سنسور دوربین موبایل سامسونگ

سنسور دوربین موبایل سامسونگ ISOCELL BRIGHT HM1 CMOS معرفی شد

سنسور دوربین موبایل سامسونگ  دارای رزولوشن 108 مگاپیکسل بوده و در مقایسه با قبل، ارتقا پیدا کرده است. دوربین موبایل جدید سامسونگ کیفیت بالاتری دارد.

سامسونگ نسل جدید سنسور دوربین موبایل ISOCELL Bright HM را معرفی کرد؛ ISOCELL BRIGHT HM1 CMOS مهمترین نقطه قوت گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا به شمار رفته و با ادغام تعدادی تکنولوژی بسیار پیشرفته حاصل شده است. نسل قبلی دارای رزولوشن 100 مگاپیکسل بود. اکنون افزایش رزولوشن به میزان 8 مگاپیکسل تنها یکی از پیشرفت‌های سنسور دوربین موبایل سامسونگ ISOCELL BRIGHT HM1 CMOS محسوب می‌شود.

به عبارتی اکنون سامسونگ، بعد از رونمایی پرچمدار جدید خود، یکی از اجزای سخت افزاری منحصربه‌فرد آن را در قالب محصولی جدید معرفی کرده و جزئیاتش را در اختیارمان قرار داده است.

بهبود قابلیت تجمیع پیکسل‌ها (Pixel-Binning) یکی از بهبودهای مهم در این سنسور محسوب می‌شود. اکنون به لطف ذخیره کردن اطلاعات 9 پیکسل در 1 پیکسل، سنسور 108 مگاپیکسلی، به یک سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های بسیار درشت 2.4 میکرومتری تبدیل می‌شود! به این ترتیب در تاریکی شب نیز عکس‌های فوق‌العاده‌ای ثبت خواهد شد.

سنسور دوربین موبایل سامسونگ

تکنولوژی متفاوتی سنسور دوربین موبایل سامسونگ

سنسور دوربین موبایل سامسونگ ISOCELL BRIGHT HM1 CMOS از یک تکنولوژی تجمیع پیکسل‌ها به نام Nonacell استفاده می‌کند. به این ترتیب از طریق تجمیع 9 پیکسل 0.8 میکرومتری، یک پیکسل 2.4 میکرومتری در اختیار عکاس قرار می‌دهد. در نتیجه، اگرچه عکس نهایی به جای 108 مگاپیکسل، دارای رزولوشن 12 مگاپیکسل خواهد بود، اما در عوض جزئیات بسیاری زیادی از محیط ثبت شده و میزان دریافت نور به شدت بهبود پیدا می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین محدودیت‌های دوربین‌های موبایل در مقایسه با دوربین‌های عکاسی، ضعف در دریافت نور از محیط به خاطر داشتن ابعاد کوچک است. به لطف Nonacell این محدودیت به میزان زیادی برطرف خواهد شد. سنسورهای دارای رزولوشن بالا، در دریافت نور ضعف بیشتری دارند. به کمک تکنولوژی Nonacell این محدودیت به یک فرصت تبدیل شده است، به طوری که قابلیت گرفتن عکس‌های باکیفیت در تاریکی، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های سنسور دوربین موبایل سامسونگ ISOCELL BRIGHT HM1 CMOS محسوب می‌شود.

Nonacell نسل جدیدی از فناوری Tetracell به شمار می‌رود، تکنولوژی که در دوربین‌های موبایل دارای رزولوشن 40 مگاپیکسل و 48 مگاپیکسل به کار رفته است. در این روش، اطلاعات هر 4 پیکسل در 1 پیکسل ذخیره می‌شود. شیائومی می نوت 10 به عنوان نسخه بین‌المللی شیائومی سی سی 9 پرو به یک دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز شده و به جای Nonacell، از Tetracell استفاده می‌کند. به همین دلیل اندازه پیکسل‌های مجازی سنسور دوربین آن بعد از ادغام برابر 1.6 میکرومتر است.

سنسور دوربین موبایل سامسونگ ISOCELL BRIGHT HM1 CMOS

بر اساس گفته‌های سامسونگ، افزایش تعداد پیکسل‌های مجاور ادغام شده به مشکل تداخل رنگ، که گوشی‌سازان استفاده‌کننده از فناوری Tetracell درگیر آن هستند، بیشتر دامن می‌زند. سامسونگ با تکیه بر تکنولوژی ISOCELL Plus، میزان تداخل را کاهش داده و مشکل کاهش نور و بازتاب را به حداقل رسانده است.

برای گرفتن عکس‌هایی خوب در همه شرایط از نظر میزان نور، تکنولوژی‌های پیکسلی متعددی در سنسور دوربین موبایل سامسونگ ISOCELL BRIGHT HM1 CMOS گنجانده شده است. به عنوان نمونه فناوری Smart-ISO به شکلی هوشمند میزان ISO را تنظیم می‌کند. بد نیست بدانید در صحنه‌های تاریک، از ISO بالاتر استفاده می‌شود. به منظور کنترل اشباع‌شدگی رنگ‌ها، حین وجود نور کافی در محیط، ISO کاهش پیدا می‌کند.

فناوری HDR بلادرنگ در محیط‌های پیچیده، همچون مکا‌ن‌هایی که در آن‌ها چند منبع نور وجود دارد، وضعیت را بهینه می‌کند. این فناوری ما را به یاد Smart HDR که اپل در دوربین آیفون ایکس اس معرفی کرد، انداخت. پشتیبانی از EIS (تثبیت‌کنندگی الکترونیکی تصویر) و فوکوس خودکار تشخیص فاز با سرعت بالاتر به لطف فناوری Super-PD از دیگر ویژگی‌های دوربین موبایل 108 مگاپیکسلی سامسونگ به شمار می‌روند.

سنسور ISOCELL BRIGHT HM1 CMOS تا 3 برابر، بدون کاهش کیفیت، قادر به بزرگنمایی است. البته در دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا به لطف استفاده از لنز پریسکوپی، زوم اپتیکال و دیجیتال به ترتیب 10 برابری و 100 برابری ارائه می‌شود. در ویدیوی تازه منتشر شده توسط غول کره‌ای، قابلیت زوم 100 برابری دوربین گلکسی اس 20 اولترا را در عمل مشاهده کنید.

از نظر سخت افزار، سنسور دوربین موبایل جدید سامسونگ 1/1.33 اینچی بوده و دارای 108 میلیون پیکسل 0.8 میکرومتری است. از این نظر، تفاوتی با نسل اول یعنی سنسور ISOCELL BRIGHT HM، که در گوشی شیائومی می نوت 10 به کار رفته است، وجود ندارد. شرکت سازنده اعلام کرد از چند روز پیش، تولید انبوه ISOCELL BRIGHT HM1 CMOS آغاز شده است. ابتدا همه محصولات به خط تولید گوشی Galaxy S20 Ultra منتقل می‌شوند. ممکن است در آینده‌ای نزدیک، فروش به سایر گوشی‌سازان آغاز شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*