ماهواره ظفر

ماهواره ظفر به فضا پرتاب شد، اما در مدار قرار نگرفت

سخنگوی فضایی وزارت دفاع اعلام کرد ماهواره بر سیمرغ با موفقیت ماهواره ظفر را به فضا پرتاب کرد، اما به دلیل عدم دستیابی به سرعت مورد نیاز در مدار زمین قرار نگرفت.

ماهواره تصویربرداری ظفر 1 که اخیرا برای پرتاب به سازمان وزارت ارتباطات تحویل داده شده بود، در عصر روز یکشنبه 20 بهمن 98 توسط ماهواره بر سیمرغ به فضا پرتاب شد، اما به دلیل عدم دستیابی به سرعت مورد نیاز در مدار کره زمین قرار نگرفت. گفتنی است این ماهواره ایرانی توسط محققان و دانشمندان فضایی دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و به تولید رسیده است.

جزئیات پرتاب ماهواره ظفر

ماهواره ظفر

سید احمد حسینی، سخنگوی فضایی وزارت دفاع در خصوص پرتاب این ماهواره ایرانی به فضا عنوان کرد:

در ماموریت پرتاب ماهواره ظفر توسط ماهواره بر سیمرغ کلیه فرآیند‌های پرتاب فضایی نظیر مونتاژ مراحل ماهواره بر و ماهواره، آزمایش‌های پیش پرتاب، تزریق سوخت و پیش فشارگذاری به صورت کامل انجام شد، فرآیند پرتاب و استارت موتور‌های مرحله یک ماهواره بر و جدایش مراحل و استارت موتور مرحله 2 به صورت صحیح صورت پذیرفت، اما در پایان مسیر، ماهواره بر به سرعت مورد نیاز برای تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع تاکید کرد به واسطه این ماموریت، قسمت اعظمی از اهداف تحقیقاتی در راستای پرتاب این ماهواره به انجام رسیده است که طی بررسی این داده‌ها می‌توان از تجربیات این پرتاب برای پرتاب‌های آتی ماهواره‌های ایرانی استفاده کرد.