سایکل باتری گوشی های شیائومی

با MIUI 11 از سایکل باتری گوشی های شیائومی مطلع شوید

ترفندی همراه با آپدیت MIUI 11 وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد سایکل باتری گوشی های شیائومی را مشاهده کرده و عمر آن دیوایس را تخمین بزنند.

آیا می‌دانستید مجموعه‌ای کد در گوشی‌های شیائومی وجود دارد که دسترسی به منوهای مخفی را ممکن می‌کنند؟ اگر صاحب یکی از گوشی‌های این برند هستید که به پلتفرم MIUI 11 به‌روز شده، شما می‌توانید به منوی مخفی مربوط به باتری گوشی‌تان دسترسی پیدا کنید.

با وارد کردن کدی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، شما به صفحه‌ای دسترسی پیدا خواهید کرد که ارائه کننده‌ی برخی اطلاعات مربوط به باتری است. گرچه شاید گزینه‌های موجود در این صفحه بی‌ربط به نظر برسند، اما متوجه خواهید شد که اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می‌دهند. به طور مثال می‌تواند در مورد سایکل باتری گوشی های شیائومی اطلاعاتی را کسب کرد.

این ترفند شیائومی یک صفحه‌ی مخفی را در MIUI 11 در اختیار شما می‌دهد که فقط با این نسخه از سیستم عامل مشاهده می‌شود. البته که باید در کنار این رابط کاربری، گوشی شما اندروید 10 را نیز دریافت کرده باشد؛ بنابراین اگر گوشی شما به MIUI 11 به‌روزرسانی شده ولی همچنان از اندروید 9 پای قدرت می‌گیرد، نمی‌توانید به این منوی مخفی دسترسی پیدا کنید.

اگر گوشی شما از اندروید 10 برخوردار است، اپلیکیشن تماس را اجرا کنید، کد *#*#6485#*#* را وارد کنید و سپس روی دکمه‌ی تماس کلیک کنید (در برخی گوشی‌ها نیاز به زدن دکمه‌ی تماس نیست و پس از وارد کردن کد، منوی مخفی مستقیماً به نمایش درمی‌آید). حالا مجموعه‌ای از اطلاعات روی صفحه پدیدار می‌شود که شامل وضعیت و ولتاژ باتری می‌شود. اما جذاب‌ترین آن‌ها با نام “MF_02” به نمایش درمی‌آید.

سایکل باتری گوشی های شیائومی

این گزینه سایکل گوشی هوشمند شما، یا به عبارتی دیگر تعداد دفعاتی که تا به حال گوشی‌تان را به شارژ زده‌اید، به نمایش می‌گذارد. به طور مثال در تصویر بالا، جلوی تعداد سایکل باتری این گوشی عدد 232 نوشته شده است.

دانستن سایکل باتری گوشی های شیائومی و فواید آن

شما با دانستن سایکل یک باتری می‌تواند عمر آن گوشی را برآورد کنید. همانطور که می‌دانید، باتری یکی از تخریب‌پذیرترین عناصر گوشی شما از زمانیست که شرکت‌ها محصولاتشان را باریک و باریک‌تر کرده‌اند. علاوه بر این فقط تعداد کمی گوشی وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد خودشان باتری گوشی را تعویض کنند. در واقع تعویض یک باتری در گوشی بسیار گران تمام می‌شود و گاهی کاربران را مجبور به خرید یک گوشی جدید می‌کند.

سایکل‌های یک باتری می‌تواند عمر یک دیوایس را به نمایش بگذارد. زیرا زمانی که سایکل به 500 برسد (چیزی در حدود 1 سال و نیم)، باتری ظرفیت‌هایش را از دست داده و اثربخشی کمتری خواهد داشت. البته این موضوع در مورد شارژ بی‌سیم توضیح پیچیده‌تری دارد. در حال حاضر مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد شارژ بی‌سیم، زودتر می‌تواند عمر مفید یک باتری را به پایان برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. رو اندروید 9 هم این قابلیت کار میکنه..درضمن فکر نکنم این تعداد دفعات شارژ شدن باطری رو نشون بده..چون برای من زده 248 که قطعا تو این دو سال خیلی بیشتر زدم به شارژ

  2. اقا خداییش خال کردم مال من 173هست و عالیه