فوتون تونلند S

فوتون تونلند S ؛‌ مشخصات، امکانات و قیمت پیکاپ جدید ایران خودرو دیزل

تعدادی از تعهدات معوق خودرو فوتون تونلند S توسط شرکت ایران خودرو دیزل به مشتریان تحویل داده شد. از ایران رو قصد داریم مشخصات، امکانات و قیمت این پیکاپ وانت جدید را بررسی کنیم.

گروه صنعتی ایران خودرو طی سال‌های گذشته خودرو فوتون تونلند را به عنوان یک پیکاپ دو دیفرانسیل تولید و به بازار عرضه می‌کرد که البته مدتی است مسئولیت تولید آن را ایران خودرو دیزل بر عهده دارد. این خودرو که دارای اصالتی چینی است طی سال‌های اخیر در مدل‌های دیزلی و بنزینی به بازار عرضه شده و توانست نگاه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. از طرفی با توجه به اینکه در حال حاضر این خودرو به صورت گسترده به بازار عرضه نمی‌شود، در محوطه شرکت ایران خودرو دیزل مدل جدید این پیکاپ دو دیفرانسیل با نام فوتون تونلند S مشاهده شده است.

عرضه انبوه فوتون تونلند اس در سال 99

فوتون تونلند S

شواهد حاکی از آن است که شرکت ایران خودرو دیزل تولید فوتون تونلند S را شروع کرده و احتمالا در سال 99 آن را به صورت انبوه به بازار عرضه خواهد کرد. هم‌اکنون نیز تعداد اندکی از تعهدات قبلی شرکت ایران خودرو دیزل به مشتریان تحویل داده شده است. مدل‌های جدید تونلند که در محوطه ایران خودرو مشاهده شد جزو مدل‌های دیزلی به شمار می‌رود، اما انتظار می‌رود این شرکت مدلی بنزینی این پیکاپ آفرودی را نیز به تولید برساند.

مشخصات فوتون تونلند S

فوتون تونلند S

فوتون تونلند S از لحاظ ظاهری با مدل معمولی خود تفاوتی ندارد و فقط سپر عقب و رینگ‌ها با تغییرات همراه شده و روی در محفظه بار نیز شاهد نشان S هستیم. از طرفی تغییرات عمده‌ای در کابین صورت گرفته است. هنگام ورود به کابین این خودرو با فضایی همانند فوتون ساوانا روبه‌رو خواهید شد. از شباهت‌های فوتون ساوانا با فوتون تونلند S می‌توان به محل قرارگیری دکمه‌ها، نوع صندلی‌های جلو، غربلیک فرمان و رودری‌ها اشاره کرد. همچنین سطح امکانات رفاهی و ایمنی تونلند S نسبت به مدل معمولی خود ارتقا پیدا کرده است.

امکانات تونلند S

فوتون تونلند S

تونلند S از موتور 2.8 لیتری 4 سیلندر دیزل «کامینز» با قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن‌متر و یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر بنزینی 4G69S4N میتسوبیشی با قدرت 130 اسب بخار و 200 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. این خودرو دو دیفرانسیل بوده و انتقال قدرت تولید شده توسط گیربکس 5 دنده دستی «گتراک» به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

فوتون تونلند S

از امکانات این پیکاپ آفرودی می‌توان به سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، رینگ آلومینیومی 17 اینچی، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه الکتریکی دستی با نمایشگر دیجیتال، تریم داخلی چرم مصنوعی با تزیینات طرح کربن، تنظیم حالت انتقال قدرت در وضعیت تک دیفرانسیل عقب/ دو دیفرانسیل سبک/ دو دیفرانسیل سنگین، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، سنسور نور، دو کیسه هوا، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی، کامپیوتر سفر، رهیاب ماهواره‌ای و بلوتوث اشاره کرد.

قیمت تونلند S

فوتون تونلند S

هم‌اکنون مشتریان در بازار می‌توانند مدل‌های فیس لیفت کامل تونلند S را با موتور دیزلی خریداری کنند و همچنین به صورت محدود مدل بنزینی این خودرو در نمایشگاه‌های تهران مشاهده شده است. البته با توجه به این که قیمت محصولات شرایط فعلی بازار ایران خودرو بی‌ثبات هستند و به صورت روزانه قیمت آنها دستخوش تغییر می‌شود، قیمت این خودرو در مدل 1398 حدود 460 تا 473 میلیون تومان است. همچنین مدل بنزینی این خودرو با قیمت 410 تا 440 میلیون تومان در آگهی‌های فروش قیمت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام. این وانت در نسخه بنزینی دو مدل 2000 سی سی توربو و 2400 سی سی تنفس طبیعی دارد که نسخه 2000 توربوی آن را شما معرفی نکرده اید. این نسخه 200 اسب بخار و 300 نیوتون متر گشتاور دارد و از سال 99 به بعد تولید میشود. این نسخه دارای موتور مشابه فوتون ساوانا است و تزئینات داخلی آن نیز مشابه فوتون ساوانا میباشد.
    لطفا اصلاح بفرمایید. ممنون…

  2. نیم میلیارد تومن بِدی فوتون تولند s بخری آیا………؟؟؟