طراحی گلکسی زد فلیپ سامسونگ

طراحی گلکسی زد فلیپ سامسونگ را در تصاویر داغ مطبوعاتی تماشا کنید

پیش از معرفی گلکسی فولد اورجینال، هیچ‌گونه رندر خبری از آن منتشر نشده بود. ولی حالا شکوه طراحی گلکسی زد فلیپ سامسونگ (Galaxy Z Flip) را می‌توانیم در این تصاویر مطبوعاتی لو رفته ببینیم.

در فاصله کمتر از دو هفته تا برگزاری رویداد گلکسی آنپکد، دو افشاگر سرشناس حوزه فناوری (رولند کوانت و ایوان بلس)، رندرهایی را منتشر کرده‌اند که تصویر روشنی از طراحی گلکسی زد فلیپ ارائه می‌دهند.

مولفه‌های طراحی گلکسی زد فلیپ

این گوشی منعطف دارای صفحه نمایش تاشو 6.7 اینچی (Infinity Flex) با وضوح 2636 در 1080 پیکسل و یک حفره‌ی مرکزی برای دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی خواهد بود. حاشیه‌های نه چندان باریکی هم در تصاویر دیده می‌شود که نقش حفاظتی برای نمایشگر ایفا می‌کنند. وجود لایه نازک شیشه‌ای روی پنل نیز، آن را بادوام‌تر از گلکسی فولد می‌سازد. همچنین برای محافظت بیشتر، سامسونگ دو زایده کوچک لاستیکی را به گوشه‌های پایینی اضافه کرده تا در هنگام بسته بودن دستگاه، فشاری به صفحه نمایش وارد نشود.

طراحی گلکسی زد فلیپ سامسونگ

نیمه بالایی پنل پشتی، میزبان دوربین دوگانه‌ای است که اجزای آن را یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با میدان دید 123 درجه تشکیل می‌دهند. گفته می‌شود هر دو دوربین در گلکسی اس 20 نیز وجود خواهند داشت.

یک فلاش LED و نمایشگر کوچک 1.06 اینچی را هم در سمت راست ماژول دوربین می‌بینیم. این صفحه آمولد، برای قابلیت always-on و  نمایش نوتیفیکیشن‌ها یا اطلاعاتی مانند ساعت و تاریخ کاربرد دارد. البته انتظار می‌رود نقش نمایاب دوربین‌های پشتی را نیز ایفا کند تا کاربران بتوانند در صورت تمایل، عکس سلفی با آن بگیرند.

اما برسیم به ابعاد سامسونگ گلکسی زد فلیپ که در حالت باز شده، 167.9×73.6×7.2 میلی‌متر و در حالت تا شده 87.4×73.6×17.3 تاشده، میلی‌متر است. وزن آن هم به 183 گرم می‌رسد. برای مقایسه، بد نیست بدانید که گلکسی نوت 10 پلاس، ابعاد 162.3×77.2×7.9 میلی‌متری دارد.

یک فریم آلومینیمی و لولا، اجزای دستگاه را به یکدیگر متصل می‌کنند. ظاهرا این لولا در قیاس با گلکسی فولد، اندکی تغییر یافته و باز شدن آزادانه دستگاه در زوایای 70 تا 110 درجه را امکان‌پذیر می‌سازد. باید به وجود درگاه USB-C، اسپیکر، دکمه‌های تنظیم صدا و پاور (یکپارچه با حسگر اثر انگشت) روی فریم گوشی هم اشاره کنیم. متاسفانه اثری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیست.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی Z فلیپ

تراشه اورکلاک شده‌ی اسنپدراگون 855 پلاس در همراهی با 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی، وظیفه پردازش و مدیریت اطلاعات را برعهده خواهد داشت. سیستم عامل این گوشی منعطف، اندروید 10 و رابط کاربری آن، One UI 2.1 است.

همچنین گلکسی زد فلیپ یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع 15 وات و شارژ وایرلس 9 وات پشتیبانی می‌کند. شاید به دلیل طراحی دستگاه، استفاده از یک باتری کوچک اجتناب‌ناپذیر بود؛ ولی این باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره ماندگاری شارژ شده است؛ آن هم با توجه سایز 6.7 اینچی نمایشگر!

تاریخ معرفی، عرضه و قیمت گلکسی زد فلیپ

گوشی منعطف سامسونگ همراه با خانواده گلکسی S20 و ایرباد وایرلس گلکسی بادز پلاس، در تاریخ 22 بهمن معرفی می‌شود. احتمالا سه روز پس از رونمایی، بازارهای اروپا و آمریکا پذیرای آن خواهند بود. انتظار می‌رود قیمت گلکسی زد فلیپ در اروپا بین 1400 تا 1500 یورو باشد.

البته ظاهرا در آمریکا، منحصرا توسط اپراتور مخابراتی AT&T و با قیمت 1400 دلار عرضه خواهد شد. این در حالیست که موتورولا ریزر آماده‌ی عرضه با قیمت 1499 دلار است و با این حساب، محصول سامسونگ ارزش خرید بیشتری خواهد داشت.