نام تجاری Nonacell

نام تجاری Nonacell پیش از معرفی گلکسی اس 20 اولترا توسط سامسونگ ثبت شد

نام تجاری Nonacell توسط شرکت سامسونگ به ثبت رسید. این در حالی است که گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا، مجهز به دوربینی 108 مگاپیکسلی، تا سه روز دیگر رونمایی می‌شود.

نگاهی عمیق به دوربین گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ ما را شدیدا برای رونمایی این گوشی تشنه کرد! اگرچه شیائومی نیز پیشتر گوشی هوشمندی مجهز به سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی عرضه کرده است، اما سفارشی‌سازی‌های سامسونگ روی این سنسور مخصوص پرچمدار سال 2020 سری S، پنجره‌ای جدید به روی دوربین‌های موبایل باز خواهد کرد. سه روز مانده به رونمایی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا، نام تجاری Nonacell توسط غول کره‌ای به ثبت رسید.

نام تجاری Nonacell به کدام ویژگی اشاره می‌کند؟

سنسور ISOCELL Bright HMX در پرچمدار سامسونگ، از فناوری Pixel-Binning با نسبت 3*3 (به جای 2*2) پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، به جای ذخیره شدن اطلاعات 4 پیکسل در 1 پیکسل، با هدف کاهش حجم فایل، بهبود محدوده دینامیکی و وضعیت نوردهی و بهبود نحوه ثبت جزئیات، اطلاعات 9 پیکسل در 1 پیکسل ذخیره می‌شوند! نام تجاری Nonacell به همین ویژگی اشاره دارد.

نام تجاری Nonacell

سامسونگ پیشتر برای نام‌گذاری سنسور Quad-Bayer خود، که از ترفند ذخیره کردن اطلاعات 4 پیکسل در 1 پیکسل استفاده می‌کند، از نام تجاری Tetracell استفاده کرد.

پیش از این و بر اساس بی‌شمار رندر، با تکیه بر اخبار منابع موثق، از وجود یک سنسور با لنز پریسکوپی قطور به منظور فراهم کردن امکان بزرگنمایی اپتیکال فراوان، اطمینان داشتیم. انتشار پوستر رسمی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا و نمایش تصویری رسمی از پنل پشتی این گوشی که برآمدگی زیاد ماژول دوربین اصلی در آن مشخص است، مهر تاییدی بر این خبر کوبید.

لنز پریسکوپی دوربین پرچمدار سال 2020 سامسونگ، تا 100 برابر بزرگنمایی دیجیتالی را فراهم می‌کند، به همین دلیل حالت زوم اختصاصی نرم افزار موبایل این گوشی، Sapce Zoom نام گرفته است. درباره 48 مگاپیکسلی یا 64 مگاپیکسلی بودن سنسور زیر لنز پریسکوپی هنوز شک و تردید وجود دارد.

گلکسی اس 20 اولترا

اما در ماژول دوربین Galaxy S20 Ultra، سنسور 108 مگاپیکسلی همه کاره است! علاوه بر این سنسور و سنسور دوربین موبایل با لنز پریسکوپی، یک سنسور ToF و یک سنسور دارای لنز اولترا واید نیز وجود خواهد داشت. همانطور که در پوستر رسمی گوشی پیداست، استفاده از چنین ترکیبی، با در نظر گرفتن لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال 10 برابری، سبب بزرگ و ضخیم شدن ماژول دوربین اصلی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ISOCELL Bright HMXواقعا نشون از بلوغ لنز هاست

  2. 108 مگا پیکسل خعلی قدرتمنده و اگ لنزشم قوی باشه ی چیزه واقعا عجیب میشه و توی عکاسی تحول ایجاد میکنه