سازمان غذا و دارو اولین داروی حساسیت بادام زمینی را تایید کرد

سازمان غذا و دارو اولین داروی حساسیت بادام زمینی را تایید کرد

داروی حساسیت بادام زمینی اولین دارویی بوده که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان روشی برای مقابله با آلرژی فراگیر و خطرناک به بادام زمینی در کودکان، به صورت رسمی مورد تایید قرار داده است.

به تازگی خبر رسیده که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اولین داروی حساسیت بادام زمینی را تایید کرده است. تخمین زده می‌شود که آلرژی به بادام زمینی حداقل گریبان گیر 1 میلیون کودک در ایالات متحده بوده و در کشورهای دیگر جهان هم تعداد زیادی از افراد مبتلا به حساسیت بادام زمینی هستند.

داروی حساسیت بادام زمینی

داروی مورد نظر با نام «پالفورزیا» (Palforzia) شناخته می‌شود و همان‌طور که اعلام شده، کودکان بین 4 تا 17 سال می‌توانند از آن برای کم کردن شدت واکنش‌های آلرژیکی به بادام زمینی استفاده کنند. پالفورزیا با این واکنش‌ها که در بدترین شرایط می‌توانند به مرگ شخص منجر شوند، مقابله می‌کند. گفته شده که این دارو توانایی از بین بردن کامل آلرژی به بادام زمینی را ندارد و مصرف‌کنندگان در کنار استفاده از پالفورزیا باید همچنان از هرگونه ماده غذایی حاوی بادام زمینی دوری کنند.

پیتر مارکز (Peter Marks)، یکی از مسئولان FDA می‌گوید که افراد مبتلا به آلرژی بادام زمینی با وجود مراقبت‌های ویژه همچنان در معرض خطرات این حساسیت هستند و همیشه این احتمال وجود دارد که افراد به صورت ناخواسته بادام زمینی را در مواد غذایی مختلف مصرف کنند. به همین دلیل است که این داروی حساسیت بادام زمینی نقش مهمی در مقابله با واکنش‌های خطرناک به وجود آمده در افراد خواهد داشت و از این پس مصرف‌کنندگان می‌توانند با خیال راحت دارویی را استفاده کنند که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده و می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

آلرژی بادام زمینی یکی از شایع‌ترین حساسیت‌ها در میان کودکان آمریکایی بوده و مصرف این ماده غذایی در افراد مبتلا به آلرژی می‌تواند باعث واکنش‌هایی مثل گرفتگی معده، سو هاضمه، ورم، کهیر، آبریزش بینی، غش و دیگر واکنش‌های خطرناک و حتی مرگ‌آور شود.

سازمان غذا و دارو اولین داروی حساسیت بادام زمینی را تایید کرد

پالفورزیا هم در اوایل مصرف می‌تواند برخی از این واکنش‌ها را در فرد ایجاد کند و به همین دلیل سازمان غذا و دارو توصیه می‌کند که مصرف‌کنندگان، دارو را زیر نظر متخصصان و به صورت کنترل شده استفاده کنند. این داروی حساسیت بادام زمینی به صورت پودری حاوی پروتئین‌های اصلی بادام زمینی بوده که می‌توان آن را با مخلوط کردن در خوراکی‌هایی مثل ماست مصرف کرد.

گفته شده که دوز مصرف پالفورزیا باید به صورت هفتگی افزایش یابد و پس از شش ماه مصرف مداوم، مقاومت بدن فرد برای مصرف یک عدد بادام زمینی کافی خواهد بود. در آزمایش‌های FDA برای تایید دارو، گزارش شد که از 500 کودک مورد آزمایش حدودا دو سوم کودکان توانسته بودند تعداد 2 بادام زمینی را پس از شش ماه مصرف دارو، بخورند.

البته بیماران همچنان باید داروهایی مثل سرنگ‌های اپی‌نفرین را همیشه همراه خود داشته باشند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوان از اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد. گفته شده که از هر 13 کودک آمریکایی یک نفر مبتلا به حساسیت بادام زمینی بوده و در سال‌های اخیر این آلرژی شایع‌تر شده است. به همین دلیل محققان زیادی در تلاش‌اند تا روش‌های درمانی گوناگونی را برای این منظور ابداع کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یعنی خیلی خوب شدش