر نسخه‌های سفارشی‌سازی شده اندروید، قابلیت‌های بیشتری عرضه کرده و به همین دلیل سرویس‌های بیشتری را در پس‌زمینه در حالت اجرا نگه می‌دارند. مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس در زمینه کندی رابط کاربری احتمالا با رعایت موارد زیر برطرف خواهد شد:

  1. اگر یک لانچر نصب کرده‌اید، آن را حذف کنید. برخلاف رابط کاربری پیش‌فرض یک گوشی، لانچرها متناسب با مشخصات فنی آن‌ها توسعه پیدا نکرده و به کند شدن تجربه کار با گوشی منجر می‌شوند. قدم بعدی، هارد ریبوت کردن (Hard Reboot) دستگاه است؛ گوشی هوشمندتان را یک مرتبه خاموش کرده و مجددا روشن کنید.
  2.  اگر مشکل برطرف نشد، برای اطمینان از نبود مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری، باید یک مرتبه دستگاه را ریست فکتوری کنید. به این منظور مسیر Setting > Backup & Reset > Factory Reset your phone را دنبال کنید. فراموش نکنید همه اطلاعات ذخیره شده روی گوشی، به وسیله ریست فکتوری حذف خواهد شد، پس گرفتن بکاپ را در اولویت قرار بدهید.
  3. در صورت استمرار مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس از نظر کندی رابط کاربری، چاره‌ای به جز نصب مجدد سیستم عامل روی دستگاه و فلش کردن آن باقی نمی‌ماند.

البته بعد نیست قبل از این کار، تا دریافت آپدیت رسمی بعدی منتظر بمانید. سامسونگ در توسعه به‌روزرسانی برای پرچمدارانش عملکرد خوبی داشته و بسیاری از مشکلاتشان را از طریق آپدیت نرم افزار حل می‌کند. شاید کندی رابط کاربری گوشی شما با پچ بعدی از بین برود.

مشکل خاموش شدن ناگهانی گلکسی اس 10 پلاس

این مورد فقط جزو مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس نبوده و بین گوشی‌های اندرویدی رایج است. در صورت مواجه شدن با چنین ایرادی، نکات زیر را دنبال کنید:

  1. پیش از همه، به قسمت اول همین مطلب برگشته و نکات ذکر شده برای چگونگی برطرف کردن مشکل گرم شدن بیش از اندازه گوشی را دنبال کنید. وقتی دمای دستگاه از حد مجاز می‌گذرد، برای جلوگیری از ذوب شدن برخی قطعات داخلی، به صورت خودکار خاموش خواهد شد.
  2. قدم بعدی، شارژ کردن کامل گوشی تا 100 درصد و سپس انتظار برای خالی شدن باتری تا زمان خاموش شدن آن است.
  3. اگر مشکل برطرف نشده و خاموش شدن گوشی بدون دلیل و بدون اجرای نرم افزاری خاص رخ می‌دهد، یک مرتبه آن را ریست فکتوری کنید. در صورتی که مشکل نرم افزاری بوده باشد، به وسیله بازیابی دیتا بعد از ریست فکتوری، مجددا با مشکل رو به رو خواهید شد. در نتیجه بهتر است از اطلاعات به صورت دستی نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن‌ها را در هارد اکسترنال یا هر حافظه دیگری نگهداری کنید.

در صورت بروز مجدد مشکل بعد از ریست فکتوری، احتمال وجود یک مشکل سخت افزاری افزایش پیدا می‌کند. گوشی گلکسی اس 10 پلاس خود را به یک تعمیرکار مجاز بسپارید.

مشکل فریز شدن نمایشگر گلکسی اس 10 پلاس

فریز شدن صفحه نمایش بیشتر در زمان برقراری تماس تلفنی یا اجرای بازی رخ می‌دهد. برای مشخص شدن ریشه این نوع مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس اقدامات زیر را انجام بدهید:

مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

  1. اگر مشکل نام برده فقط در زمان ورود به یک اپلیکیشن خاص همچون اینستاگرام بروز می‌کند، مقصر دیگر گوشی نیست. برنامه خاطی را از طریق گوگل پلی استور یا هر فروشگاه نرم افزاری دیگری به‌روزرسانی کنید. در صورت عدم رفع مشکل، برنامه را یک مرتبه حذف و مجددا نصب کنید.
  2.  اگر فریز شدن نمایشگر حین استفاده از نرم افزارهای پیش‌فرض مثل اپلیکیشن دیالر، پیامک یا دوربین بروز می کند، به مسیر Setting > Apps > Default Apps رفته و بعد از لمس نرم افزار مشکل‌ساز، کش (Cache) آن را پاک کنید.
  3. برای بسیاری از مشکلات نرم افزاری، ریست فکتوری دوا است! پس بعد از گرفتن بکاپ، یک مرتبه این کار را انجام بدهید.

