گلکسی نوت 20

گلکسی نوت 20 احتمالا مجهز به نمایشگر آبشاری و پروژکتور هولوگرافیک خواهد بود

پتنت جدید سامسونگ نمایشگری را به تصویر می‌کشد که دارای صفحه آبشاری با دکمه‌های فیزیکی است که از شیشه بیرون زده‌اند. بر اساس این پتنت گلکسی نوت 20 احتمالا مجهز به یک پروژکتور نیز خواهد بود.

سامسونگ هنوز عرضه گوشی‌های سری گلکسی اس 20 خود را آغاز نکرده است، اما این بدان معنا نیست که برای بحث در مورد سری بعدی گلکسی نوت خیلی زود است. اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) با درخواست سامسونگ برای ثبت یک پتنت برای فناوری جدیدی که ممکن است اولین بار در گلکسی نوت 20 شاهد آن باشیم، موافقت کرده است. تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که پتنت جدید سامسونگ نمایشگری با طراحی آبشاری و دکمه‌های فیزیکی که از قسمت شیشه‌ای بیرون زده‌اند را به نمایش می‌گذارد.

این فناوری به سامسونگ اجازه می‌دهد که از صفحه نمایش موسوم به Bent Edge استفاده کند (مشابه آنچه هواوی با صفحه نمایش میت 30 پرو انجام داده است)، اما همچنین امکان استفاده از دکمه‌های فیزیکی پاور یا تنظیم صدا را به صورت بیرون‌زده از شیشه نمایشگر فراهم می‌کند. به نظر می‌رسد که سامسونگ تمام این مبانی را پوشش داده است، چرا که ماه گذشته یک پتنت جدید را برای گوشی همراهی ثبت کرده است که مجهز به نمایشگر آبشاری / Bent Edge بوده و از کنترل‌های لمسی مجازی استفاده می‌کند. هواوی نیز تصمیم گرفت که از دکمه‌های کنترلی لمسی در میت 30 پرو استفاده کند. صرف نظر از اینکه سامسونگ از دکمه‌های فیزیکی استفاده خواهد کرد یا مجازی، یکی از نکات ثابت در این دو پتنت استفاده از نمایشگر آبشاری / Bent Edge است.

این پتنت همچنین شامل اطلاعات جالبی است، از جمله احتمال اینکه گوشی گلکسی جدید سامسونگ ممکن است یک پروژکتور هولوگرافیک داشته باشد که تصویر را به صورت استریوسکوپی در هوا نشان می‌دهد. از ویژگی‌های احتمالی دیگر می‌توان به سنسور الکترومیوگرافی (EMG)، سنسور الکتروانسفالوگرام (EEG)، سنسور الکتروکاردیوگرام (ECG) و حسگر اثر انگشت اشاره کرد. از تست‌های EMG برای یافتن بیماری‌های عصبی عضلانی استفاده می‌شود. سنسورهای EEG فعالیت الکتریکی مغز را رصد می‌کنند. این در حالی است که سنسور ECG، مانند سنسورهای موجود در برخی ساعت‌های هوشمند، ضربان غیر طبیعی قلب را نشان می‌دهد. اداره USPTO پتنت شماره 10,561,027 را به سامسونگ اعطا کرده است. این پتنت در واقع در طی سه ماهه اول 2018 در آمریکا و در سه ماهه اول 2017 در کره جنوبی صادر شده بود.

پتنت جدید سامسونگ

سری گلکسی نوت معمولا شامل ویژگی‌های جدیدی است که به دلیل زمانبندی یا محدودیت‌های قیمت، امکان اضافه کردن آن‌ها به سری اس وجود ندارد. گلکسی نوت جدید ممکن است مجهز به دوربین سلفی درون صفحه‌ای باشد که به سامسونگ اجازه می‌دهد اندازه حاشیه‌های نمایشگر را بیشتر کاهش دهد. گفته می‌شود از تراشه اسنپدراگون 865 در نوت بعدی استفاده خواهد شد، اما این احتمال وجود دارد که در صورت عرضه اسنپدراگون 865 پلاس، از این مدل به عنوان مغز متفکر دستگاه بهره گرفته شود. هدف‌گذاری این تراشه برای سه ماهه سوم سال جاری میلادی صورت گرفته است.

هیچ دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم ماژول دوربین عقب گلکسی نوت 20 فاقد ویژگی Space Zoom باشد. همانطور که می‌دانید، این سیستم تله فوتو پریسکوپی زوم تا 100 برابری را برای گلکسی اس 20 اولترا به ارمغان می‌آورد. همچنین باید منتظر حضور دوربین 108 مگاپیکسلی مدل اولترا نیز باشیم که با ترکیب 9 پیکسل در یک پیکسل تصاویری با نویز کم‌تر تولید می‌کند. اگر دوربین اولترا واید و سنسور عمق‌سنج ToF را هم کنار گذاریم، سامسونگ چه کار دیگری می‌تواند انجام دهد تا نوت بعدی را در بخش دوربین از اس 20 اولترا متمایز کند؟ در حال حاضر برخی‌ خبرها حکایت از آن دارد که از ماژول دوربین عقب گلکسی اس 20 اولترا در گلکسی نوت بعدی استفاده خواهد شد.

همچنین انتظار داریم که شاهد حضور ویژگی‌های جدیدی مانند قلم اس پن و افزایش ظرفیت باتری در سری بعدی نوت باشیم. گلکسی نوت 20 پلاس احتمالا مجهز به باتری 5,000 میلی‎‌آمپری خواهد بود که 16.3 درصد ظرفیت بیشتری از گلکسی نوت 10 پلاس است. گلکسی نوت 20 ممکن است دارای همان باتری 4,000 میلی‌آمپری گلکسی اس 20 باشد که 14.3 درصد افزایش را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*