اندروید ۱۱

تصویر لو رفته‌ای از اندروید ۱۱ روی گوشی گوگل پیکسل 2 ایکس ال !

هنوز زمان زیادی تا انتشار اندروید ۱۱ (Android 11) باقی مانده؛ اما گوگل از هم‌اکنون روی نسخه جدید سیستم عامل موبایلی خود کار می‌کند. گواه این ادعا، یک تصویر لو رفته از گوشی پیکسل 2 XL است.

در عکسی که منوی تنظیمات پیکسل 2 ایکس ال را نشان می‌دهد، حرف R را زیر عبارت Android version می‌بینیم. این یعنی گوشی با اندروید ۱۱ کار می‌کند و احتمالا یکی از نخستین مراحل آزمایشی برای بررسی و رفع باگ‌هاست. همچنین می‌توان این‌طور برداشت کرد که گوشی‌های سری پیکسل 2 (عرضه شده در سال 2017) نیز در صف دریافت اندروید 11 قرار دارند.

اندروید 11

به طور سنتی، این کمپانی نسخه بتای سیستم عامل خود را برای توسعه‌دهندگان در ماه مارس منتشر می‌کند. معمولا معرفی رسمی هم در کنفرانس گوگل I/O صورت می‌گیرد که دوره بعدی آن، در روزهای بیست‌وسوم تا بیست‌وپنجم اردیبهشت 1399 برگزار خواهد شد.

امکان ضبط فایل‌های واحد بزرگ‌تر از 4 گیگ در اندروید ۱۱ گوگل

از ویژگی‌های مورد انتظار اندروید 11 باید به حذف محدودیت 4 گیگابایتی برای فایل‌های ویدیویی اشاره کنیم؛ محدودیتی که در سال 2014 اعمال شده بود. در حال حاضر، اکثر گوشی‌های هوشمند از فیلم‌برداری 4K پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما اگر حجم ویدیو از 4 گیگ بیشتر شود، به چند فایل تقسیم می‌شود و کاربر زمانی متوجه خواهد شد که بخواهد فیلم ضبط شده را تماشا کند. واضح است که این چندپاره شدن، ویرایش یا آپلود کردن ویدیو را مشکل می‌سازد.

البته همین حالا هم تعیین سقف، برعهده‌ی سازندگان موبایل است. مثلا در گوگل پیکسل 4، محدودیت 3.7 گیگابایتی برای ضبط ویدیو وجود دارد. یا فیلم‌برداری 4K با شیائومی می 9 اس ای بدون چندپاره شدن ویدیو، تا سقف 2.53 گیگ امکان‌پذیر است. باید ببینیم پس از ظهور اندروید 11 شرایط چگونه تغییر خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اوووم امیدوارم بشه با حجم بیشتری ویدیو ذخیره کرد

    • چندان هم این موضوع مهم نیست افزایش سرعت باز کردن اپلیکیشن ها
      نرم بودن رابط کاربری
      و کند نشدن گوشی بعد یک مدت مهم ترین معزلات موحود هستن

  2. ب نظرم الکیه عکسش و اندروید بعدی با تک کلمع rنخواد بود