فریز شدن بیشتر دلیل نرم افزاری داشته و نباید به دنبال یک باگ یا مشکل سخت افزاری بود.

مشکل اجرای کند نرم افزارها در گلکسی اس 10 پلاس

مشکل وقتی جدی است که نرم افزارهای کند کنونی، پیشتر بدون مشکل باز و اجرا می‌شدند. برای روشن شدن موضوع موارد زیر را دنبال کنید:

  • برخی اپلیکیشن‌ها در ذات خود، کند باز می‌شوند. دلیل آن، نیاز به دریافت اطلاعات زیاد از حافظه و پردازش آن‌ها به منظور بارگذاری است. به عنوان نمونه باید به بازی‌های گرافیکی یا اپلیکیشن یوتیوب اشاره کرد. برای آن‌ها، این دسته مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس طبیعی است.
  • اگر همه نرم افزارها کند باز و سپس اجرا می‌شوند، ممکن است یکی از آن‌ها بخش قابل توجهی از منابع سخت افزاری همچون رم و سی پی یو را بدون پس دادن، در اختیار گرفته باشد. گوشی را یک مرتبه ری‌استارت کنید.
  • اگر ری‌استارت مشکل را برطرف نکرد، باید به چاره‌ساز اصلی ایرادات نرم افزاری یعنی ریست فکتوری رو بیاورید.

وجود مشکلی سخت افزاری محتمل است. اگر ریست فکتوری ایراد را برطرف نکرد، حتما باید از یک تعمیرکار مجاز مشاوره بگیرید.

مشکل کرش کردن ناگهانی برنامه‌ها حین اجرا در گلکسی اس 10 پلاس

در مقایسه با دیگر مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس که تا اینجا بررسی کردیم، احتمال بروز این مورد کمتر است. اگر بدشانس بوده و حین اجرای یک سری نرم افزارها یا بازی‌ها به بیرون از آ‌ن‌ها پرتاب می‌شوید، به نکات زیر توجه کنید:

مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

  1. به قسمت Apps در تنظیمات بروید. بعد از ورود به نرم افزاری که در میانه اجرا متوقف می‌شود، کش آن را پاک کنید. اگر ایراد برطرف نشد، این مرتبه باید دیتا برنامه را پاک کنید. فراموش نکنید با این کار، کل اطلاعات اپلیکیشن از بین خواهد رفت، گویا آن را به تازگی نصب کرده‌اید. پس قبل از هر گونه اقدام از اطلاعات مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  2. اگر برای نرم افزار آپدیتی در گوگل پلی استور ارائه شده، حتما آن را دریافت کنید.
  3. قدم بعدی در صورت استمرار مشکل، حذف برنامه و نصب مجدد آن از طریق گوگل پلی استور است.

اگر همچنان مشکل پابرجاست، موضوع را در شبکه‌های اجتماعی پیگیری کنید. اگر ایراد مربوط به نرم افزار باشد، احتمالا قبل از شما کاربرانی آن را در پلتفرم‌هایی همچون ردیت گزارش داده‌اند.

مشکل عدم اتصال بلوتوث گلکسی اس 10 پلاس به دیگر دستگا‌ه‌ها

این ایراد نیز فقط جزو مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس نبوده و دستگاه‌های اندرویدی متعددی درگیر آن می‌شوند. ابتدا نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  1. از به‌روز بودن بستر نرم افزاری گوشی اطمینان پیدا کنید. اگر نوتیفکیشنی مبنی بر وجود به‌روزرسانی نرم افزاری جدید دریافت نکرده‌اید، با رفتن به بخش تنظیمات، عرضه یا عدم عرضه آپدیت را به صورت دستی بررسی کنید.
  2. از روشن بودن حالت «قابل مشاهده» اطمینان پیدا کنید. همچنین مطمئن شوید دستگاهی که در پی اتصال به آن از طریق بلوتوث هستید، در همین حالت قرار داشته و بلوتوث آن هیدن نیست.
  3. بلوتوث را چند مرتبه روشن / خاموش کرده و امکان اتصال به دستگاه‌های دیگر را نیز بررسی کنید. اگر به راحتی به بقیه گوشی‌های هوشمند یا هر گجت دارای چیپ بلوتوث وصل می‌شوید، ایراد از دستگاه دیگر است.

مشکلات مربوط به بلوتوث معمولا حاد نیست. اگر این اتصال وایرلس به طور کامل از کار افتاده، جزو بدشانس‌ترین کاربران هستید!

