موتورولا در 3 ماهه چهارم سال گذشته 10 میلیون گوشی فروخته است

شرکت موتورولا که اخیرا توسط لنوو خریداری شد، توانسته در سه ماهه پایانی سال 2014، بیش از 10 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند. این آمار که توسط Lenovo Group منتشر شده حاکی از رشد موتورولا در فروش گوشی های هوشمند است.

میزان فروش گوشی های هوشمند توسط موتورولا در سال 2014 نسبت به 2013، به میزان 118 درصد رشد داشته است. موتورولایی ها که مقرشان در شیکاگو است، توانسته اند در این مدت زمان 1.9 میلیارد دلار به سود بخش موبایل شرکت لنوو اضافه کنند.

در مجموع میزان فروش بخش موبایل شرکت لنوو در سال گذشته 3.4 میلیارد دلار بوده است. البته هنوز موتورلا سود دهی کافی برای لنوو نداشته و درآمد های بخش موبایل لنوو، با ضرر 89 میلیون دلاری همراه بوده است. طبق اعلام لنوو، موتورولا نیاز به 12 الی 18 ماه زمان نیاز دارد تا بتواند به سود دهی مورد نظر برای آنها برسد.

اضافه شدن موتورولا به بخش موبایل های لنوو، این شرکت چینی را تبدیل به یک بازیگر جهانی کرده است. این غول چینی اکنون با 6.6 درصد از سهم بازار، سومین تولید کننده گوشی های هوشمند است.

لنوو البته در بخش های دیگر بسیار موفق عمل کرده است. با توجه به بخش کامپیوتر و سرور لنوو، این شرکت توانسته 14.1 میلیارد دلار در سه ماهه پایانی سال 2014 درآمد داشته باشد که نسبت به سه ماهه سوم همین سال، 8 درصد رشد، معادل 348 میلیون دلار داشته است.

در مجموع سال 2015 برای موتورلا سال بسیار خوبی خواهد بود. محصولات موتورولا نیز به تازگی قرار است وارد بازار چین شوند. بنظر می رسد خرید موتورولا هم برای لنوو و هم برای موتورولا نوید بخش آینده ای روشن بوده است. شما درباره این گزارش مالی چه فکر می کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*