خدمات گوگل

هواوی: دیگر هرگز از خدمات گوگل استفاده نخواهیم کرد!

یکی از نمایندگان شرکت هواوی اخیرا در اظهاری عجیب گفت اگر ایالات متحده نیز تحریم‌ها را بر دارد، این شرکت دیگر از خدمات گوگل استفاده نخواهد کرد.

هواوی به تازگی در اظهاراتی عجیب اعلام کرد که این شرکت در صورت لغو تحریم‌های صورت گرفته بر علیه این شرکت توسط دولت ایالات متحده، دیگر هرگز از خدمات گوگل استفاده نخواهد کرد. درحال حاضر ظاهرا این شرکت گفته‌ی نماینده خود را پس گرفته و طی بیانیه رسما آن را تکذیب کرده است.

هواوی در اواسط ماه مه سال گذشته در فهرست سیاه نهادهای بازرگانی ایالات متحده قرار گرفت که این امر باعث منع دسترسی تولید کننده چینی به خدمات شرکت‌های آمریکایی شد. شرکت گوگل با اعمال این تحریم ها یکی از اصلی ترین مشتریان خدمات گوگل موبایل را از دست داده است. در نتیجه آخرین سری پرچمداران هواوی (میت 30 2019 و P40 آینده) برنامه‌ی گوگل را به همراه نخواهد داشت.

فقدان برنامه‌های گوگل مانند پلی استور، جستجوگر، درایو، جیمیل و سایر موارد بر میزان فروش تلفن‌های هواوی در بازار چین تاثیری نمی‌گذارد چرا که به‌هرحال اکثر برنامه‌های گوگل در این کشور ممنوع است. اما قطعا عدم وجود خدمات گوگل، تاثیر شدید بر فروش بین المللی تولید کننده چینی خواهد گذاشت.

این شرکت در حال حاضر خدمات جدید هواوی موبایل را به عنوان جایگزین محصولات گوگل تاسیس کرده و در تلاش است تا توسعه دهندگان را برای ارتقا اکوسیسم شخصی خود ترغیب کند. این شرکت همچنین در حال توسعه AppGallery به عنوان جایگزینی برای گوگل پلی استور است. خدمات هواوی موبایل در سری P40 که احتمالا ماه‌ مارس معرفی شود، وجود خواهد داشت.

هواوی اظهارات خود در مورد عدم نیاز به خدمات گوگل را پس گرفت

خدمات گوگلبا وجود تحریم‌های شدید اعمال شده، هواوی در سال 2019 موفق به ارائه 238.5 میلیون دستگاه تلفن همراه شده بود. اگر چه در اوایل سال گذشته این شرکت تصمیم داشت تا با فروش 300 میلیونی، بالاتر از سامسونگ و به عنوان بزرگترین تولید کننده تلفن هوشمند قرار گیرد، اما سال را در رتبه دوم و بالاتر اپل به پایان رساند. البته اوضاع می‌توانست برای هواوی بسیار بدتر باشد. موجی از میهن پرستی در داخل چین به راه افتاد که باعث شد شهروندان این کشور در اعتراض به سیاست‌های ایالات متحده، تلفن‌های بیشتری از هواوی تهیه کنند.

با توجه به همه اینها، Fred Wangfei یکی از مدیران این شرکت، طی مصاحبه‌ای با یکی از خبرگذاری‌های کشور چین اعلام کرد که هواوی قصد ندارد دیگر از خدمات گوگل استفاده کنند و در صورت رفع دوباره تحریم‌ها نیز، این روابط برقرار نخواهند شد. این گفته‌ها کاملا در تضاد با صحبت‌های یکی دیگر از مدیران این شرکت در ماه سپتامبر بود که گفته بود اگر هواوی اجازه دسترسی به خدمات گوگل را داشته باشد، این برنامه‌ها را یک‎‌ روزه به خط تولید میت 30 اضافه خواهد کرد.

