سورن توربو گازسوز

سورن توربو گازسوز با پیمایش بیش از 400 کیلومتر معرفی شد

سورن توربو گازسوز معرفی شد. ایران خودرو از مدل جدید سورن با موتور پایه گازسوز رونمایی کرد که قادر به پیمایش بیش از 400 کیلومتر است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو جدید ایران خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت ایران خودرو در حاشیه همایش بین‌المللی موتورهای درون‌سوز و نفت که اخیرا برگزار شد، از مدل ارتقا پیدا کرده سورن توربو گازسوز پرده برداشت. این خودرو برای نخستین بار علاوه بر قابلیت توربو از CNG نیز بهره می‌برد که همین مورد قدرت آن را نسبت به مدل توربو بنزینی افزایش داده است.

مشخصات سورن توربو گازسوز

سورن توربو گازسوز

شرکت ایران خودرو برای سورن موتور EF7 توربو پلاس یا (TC7 پلاس) پایه گازسوز را در نظر گرفته است که قادر خواهد بود با مخزن‌های گاز جدید در حالت CNG بیش از 400 کیلومتر را طی کند. این مخازن سوخت جدید بر خلاف گذشته فضای زیادی از صندوق عقب را اشغال نخواهند کرد و به شکل مخزن‌های چند تکه در پایین خودرو در فضای غیر کاربردی سازه خودرو قرار دارند. به همین دلیل فضای صندوق عقب سورن توربو گازسوز نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر بوده و اکنون با سوخت CNG دارای پیمایش بیش از 400 کیلومتر مسافت بدون نیاز به بنزین است.

سورن توربو گازسوز

موتور EF7 توربو پلاس پایه گازسوز از استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می‌برد که قادر است قدرتی برابر با 167.6 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر را در حالت گاز ارائه دهد. بازدهی این موتور نسبت به مدل توربو معمولی بنزینی ارتقا پیدا کرده و در حالت بنزین‌سوز قادر است به میزان 1 لیتر به ازای هر کیلومتر سوخت کمتری را مصرف کند.

گفتنی است تصاویر این مطلب متعلق به سورن سال بوده، اما سورن توربو گازسوز از لحاظ ظاهری با سورن سال تفاوتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب

    تاریخ پیش فروش سورن توربو پایه گاز سوز رو میخاستم