گوشی های رده بالا

شیائومی با معرفی می 10 و می 10 پرو وارد بازار گوشی های رده بالا شد

ساخت گوشی های رده بالا از این پس استراتژی اصلی شرکت شیائومی خواهد بود. مدیر عامل Xiaomi اعلام کرد از این پس سرمایه‌ زیادی به بخش تحقیق و توسعه شرکت تخصیص داده می‌شود.

شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو به عنوان پرچمداران این گوشی‌ساز چینی در سال 2020 چند روز پیش رونمایی شد. شیائومی تا امروز بیشتر محصولاتی تحت دسته‌بندی «قاتل پرچمدار» عرضه می‌کرد. قاتلان پرچمدار از بهترین تراشه‌ کوالکام در سال عرضه محصول بهره برده و از نظر توان پردازشی، چیزی در مقایسه با پرچمداران کم ندارند، اما به وسیله کاستن از برخی ویژگی‌ها همچون کیفیت دوربین و نمایشگر، قیمت محصول کاهش پیدا می‌کند. شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو را باید نخستین گوشی های رده بالا این شرکت دانست!

قیمت نسخه پایه شیائومی می 10 برابر 575 دلار است. این قیمت برای پایین‌ترین نسخه مدل پرو به 715 دلار افزایش پیدا می‌کند. این نخستین مرتبه‌ای است که یک گوشی پرچمدار شیائومی به قیمتی بالاتر از 700 دلار به فروش می‌رسد.

گوشی های رده بالا

رقابت شیائومی با گوشی های رده بالا دیگر شرکت‌ها

به عقیده موسس شرکت Xiaomi قیمت 575 دلاری گوشی بالارده تازه معرفی شده آن‌ها، با در نظر گرفتن محصولات همرده آن از شرکت‌های اپل و هواوی بسیار مناسب است. شیائومی می 10 از مشخصات فنی یکسانی در مقایسه با بهترین گوشی‌های آیفون و گوشی‌های اندرویدی هواوی بهره برده و در عین حال قیمت به مراتب پایین‌تری از آ‌ن‌ها دارد.

موسس این گوشی‌ساز چینی عقیده دارد کاربران آن‌ها تا امروز بیشتر جوان بودند. اکنون و با ورود شرکت به بازار گوشی های رده بالا نیازهای کاربرانی بیزینسی و دوست‌داران استفاده از بالاترین تکنولوژی موجود در دنیای موبایل نیز برآورده خواهد شد. موسس Xiaomi اعلام کرد با مستقل شدن شرکت Redmi و عرضه محصول تحت برند خود، از این پس شیائومی به تولید محصولات بالارده خواهد پرداخت. این روال دقیقا توسط هواوی نیز دنبال می‌شود. شرکت زیر مجموعه آنر گوشی‌هایی مخصوص جوانان، با قیمت‌های بسیار مناسب اما مشخصات فنی در حد پرچمداران، عرضه می‌کند.

به عقیده شیائومی، محصولات دارای پسوند Pro این شرکت را باید با گوشی‌های سری Mate برترین گوشی‌ساز چینی، هواوی، مقایسه کرد. محصولات عادی از سری Mi همچون شیائومی می 10 با گوشی‌های سری P مقایسه می‌شوند. گوشی‌های شیائومی از سری Mix در مقابل آیفون‌ها قرار می‌گیرند.

بر اساس یک گزارش، شرکت شیائومی در استراتژی خود برای کسب موفقیت در بازار موبایل، این گجت را به پنج قسمت نمایشگر، رابط کاربری، کیفیت صدا، دوربین و عملکرد تقسیم و سپس تلاش کرد یک به یک، در هر کدام به بهترین تبدیل شود. برای این پیشرفت میلیون‌ها دلار سرمایه هزینه شده است. به عنوان نمونه تحقیق و توسعه پیش از ساخت شیائومی می 10 و شیائومی می 10 پرو نزدیک به 1.5 میلیون دلار هزینه روی دست شرکت گذاشت.

شیائومی بعد از سه سال تلاش توانست گوشی هوشمند مجهز به یک دوربین موبایل بسیار باکیفیت، با توانایی قرارگیری در بالای فهرست وب سایت DXOMark، بسازد. قرارگیری تعدادی از محصولات آن در زمره بهترین گوشی‌ها از نظر کیفیت صدا، در آزمایشگاه صدای DXOMark، چهار سال زمان برد.

بر اساس اعلام مدیر عامل Xiaomi از این پس این شرکت تمرکز خود را روی دستگاه‌های رده بالا قرار می‌دهد. به این ترتیب هدف دیگر افزایش فروش بر اساس تعداد نبوده و این استراتژی از طریق شرکت Redmi دنبال خواهد شد. پیش‌بینی شده سرمایه‌گذاری بخش تحقیق و توسعه شیائومی در سال 2020 به 1.43 میلیارد دلار برسد. این هزینه طی پنج سال آتی حدود 7.16 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.