لینوکس 5.5

نسخه پایدار لینوکس 5.5 همراه با بهبودهای سخت‌افزاری منتشر شد

چند روز قبل، لینوس توروالدز، خالق و توسعه‌دهنده لینوکس، اعلام کرده بود که نسخه پایدار لینوکس 5.5 به زودی منتشر می‌شود و حالا، نسخه پایدار لینوکس 5.5 همراه با بهبودهای سخت‌افزاری منتشر شده است.

نسخه جدید و پایدار سیستم عامل لینوکس 5.5 رسما منتشر شده و لینوس توروالدز در اطلاعیه‌ انتشار نسخه جدید لینوکس خاطر نشان کرده است که علی‌رغم افزایش نگرانی‌ها در مورد به تأخیر افتادن انتشار نسخه جدید لینوکس به خاطر کریسمس و تعطیلات سال نو، تصمیم گرفته شد که کرنل 5.5 در موعد مقرر منتشر شود.

این نسخه از لینوکس تغییرات بسیاری از جمله پشتیبانی از رسپبری پای 4، قابلیت اورکلاک پردازنده‌های گرافیکی Navi ای ام دی، پشتیبانی از پلتفرم‌های جدید اینتل، فعال بودن پشتیبانی از صفحه‌بندی سطح 5 به صورت پیش‌فرض، ابزارهای مدیریت فضای آزاد بهتر، درایور دما NVMe، پشتیبانی از قابلیت فعال‌سازی کروم بوک با تشخیص صوتی و غیره را با خود به ارمغان می‌آورد.

لینوکس 5.5

این همچنین بدان معناست که با انتشار لینوکس 5.6 نیز فاصله زیادی نداریم. به نظر می‌رسد که لینوکس 5.6 نسخه‌ای جالب توجه است و با تغییراتی از جمله اضافه شدن WireGuard، پشتیبانی از USB4، ایجاد بهبودهایی در بخش شبکه و بسیاری ویژگی‌های سخت‌افزاری جدید دیگر همراه خواهد بود. لینوکس 5.6 باید در ماه آوریل منتشر شود، اما این تاریخ به زمان انتشار نسخه  20.04 LTS خیلی نزدیک است، پس تقریبا با قطعیت می‌توان گفت که نسخه بعدی اوبونتو لینوکس بر پایه کرنل 5.5 منتشر خواهد شد. همچنین، لینوکس 5.5 در حال حاضر با اسم رمز Kleptomaniac Octopus شناخته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*