خط فکری جدید هواوی این است که با توسعه اکوسیستم اختصاصی خود دیگر در آینده با وضعیت مشابهی رو به نشود. بنابراین این تولیدکننده قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، ارتباط خود را با تامین کنندگان آمریکایی قطع کند زیرا احساس می‌کند ایالات متحده نمی‌تواند منبع پایداری برای منابع مورد نیاز باشد. با این حال، صحبت‌های Wangfei کمی عجولانه به‌ نظر می‌رسید و در فاصله کمی از انتشار این بیانیه، هواوی اعلام کرد که هنوز استفاده از “اکوسیستم باز اندروید” انتخاب اول این شرکت است. اما این شرکت در صورت عدم دسترسی به خدمات گوگل، اکوسیستم خود را توسعه خواهد داد.

ایالات متحده از سال 2012 تا کنون، هواوی را به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی خود می‌بیند. دولت ایالات متحده نگرانی‌هایی در خصوص روابط شکل گرفته بین هواوی و دولت چین دارد. دولت ترامپ از احتمال فراهم شدن زمینه‌های جاسوسی برای چین توسط محصولات هواوی در هراس است. در نتیجه مقامات آمریکایی نگران هستند که تجهیزات شبکه هواوی حاوی فناوری‌های جاسوسی باشد که اطلاعات مصرف‌کنندگان و شرکت‌های آمریکایی را به پکن ارسال می‌کند. شرکت هواوی تا کنون بارها و بارها این ادعاها را تکذیب کرده و تا به امروز، هیچ دلیلی برای اثبات این ادعا اعلام نشده است.

هواوی علاوه بر تثبیت جایگاه خود به عنوان دومین تولید کننده بزرگ تلفن‌های هوشمند در جهان، بزرگترین ارائه‌دهنده تجهیزات جهان نیز نام دارد. این امر موجب شده که ایالات متحده به متحدان خود هشدار دهد از تجهیزات هواوی در شبکه‌های 5G استفاده نکنند. تا کنون ژاپن و استرالیا در برابر هشدارهای آمریکا سر فرو آورده‌اند اما انگلیس و آلمان به روابط خود با هواوی ادامه می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. ای که چقدر بیانیه و حرف مفت زیاد میزنن هواوی و zte دارن خودشون رو به هر اب و اتیشی میزنن کا از بلک لیست امریکا در بیان بعد میگن ما احتیاج نداریم هواوی بدون سیستم عامل گوگل تو امریکا که هیچی توی فروش اروپا به مشکل میخوره کسی تو دنیا خدمات گوشی هواوی رو قبول نداره ماکروسافت با این همه ابهت و قدرت نتونست توی سیستم عامل گوشی جلوی گوگل وایسه سامسونگ با سیستم عامل تایزن نتونست کاری کنه اگه فقط همون خود مردم چین استفاده کنن مگرنه هواوی بدون سیستم عامل گوگل توی اروپا به مشکل میخوره و امریکا هم از تصمیم پایین نمیاد واقعا کارش سخته سیستم عامل هواوی یا خدمات هواوی واسه خود مردم چین کاربرد داره مگرنه کسی قبول نداره توی دنیا سیستم عامل و خدمات گوشی روی ۲تا سیستم عامل داره میچرخه ios و android

  2. خوب استقاده از هارمونی ٱ اس اولش برا هواوی خیلی خرج داره ولی میتونه همانند اپل موفق بشه

  3. جمله اول پست ایراد داره
    ی کلمه /به/زیاد نوشته شده

  4. هووایی بهترین کار ممکن رو انجام داد

    با سپاس

  5. نه بیا استفاده کن !هواوی بنجل استفاده نکنی نیست و نابود میشی
    گوشی که خدمات و سرویس های گوگل نداشته بدرد چینی های ویروسی میخوره

  6. مسئله نیاز / عدم‌نیاز فعلی نیست
    مسئله اینست: وقتی گوگل وارد بازی سیاسی تحریم شد، دیگر هیچ رقیب عاقلی -منجمله هوآوی- نباید مقدّراتش را به میل و مزاج گوگل، وابسته نگه دارد