پیمانه سخت افزاری امن

رتبه دوم جشنواره خوارزمی به پروژه بومی پیمانه سخت افزاری امن همراه اول رسید

همراه اول به عنوان اپراتور اول کشور موفق شد به واسطه پروژه بومی پیمانه سخت افزاری امن (HSM) رتبه دوم جشنواره خوارزمی را از آن خود کند.

اپراتور همراه اول از 5 سال گذشته با هدف حمایت از تولید داخلی و با توجه به نیازمندی شرکت ارتباطات سیار ایران در حوزه امنیت، پروژه بومی پیمانه سخت افزاری امن (HSM) را شروع کرد و برای تحقق آن سرمایه‌گذاری‌های زیادی را انجام داد. این محصول که توسط پژوهشکده پارسا شریف به عنوان شریک استراتژیک همراه اول تولید و به مرحله بومی‌سازی رسیده است، بعد از توسعه، برای اولین بار طی سال گذشته برای شخصی‌سازی سیم کارت مورد استفاده قرار گرفته است.

جزئیات پیمانه سخت افزاری امن

ماژول سخت افزاری امن به عنوان اصلی‌ترین ابزار نگهداری و تولید کلیدهای رمزنگاری و حفظ حریم خصوصی مشترکان محسوب می‌شود که از آن در زیرساخت شبکه‌های گوشی های موبایل و حوزه‌های کارت هوشمند، مانند کارت‌های بانکی، کارت ملی و کارت سوخت استفاده می‌شود. اگر چنین ابزاری وجود نداشته باشد، زیرساخت‌ها به ناچار نیازمند بارگذاری داده‌ها در حافظه موقت و سپس رمزگشایی آن خواهند بود که به واسطه حملات مختلف امکان استخراج و افشا این داده‌ها وجود خواهد داشت.

استفاده از ابزارهای خارجی امکان وجود درهای پشتی (Backdoor) را ممکن می‌سازد که تولیدکنندگان یا متخاصمان در هنگام حملات سایبری می‌توانند از آنها استفاده کنند. این محصول به دلیل پیچیدگی طراحی و کاربرد بسیار مهم و حیاتی آن، در سال جاری به سی و سومین جشنواره خوارزمی راه پیدا کرده و با کسب رتبه دوم این جشنواره، توسط رئیس‌جمهور نیز از آن تقدیر شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*