گوگل ترنسلیت

ترجمه همزمان گفتار، در آینده نزدیک به گوگل ترنسلیت اندروید اضافه می‌شود

شرکت گوگل که در رأس هرم ترجمه ماشینی قرار دارد، و حالا مشخص شده که ترجمه همزمان گفتار، در آینده نزدیک به گوگل ترنسلیت اندروید اضافه خواهد شد.

پیشرفت‌های به وجود آمده در سیستم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین باعث شده است که فن ترجمه به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کند. اکنون، گوگل که در عرصه ترجمه ماشینی پیشتاز است، از قابلیت‌ جدید ابزار گوگل ترنسلیت در رابطه با قابلیت ترجمه همزمان سخن به میان آورده است. گوگل ترنسلیت اندروید قادر خواهد بود در آینده نزدیک آنچه را که می‌گویید به صورت همزمان ترجمه کند.

گوگل ترنسلیت اندروید در حال حاضر ابزاری کاملا مفید است که می‌تواند عملکردی فراتر از صرفا ترجمه متنی داشته باشد. به لطف بینایی رایانه‌ای و البته یادگیری ماشین، گوگل ترنسلیت اندروید نه تنها می‌تواند متن را با استفاده از دوربین گوشی ترجمه کند، بلکه همچنین متن ترجمه‌شده را در بالای متن اصلی جایگذاری می‌کند. آنچه که کمبود آن حس می‌شود، شاید ترجمه کلمات گفتاری به صورت همزمان باشد.

این دقیقا همان چیزی است که گوگل برای تعداد معدودی از افراد در سان فرانسیسکو، بخش‌هایی از فناوری هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی خود را به نمایش گذاشت. این فرآیند ساده که شامل صحبت کردن از طریق میکروفون گوشی اندرویدی و شنیدن خروجی ترجمه‌شده به صورت همزمان است، مراحل پیچیده رونویسی، پردازش، ویرایش و پیرایش را نشان می‌دهد که مترجم در پشت صحنه انجام می‌دهد.

این پیچیدگی همچنین نشان می‌دهد که چرا ویژگی ترجمه همزمان نیازمند اتصال اینترنتی فعال و احتمالا سریع خواهد بود. این بر خلاف فشار اخیر گوگل برای محدود کردن ترجمه بر روی دستگاه‌های مختلف به دلایل حفظ حریم شخصی و عملکردی است. در این برهه، رونویسی چند زبانه همزمان فراتر از قابلیت‌های اکثر گوشی‌های هوشمند است.

در عین حال، این ویژگی فقط با صدای صوتی کار می‌کند که به جای پخش شدن فایل رسانه‌ای بر روی گوشی، به صورت زنده ضبط می‌شود. ضبط صدای صوتی به صورت زنده به نوع متفاوتی از مدل‌های شبکه عصبی نیاز دارد که گوگل هنوز در این رابطه آمادگی لازم را ندارد. به غیر از استفاده از واژه «آینده نزدیک»، این شرکت هیچ وعده‌ای نداده است که چه زمانی این قابلیت حتی برای مرحله تست و آزمایش آماده خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*