رجیستری گوشی های سامسونگ

احتمال جلوگیری از رجیستری گوشی های سامسونگ در واکنش به اتفاقات اخیر

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران از احتمال جلوگیری از رجیستری گوشی های سامسونگ در واکنش به محدود کردن دسترسی کاربران ایرانی به گلکسی استور خبر داد.

اخیرا سامسونگ با انتشار اطلاعیه‌ای خطاب به کاربران ایرانی گلکسی استور اعلام کرد از 6 اسفند این فروشگاه اختصاصی سامسونگ برای آنها محدود خواهد شد و کاربران امکان خرید اپلیکیشن‌های پولی را نخواهند داشت، اما همچنان می‌توانند از اپلیکیشن‌های رایگان استفاده کنند. همچنین این اقدام باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان ایرانی اپلیکیشن‌ها نیز در حوزه کاری خود با مشکلاتی مواجه شوند. در همین رابطه محمدجعفر نعناکار، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد ایران از ابزارهای قانونی برای مقابله با سامسونگ بهره می‌برد و ما لیستی از اقداماتی که می‌توانیم انجام دهیم را آماده کرده‌ایم.

وجود ابزارهای قانونی برای مقابله با سامسونگ

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد در گذشته با نامه‌نگاری با سامسونگ توانستیم از برخی از اقداماتی که علیه کاربران ایرانی در نظر گرفته بودند جلوگیری کنیم. در همین راستا نیز دفتر حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران به شرکت سامسونگ نامه‌ای را ارسال کرده است و از این شرکت خواسته‌ایم که در این تصمیم تجدیدنظر کنند که البته تاکنون به آن پاسخ نداده است. وی افزود اگر تجدیدنظری در این مورد انجام نشود، ما نیز با استفاده از ابزارهای قانونی با آن مقابله خواهیم کرد. در ادامه این ابزارهای قانونی را بررسی می‌کنیم.

سهم 53 درصدی سامسونگ در بازار ایران 

محمدجعفر نعناکار در ادامه بیان کرد شرکت کره‌ای سامسونگ در بازار ایران سهم 53 درصدی دارد و در واقع ما به این شرکت سهم زیادی را ارائه داده‌ایم و اگر قصد همکاری با ایران را نداشته باشد، سایر شرکت‌ها مانند هواوی، آنر و شیائومی می‌توانند این سهم را میان خود تقسیم کنند.

تمدید نشدن روادید برای کارمندان سامسونگ در ایران

این مقام مسئول در خصوص یکی دیگر از ابزارهای قانونی برای مقابله با سامسونگ بیان کرد وزارت ارتباطات قادر است روادید کارمندان کره‌ای سامسونگ که در ایران فعالیت دارند را تمدید نکند؛‌ زیرا وزارت ارتباطات در کمیته اشتغال اتباع خارجی عضویت دارد و در این کمیته هر فرد خارجی که قصد دارد در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت کند، می‌بایست از وزارت ارتباطات مجوز فعالیت اخذ نماید که ما قادر هستیم این مجوزها را محدود کنیم.

جلوگیری از رجیستری گوشی های سامسونگ

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران عنوان کرد یکی دیگر از ابزارهای ما جلوگیری از رجیستری گوشی های سامسونگ به ویژه گوشی های پرچمدار این برند است؛ چراکه ما قصدمان این نیست قشر متوسط جامعه متضرر شوند. از این رو جلوگیری از رجیستری گوشی های رده بالا به دلیل قیمت بالا گزینه مناسبی است و می‌توان خریداران این نوع از گوشی‌ها را به برندهای دیگری هدایت کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. الموت لأمریکا DOWN WITH usa مرگ بر امریکا

    بسیار تصمیم درست و بجایی است
    بایستی به تحریمگر فهماند از تحریم ایران متضرر میشود
    الموت لأمریکا DOWN WITH usa مرگ بر امریکا

  2. خوب اینطوری باعث مبشن قیمت گوشی ها چندین برابر بشه و دود این قضیه تو چشم مردم بره

  3. منم میخواستم حرف آرمین رو بزنم و در تایید نظر ایشون باید بگم که سامسونگ تا زمانی که از طرف آمریکا تحدید نشده بود با ایران همکاری میکرد حتی در زمان تحریم در ایران نمایندگی مستقیم داشت اما اپل از اول ایران رو تحریم کرد حتی به ۳ ایرانی که در خارج از کشور از فروشگاه اپل استور درحال خرید کردن بودن توهین و بی احترامی کرد بعد از برجام که آمریکا تحریم های نرم افزاری رو برداشت حتی حاظر نشد کیبورد فارسی رو پشتیبانی کنه و کلی توهین و تحیقیری که به ایرانی ها کرد از ماجرای آیفون های تعمیر شده دست دوم که بجای نو به ملت می‌فروختند یا آیفون های لاک تحت قرارداد با اپراتور خارجی که وارد کننده اصلی که ادعای نمایندگی رسمی داره اونها رو آنلاک می‌کنه و با بسته بندی جدید بعنوان گوشی نو به چند برابر قیمت واقعی می‌فروختند و این وسط سود های نجومی کردن و حقوق مصرف کننده رو پایمال میکنن چرا جلوی رجیستری اپل رو نمیگیرید؟؟؟

  4. خدایی یعنی تمام مشکلات حل شده شما می خوایید این مشکل که الان برای ما خیلی حیاتیه حل کنید چه جالب چه فکرهای به سرتون میزنه ، ممنون انقدر زحمت نکشید انقدر به راحتی ما فکر نکنید

  5. آهااااااااى مدیرکل چى مصرف مى کنى؟

    اینا همیشه دنبال بهونه هستند تا از موقعیت استفاده کنند بعد جنس ها بنجل بى کیفیت چینى رو که رو دسته شون باد کرده رو بکنند تو پاچه ملت,,!!

  6. والا خودشون نفهمیدن چی گفتن!

    شما اگر واقعا براتون مهمه، رجستری گوشی های اپل را غیرممکن کنید!! اپل که کلا به ایران نه سرویس دادهریال و نه خواهد داد!

    فکر کردید با این کارا میتونید سامسونگ را مجاب کنید؟ بعید میدونم!

    چون اگه سامسونگ و اپل نباشه.. من شخصی هیچ وقت هواووی و شیامویی و این گوشی های چینی رو نمیخرم.!

    چون با این وضعیت سونی هم تو بازار نیست!

    در کل کاری نکنید که آخرش به ضرر خودتون تموم میشه.. و الکی باد خالی نکنید!