مادری نابینا به کمک عینکی دیجیتالی نوزادش را دید

«کیتی بیتز» ۲۹ ساله، اهل کانادا، از ۱۱ سالگی به دلیل یک بیماری ژنتیکی، بخش زیادی از بینایی اش را از دست داده است. اما با وجودی که در مرکز بینایی اش یک لکه سیاه وجود دارد ولی دید محیطی اندکی نیز داشت، که از نظر قانونی وی نابینا محسوب می شود.

7585787

این بار هم تکنولوژی دوست داشتنی‌مان به کمک آمد تا صحنه‌ای به یاد ماندنی رقم بخورد. «کیتی» هنگامی که برای نخستین بار، پسر تازه به دنیا آمده‌اش را بر روی تخت بیمارستان در آغوش گرفت با استفاده از وسیله‌ای که روی چشمش قرار داشت، توانست او را ببیند.

blind-see-4-1024x576

این عینک ویژه که eSight Eyewear نام دارد ، دارای یک دوربین است که تصاویر را بطور زنده و با کیفیت و رزولوشن بسیار بالا، در مقابل چشم قرار می‌دهد. قیمت این عینک که توسط شرکت eSight ساخته شده ۱۵ هزار دلار است و در حال حاضر ۱۴۰ نفر از آن استفاده می‌کنند.
a9ff185391089482a57d62bff9abb789_XL
هرچند که این عینک چندان ارزان نیست، اما شرکت «ای-سایت» بخش جمع‌آوری کمک‌های مالی را برای کمک به نابینایانی که توانایی خرید این عینک ویژه را ندارند، راه‌اندازی کرده است.«ای-سایت» هم‌چنین در حال متقاعد کردن شرکت‌های بیمه است تا بخشی از هزینه‌ خرید این عینک را پرداخت کنند.

این عینک می تواند مورد استفاده افرادی که چشمان بسیار ضعیف در حد نابینایی دارند، قرار بگیرد.

منبع:wereblog           ترجمه: گجت نیوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*