تقویت سیستم ایمنی

پنج ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن + روش های پیشگیری از کرونا

در این مطلب به معرفی 5 ماده غذایی پرداخته‌ایم که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و به شما در پیشگیری از ابتلا به کرونا و افزایش مقاومت بدن در مقابل ویروس کرونا و آنفولانزا کمک شایانی می‌کنند.

طی روزهای اخیر متاسفانه شاهد ابتلای برخی از هم‌وطنانمان به کرونا هستیم، بیماری که علی‌رغم اینکه خطر مرگ و میر کمتری نسبت به بسیاری از مریضی‌های واگیردار و ویروسی دارد، اما به خاطر وسعت جهانی ابتلا به این بیماری و عدم شناخت اکثر مردم از چگونگی عملکرد این ویروس، با یک ترس گسترده از این بیماری مواجه هستیم. در حال حاضر بهترین راه برای مقابله با ویروس کرونا پیشگیری از ابتلا به آن است. در این مطلب به معرفی پنج ماده غذایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند پرداخته‌ایم.

1- مرکبات

تقویت سیستم ایمنی

به عقیده بسیاری از پزشکان و فعالین حوزه سلامت، کلید درمان سرماخوردگی و آنفولانزا ویتامین C است. ویتامین سی باعث افزایش گلبول‌های سفید خون می‌شود و در مبارزه با بیماری‌های عفونی بسیار مفید است. بدن انسان توانایی ساخت و ذخیره ویتامین C را ندارد و به همین خاطر باید با مصرف مداوم مرکبات، سبزیجات و مکمل‌های حاوی این ویتامین مفید به سلامت خود کمک کنیم. در پایین می‌توانید چند مرکبات که سرشار از ویتامین سی هستند را مشاهده کنید.

  • پرتقال
  • لیمو شیرین
  • نارنج
  • لیمو ترش
  • نارنگی
  • گریپ‌فروت

2- کلم بروکلی

تقویت سیستم ایمنی

سعی کنید کلم بروکلی را در برنامه غذایی هفتگی خود قرار دهید؛ زیرا این کلم سبز رنگ مقادیر قابل توجه‌ای از ویتامین C، ویتامین E، ویتامین A و آنتی‌اکسیدان را در خود جای داده است و به تنهایی می‌تواند بسیاری از نیازهای بدن شما را مرتفع کند. توصیه می‌شود کلم بروکلی را به صورت خام یا نیم‌پز مصرف کنید تا خواص آن از بین نرود.

3- اسفناج

تقویت سیستم ایمنی

ملوان زبل را به خاطر دارید؟ باور کنید یکی از دلایل سلامت ملوان دنیای کودکیمان، مصرف اسفناج بود! اسفناج حاوی مقادیر قابل توجه‌ای از ویتامین C و ویتامین A، آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی است که سبب افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماری‌زا می‌شود. بهترین شیوه مصرف این سبزی به صورت نیم‌پز است.

4- تخمه آفتاب‌گردان

تخمه آفتاب‌گردان سرشار از ویتامین E بوده و تنها با مصرف روزانه یک مشت از این خوراکی خوشمزه تا 82 درصد از نیاز بدن شما به ویتامین E تامین می‌شود! ویتامین E یک آنتی اکسیدان مفید است و در تقویت سیستم ایمنی و تنظیم چرخه دفاعی بدن نقش موثری دارد. تخمه در کنار ویتامین E، سرشار از فسفر، منیزیم و ویتامین B6 است، در نتیجه این روزها از نگرانی خود پیرامون چربی این ماده غذایی و جوش‌های پوستی صرف نظر کنید و کمی تخمه آفتاب‌گردان بخورید.

5- فلفل دلمه‌ای قرمز

تقویت سیستم ایمنی

برخلاف تصور اغلب مردم مبنی بر اینکه ویتامین یا ماده مغذی چندانی در فلفل دلمه‌ای نیست، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته فلفل دلمه‌ای قرمز بمب ویتامین C است و تقریبا دو برابر مرکبات ویتامین C در نوع قرمز این دسته از فلفل‌ها وجود دارد. همچنین مقدار قابل توجه‌ای بتاکاروتن با مصرف فلفل دلمه‌ای به بدن شما می‌رسد که ضامن سلامت پوست و چشم هر انسانی است.

شما چه روش‌های دیگری برای تقویت سیستم ایمنی بدن سراغ دارید؟ اطلاعات خود در این باره را با سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. بهترین تقویت کننده سیستم دفاعى بدن در برابر باکتری ها و انواع ویروس ها,,!!
    !
    !
    !
    !
    !
    !
    !
    خوردن 1 یا 2 حبه (سیر خام) رنده شده را با کمى با آب قبل از صبحانه با شکم خالى میل کنید!!
    *
    *
    (آنتى باکتریال و آنتى ویروس فوق‌العاده قوى)