سونی اکسپریا 1.1

دوربین سونی اکسپریا 1.1 رقیب سرسختی برای گلکسی اس 20 خواهد بود

مشخصات دوربین گوشی سونی اکسپریا 1.1 (Sony Xperia 1.1) لو رفت. این مشخصات خبر از رقیب  قدرتمندی برای سامسونگ اس 20 می‌دهند.

سونی درحال تولید گوشی هوشمند جدید اکسپریا 1.1 است. به‌تازگی مشخصات این دستگاه لو رفته است و نشان از قدرت دوربین بالای این پرچمدار جدید دارد.

تولیدکنندگان مختلف گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان در حال آماده‌سازی برای رونمایی از جدیدترین پرجمداران خود در کنگره جهانی موبایل 2020 هستند. سونی نیز از این قاعده مستثنا نیست و در آخرین گزارش، مشخصات دوربین Xperia 1.1 منتشر شده است.

دوربین سونی اسکپریا 1.1 بهتر از گلکسی اس 20 خواهد بود

سونی اکسپریا 1.1طبق گزارشات جدید GSMArena، پرچمدار جدید سونی دوربین اصلی پیشرفته‌ی 12 مگاپیکسلی در پشت خواهد داشت که به سنسور 1/1.15 اینچی مجهز است.

اگر این اخبار صحت داشته باشند، اندازه سنسور دوربین جدید سونی تقریبا دو برابر دوربین گلکسی اس 10 خواهد بود. طبق شایعات، گوشی‌های گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس به دوربین 12 مگاپیکسلی با اندازه سنسور ارتقا یافته نسبت به سری قبل عرضه خواهند شد. اما با این حال ظاهرا پرچمدار سونی همچنان سنسور بزرگ‌تری از این گوشی‌ها خواهد داشت.

مشخصات احتمالی محصول سونی نشان می‌دهد که رقیب قدری برای گلکسی اس 20 متولد خواهد شد. با این حال، سامسونگ در گوشی گلکسی اس 20 اولترا، سنسور 108 مگاپیکسلی با اندازه سنسور 1/1.3 اینچ استفاده خواهد کرد که کیفیت بسیار بالاتری از رقبا دارد. البته این موضوع باعث نخواهد شد که کیفیت سنسور سونی نادیده گرفته شود.

تله‌فوتو، اولترا واید، ToF و یک سنسور ناشناخته

سونی اکسپریا 1.1دوربین سونی اکسپریا جدید به سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی مجهز می‌شود و با زوم اپتیکال 3 برابری همراه شده است. اندازه سنسور مورد نظر برابر 1/1.17 اینچ است. با این مشحصات، سنسور سونی تفاوتی با سنسور استفاده شده در سامسونگ گلکسی S20 نخواهد داشت.

سونی قصد دارد در سری جدید پرچمدار خود در سنسور 2 مگاپیکسلی مدت پرواز (ToF) استفاده کند تا به افزایش کیفیت تصاویر پرتره منجر شود. علاوه‌ بر این، سنسور اولترا واید نیز در این مجموعه قرار دارد که 12 مگاپیکسلی و اندازه حسگر آن 1/3.4 اینچی است.

آخرین واحد دوربین این گوشی کاملا در رمز و راز است. در این گزارش، به نوعی سنسور  پریسکوپی اشاره شده است که ظاهرا برای کمک به لنز تله فوتو طراحی شده. البته با توجه به اندازه کامپکت آن بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

این سنسور چهارم همچنین می‌تواند یک نوع پروژکتور نقطه‌ای باشد که هنگام ترکیب با سنسور ToF به عنوان سیستم پیشرفته سنجش سه‌بعدی عمل می‌کند. از لحاظ تئوری این سیستم می‌تواند محتوای AR را به شدت بهبود ببخشد. اما فعلا در حد یک حدس است.

در کنار دوربین‌های این گوشی نیز، فلش LED استاندارد و سیستم فوکوس خودکار لیزری قرارگرفته است.

مشخصات گوشی سونی اکسپریا 1.1

سونی اکسپریا 1.1انتظار داریم اکسپریا 1.1 به نمایشگر 6.6 اینچی 4K از نوع OLED مجهز شود در بالا و پایین این نمایشگر نیز دوربین سلفی و بلندگوی‌های استریو قرارگیرد.

در کنار نمایشگر، قاب آلومینیومی طراحی شده است و اسکنر اثر انگشت این گوشی نیز با کلید پاور ادغام شده است. در این گوشی جک هدفون 3.5 میلی‌متر نیز به‌کار رفته است.

در مورد اجزای داخلی این گوشی هوشمند، باید به پردازنده اسنپدراگون 865 اشاره کرد که با مودم 5G همراه شده است. پیش‌بینی می‌شود سخت‌افزار داخلی این گوشی با وان پلاس 8، گلکسی اس 20 اولترا و ال جی وی 60 تینکیو مشابه باشد.

کاربران با خرید این گوشی حداقل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دریافت خواهند کرد. اگرچه ممکن است سونی با ارائه 12 گیگابایت و 256 گیگابایت حافظه داخلی در نسخه‌ی استاندارد، همه را شگفت‌زده کند.

این گوشی به صورت پیش‌ فرض با اندروید 10 همراه می‌شود. با وجود مصرف زیاد سیستم 5G، این گوشی باتری بزرگ 4400 میلی‌آمپرساعتی به همراه خواهد داشت.

تاریخ عرضه و قیمت

سونی اکسپریا 1.1اکسپریا 1.1 دوشنبه 24 فوریه در نمایشگاه شهر بارسلونا معرفی می‌شود.

متاسفانه اگر تمامی برنامه‌ریزی ها دقیق پیش‌ بروند، بعید است پیش خرید این گوشی تا اواخر آوریل یا اوایل ماه مه قبل از انتشار رسمی آغاز شود. این گوشی ماه ژوئن رسما به بازار خواهد آمد. قیمت‌گذاری محصولات جدید هنوز اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود برچسب قیمت 999 دلار در ایالات متحده وجود داشته باشد.