مشکل ترک برداشتن و عدم کارکرد نمایشگر گلکسی اس 10 پلاس

شرایطی را در نظر بگیرید که به خاطر ترک برداشتن صفحه نمایش، در پی تحویل آن به یک تعمیرکار مجاز هستید، اما قبل از آن می‌خواهید اطلاعات مهم را از روی دستگاه برداشته یا یک سری داده خصوصی را حذف کنید. دو روش زیر را دنبال کنید:

  1. گوشی را از طریق کابل یو اس بی به یک سیستم کامپیوتری دسکتاپ یا لپ تاپ متصل کنید. اکنون قادر به کپی کردن فایل‌ها از فایل منیجر خواهید بود.
  2. اگر نیازمند ورود به یک سری نرم افزار خاص هستید، می‌توانید از طریق کابل او تی جی، ماوس و کیبورد به گوشی وصل کنید. از امکانات قابلیت DeX، مخصوص پرچمداران سامسونگ، که اجازه می‌دهد رابط کاربری را به شکلی بهینه روی یک نمایشگر ثانویه نشان بدهید، نباید غافل شد.

به این دو روش می‌توانید همه اطلاعات را قبل از سپردن گوشی به تعمیرکار از آن استخراج کنید، حتی اگر نمایشگر به طور کامل از کار افتاده باشد.

مشکل عدم اتصال وای فای در گلکسی اس 10 پلاس

مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

ممکن است برای اتصال به مودم بدون سیم، مجبور به نزدیک شدن به آن باشید، در حالی که از رنج بالای مودم اطمینان داشته و دیگر دستگا‌ه‌ها، در فاصله‌های دورتر، همچنان قادر به اتصال به آن هستند. برای ریشه‌یابی مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس در این زمینه نکات زیر را دنبال کنید:

  1. اگر دیگر دستگا‌‌ه‌ها نیز در اتصال به مودم یا روتر مورد نظر مشکل دارند، یک مرتبه آن را ریست کند. در صورت استمرار ایراد، مشکل آن سخت افزاری است. البته ابتدا باید از نبود مانع در سر راه روتر بی‌سیم اطمینان پیدا کرد. بد نیست نگاهی به مطلب «7 روش برای افزایش سرعت وای فای و بررسی دلایل کاهش آن» بیندازید.
  2. یک مرتبه حالت پرواز (آفلاین) را فعال کرده و بعد از یک دقیقه از این حالت خارج شوید.

اگر هنوز ایراد پابرجاست، با گوشی گلکسی اس 10 پلاس خود به یک روتر دیگر متصل شوید. در صورت عدم امکان این کار، مربوط بودن مشکل به دستگاه اندرویدی شما مشخص خواهد شد.

مشکل ضعیف بودن یا قطع شدن شبکه موبایل در گلکسی اس 10 پلاس

ممکن است با وجود مناسب بودن وضعیت آنتن‌دهی در یک منطقه مشخص پیش از این، اکنون با مشکل ضعف در دریافت سیگنال رو به رو شده باشید. همچنین ممکن است از همان ابتدا، در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند پرتورگیری ضعیف‌تری از آنتن‌های موبایل داشته باشید. برای روشن شدن دلیل ایراد اقدامات زیر را انجام بدهید:

  1. بعد از خاموش کردن گوشی، یک مرتبه سیم کارت را از درگاه آن خارج کرده و سپس به سر جایش برگردانید. وضعیت را بعد از روشن کردن مجدد دستگاه بررسی کنید.
  2. حالت پرواز را روشن کرده و بعد از 30 ثانیه انتظار، مجددا آن را غیر فعال کنید.
  3. تنطیمات شبکه را تغییر بدهید. به عنوان نمونه آن را از حالت خودکار، روی حالت WCDMA Only یا GSM Only قرار بدهید.

احتمال سخت افزاری بودن ایراد بالا است. در صورت استمرار مشکل، موضوع را با یک تعمیرکار مجاز در میان بگذارید.

مشکل عدم دانلود نرم افزارها از گوگل پلی استور در گلکسی اس 10 پلاس

آخرین گزینه نیز مختص سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس نبوده و بین دستگاه‌های اندرویدی متداول است.

  1. وارد قسمت Apps در تنظیمات شده و کش و دیتای برنامه گوگل پلی استور را پاک کنید.
  2. از داخل نرم افزار، تاریخچه جستجوهای مربوط به حساب کاربری‌تان را پاک کنید.

اگر مشکل در زمان اتصال به وای فای رخ می‌دهد، وضعیت را یک مرتبه به وسیله اتصال به اینترنت از طریق داده موبایل بررسی کنید.

در صورتی که با یک سری از مشکلات سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس به جز موارد ذکر شده در این مطلب مواجه شده‌اید، موضوع را در بخش نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینها چه ربطی به گلکسی اس 10 پلاس داشت؟ هر گوشی ممکنه این مشکلات رو داشته باشه و ربطی به برندش نداره

  2. سلام
    لطفا مشکل اتصال فلش مموری به گوشی a50 رو هم برسی کنید و راه حل ارایه بدین.اوایل خرید تا همین چند ماه پیش این مشکل نبود اما بعد از آپدیت هایی که اومد این مشکل به وجود اومده.اکثر a50 ها هم این مشکلو دارن.ممنون از سایت خوبتون