ولوو و جیلی

دو شرکت ولوو و جیلی ادغام خواهند شد

دو شرکت ولوو و جیلی در آستانه ادغام قرار دارند. ادغام برند چینی Geely با برند لوکس سوئدی Volvo یک گروه جهانی قدرتمند را تشکیل خواهد داد.

امروزه تکنولوژی‌های جدید و متعددی وارد صنعت خودرو جهان شده‌اند که تغییر سریع این صنعت را به همراه داشتند. هرچند وجود تکنولوژی‌های جدید در محصولات خودروسازان برای مصرف‌کنندگان آسایش بیشتری ارائه خواهد داد، اما برای خودروسازان هزینه‌های سنگینی به همراه خواهد داشت. از این رو بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان خواهان ادغام و همکاری با یکدیگر هستند. از مهم‌ترین این ادغام‌ها می‌توان به پژو سیتروئن، فیات کرایسلر و فورد فولکس واگن اشاره کرد.

جزئیات ادغام ولوو و جیلی

شواهد حاکی از آن است که در صنعت خودرو باید منتظر یک ادغام دیگر باشیم. در واقع دو شرکت ولوو و جیلی قصد دارند در برنامه جدید خود یک ترکیب تجاری را شکل دهند که نتیجه آن ایجاد یک گروه جهانی قدرتمند خواهد بود. این ادغام باعث خواهد شد بخش مالی و فنی هر دو شرکت با شتاب زیادی به جلو گام بردارد. البته تا به امروز بیانیه رسمی در این خصوص منتشر نشده است، اما اطلاعاتی که ولوو منتشر کرده از توافق این دو شرکت در آینده‌ای بسیار نزدیک خبر می‌دهد.

در همین رابطه لی شوفو، مدیرعامل گروه جیلی عنوان کرد ترکیب این دو شرکت خودروسازی باعث می‌شود شاهد تشکیل یک گروه جهانی قدرتمند باشیم. ما قصد داریم با هاکان ساموئلسن، مدیرعامل ولوو همکاری کنیم تا هر دو شرکت تقویت شوند و مزیت‌های رقابتی هر برند نیز همچنان به قوت خود باقی بماند.

شرکت‌های Geely و Volvo در گذشته روی پروژه‌های مشترکی همکاری داشتند؛ مثلا در ساخت ولوو XC40 از معماری ماژولار کامپکتی استفاده شده که به صورت مشترک توسط این دو خودروساز سوئدی و چینی ارتقا پیدا کرده است. همچنین از این پلتفرم منعطف برای تولید خودروهای الکتریکی دیگر این شرکت‌ها نیز استفاده خواهد شد.

گفتنی است شرکت چینی جیلی در سال 2010 شرکت ولوو را از فورد خریداری کرد و از آن زمان تا به امروز این برند لوکس سوئدی با پیشرفت‌های گسترده‌ای مواجه شده است. هرچند در آن زمان خرید ولوو توسط جیلی کمی عجیب به نظر می‌رسید، اما نتیجه آن بسیار شگفت‌آور بود و به همین دلیل کارشناسان حوزه خودرو ادغام این دو شرکت را بسیار موثر می‌دانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*