شیوع کرونا

کشف ارتباطی ترسناک میان شیوع ویروس کرونا و بازی‌های رزیدنت اویل!

در چند روز اخیر ترند اخبار روز، در خصوص شیوع ویروس کرونا در چین بوده است. به تازگی ارتباطی ترسناک میان این ویروس و سری بازی‌های معروف رزیدنت اویل پیدا شده است.

در حالی که چین در شوک شیوع کرونا ویروس قرار گرفته است، گزارشاتی از یافت این ویروس در سایر نقاط جهان نیز به گوش می‌رسد. توجه ویژه‌ی رسانه ها به کرونا، به طور مستقیم باعث افزایش فروش  بازی Plague Inc شده است. در این گیم، بازیکنان باید باعث شیوع یک ویروس خطرناک شوند. اما ظاهرا این تنها ارتباط کرونا با دنیای گیم نبوده و حالا در سری محبوب رزیدنت اویل نیز شباهت‌هایی با این ویرویس خطرناک دیده‌شده است.

با شیوع کرونا ، بازی‌های مشابه با این موضوع در دنیای گیم، مورد توجه زیادی قرار گرفته. در همین رابطه، گیمرها روابطی میان این ویروس و سری محبوب رزیدنت اویل کشف کرده‌اند. علاوه بر اینکه خط داستانی اصلی این بازی حول شیوع ویروس‌های همه‌گیر می‌چرخد، به تازگی معلوم شده که آزمایشگاهی برای تحقیقات بیولوژیکی در ووهان چین وجود دارد که آرم آن دقیقا شبیه به آرم شرکت آمبرلا در رزیدنت اویل است. برای یاد آوری، باید بگوییم که ووهان، یکی از شهرهایی است که دولت چین در تلاش برای جلویگیری از تبدیل شدن کرونا ویروس به یک بیماری همه گیر تمام‌عیار، مجبور به قرنطینه کردن آن شده است.

شیوع کرونا

برای کسانی که ممکن است با سری بازی‌های رزیدنت اویل آشنا نباشد، باید بگوییم که شرکت آمبرلا در این بازی ظاهرا به عنوان یک شرکت داروسازی فعالیت می‌کند اما در واقع این شرکت تولید کننده‌ی سلاح‌های بیولوژیکی برای فروش در بازار سیاه است. دربازی، آزمایشات بیولوژیکی این شرکت به طور تصادفی پخش شده و منجر به شیوع ویروسی می‌شود که تمام مردم شهر را به زامبی‌ها و موجودات جهش یافته تبدیل می‌کند. این شباهت مطمئنا بسیار عجیب است که شرکتی با لوگو مشابه با آمبرلای رزیدنت اویل، در شهر ووهان چین مشغول فعالیت است.

جنبه‌ی تشابه دیگری که یکی از کاربران در توییتر با نام Undoomed به آن اشاره کرده است، با وجود اینکه اندکی غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد اما در نوع خودش جالب است. به اعتقاد این کاربر، کرونا در واقع نتیجه‌ی جابه‌جایی حروف راکون (racoon) است. راکون نام شهری در بازی رزیدنت اویل است که ویروس آمبرلا در آن شیوع پیدا کرده و در برخی از نسخه‌‌ها، بازی در آن دنبال می‌شود.

هنوز مشخص نیست که چرا شرکت چینی RSLW از آرم شرکت آمبرلا کپی برداری کرده است. این دو لوگو از بسیاری جهات شبیه به هم هستند و تنها نقطه‌ی تفاوت این است که در لوگوی RSLW به جای رنگ قرمز و سفید از سبز سفید استفاده شده است. چند روز پیش نیز در مورد شباهت آرم نیروی فضایی آمریکا با مجموعه استار ترک گفتیم. با این حال، ممکن است یکسان بودن این آرم‌ها تصادفی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. پس به غول یکی از دوستان هرکی re داره مس من سریع پاک کنه من بلد نیستم پس کورونایی شدم خخخ

  2. دوراه برای کنترل جمعیت جهان هست و باید هر چندسال یک بار اجرایی بشه یکیش جنگه و دیگری مریضی.اگر سیاستمداران نتونن تو هیچ کجا جنگی راه بندازن بجاش ویروس رو وارد اون نقطه میکنن.یک سال سارس یک سال انفلوانزای خوکی و این بارهم نوبت کرونا ویروس هست .خیلی ساده ن کسایی که فک کنن کاملا اتفاقی این ویروس ها شیوع پیدا میکنه

  3. دم هر کی این ویروسو ساخته گرمممممم انسان ها باید منقرض بشن

  4. هرکی رزیدنت اویل داره همین الان حذفش کنه پورت های USBرو هم چسب بزنه تا کرونا نزنه بیرون
    خخخخخخ

  5. سلام
    همه چیز شروع شده…………

    دیگه هیچ چیزی برنمیگرده

    هیچی بی علت نیست

    اماده باشید

  6. عجبا پول را برای چه می‌پرستند؟!
    اگر برای گنج‌کاوی به غاری رفته، تصادفاً خزانۀ شاهانِ گذشته را یافته ولی سنگی بزرگ غلتید و سدّ راه شد، آیا برای زنده‌ماندن میتوان کمی از آنهمه جواهرات خورد؟!
    اگر کسی برای بردن جایزۀ یک قمار سیاه، به خفت فعلگی پخش ویروسِ آدمکش تن‌داد و شانساً جایزه را هم بُرد و با پولش ساندویچ کوفت‌کرد، ساعتی بعد مجبوره دنبال مستراح بگردد؛ آیا پولی که سرانجامش نجاست است، ارزش پرستیدن دارد؟! یا وی آنقدر ذلیل و پَسته که برای چیز بی‌ارزش هم حاضره کُرنش کند؟
    و الله قدما حق داشتند که هر بی‌سروپای بی‌تربیت لامذهبی را به شاگردی نپذیرند؛ چون حرامزاده را مسلّح کردن، بسیار خطرناکتر از رهاکردن گرگ در آغل گوسفندان است
    الآنه نا سلامتی در هزارۀ سوّم، متأسفانه بشر از اوج تکنولوژی، در سقوط آزاد اخلاقی است
    خدا را از یاد بُرده طوق بردگی شیطان را بر گردن نهاده، دشمنش (هوای نفس) را می‌پرستد
    اصلاً چرا کارخانۀ سلاح بیولوژیکی وجود داشته باشد تا حرامزاده‌ای محضِ بازی (قمار) دنیا را به ورطۀ نابودی کشد؟!
    اصلاً در این وانفسای سرعت ثانیه‌ها و جاماندن آدمها که همیشه از کمبود وقت می‌نالند،
    چرا باید مسخرۀ بازی وجود داشته باشد تا خوک کثیفی از آن لجن ارتزاق کند؟
    فقط باید دعا کرد خدا کمی زودتر مهدی موعود (ع) را -برای راست کردن کجی- بفرستد
    البته امام زمان (عج) هم‌اکنون هست، کوردلی از بنده است که لیاقتش را ندارم