ویژگی های گوشی گلکسی نوت 20

ویژگی های گوشی گلکسی نوت 20 سامسونگ فاش شد

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ (Samsung Galaxy Note 20) نیمه‌های تابستان سال آتی رونمایی می‌شود. ویژگی های گوشی گلکسی نوت 20 در مقایسه با گلکسی اس 20 قابل توجه خواهند بود.

سامسونگ گلکسی اس 20، اس 20 پلاس و اس 20 اولترا در روز بیست و دوم بهمن رونمایی شد و اکنون در مرحله پیش فروش قرار دارند. از روز شانزدهم اسفند ماه ارسال محصولات به کاربران پیش خرید‌کننده آغاز می‌شود. بعد از آن نوبت به عرضه سه گوشی به بازارهای سراسر دنیا خواهد رسید. از آن‌ها با عنوان بهترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ تا امروز یاد می‌کنند، شرکتی که بهترین گوشی‌ساز دنیا شناخته می‌شود. به لطف ویژگی های گوشی گلکسی نوت 20 باز هم در سال جاری شاهد نوآوری از سوی غول کره‌ای خواهیم بود.

تا سه سال پیش، داشتن صفحه نمایش بزرگتر و مجهز شدن به یک قلم منحصربه‌فرد، اصلی‌ترین ویژگی‌های گوشی های سری گلکسی اس سامسونگ در مقایسه با گوشی های سری نوت به شمار می‌رفت. طی چند سال اخیر، فقط داشتن قلم SPen با ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری متعدد، سبب تمایز محصولات سری Note از S شده است. با وجود خاص بودن SPen و عدم کارکرد آن روی سایر گوشی‌های سامسونگ، حتی مدل‌های سری S، گوشی‌های Galaxy Note طی چند سال اخیر فاقد جذابیت کافی در مقایسه با رقیب داخلی بوده‌اند.

ویژگی های گوشی گلکسی نوت 20

بر اساس پتنت‌هایی که سامسونگ اخیرا به ثبت رسانده است، می‌توان درباره برخی ویژگی های گوشی Galaxy Note 20 دست به پیش‌بینی زد. این نخستین مرتبه‌ای نیست که بر اساس اسناد و پتنت‌های ثبت شده توسط یک شرکت، بخشی از قابلیت‌های محصولات آتی آن افشا شده است. بر اساس آن‌ها، وی

نمایشگر کاملا منحنی با دکمه‌های فیزیکی

یکی از ویژگی های گوشی گلکسی نوت 20 استفاده از نمایشگر با انحنای زیاد، شبیه به هواوی میت 30 است. پرچمدار هواوی از سری Mate در سال 2019 دارای نمایشگری بسیار خاص است، به طوری که از دو طرف به میزان زیادی کشیده شده و انحنای صفحه نمایش محدود به چند میلی‌متر از پنل جلویی نیست. این نحوه طراحی، به حذف کلیدهای فیزیکی از روی بدنه هواوی میت 30 منجر شد.

اما سامسونگ با وجود استفاده از صفحه نمایش با انحنای زیادی از دو طرف، دکمه‌های فیزیکی شامل کلید پاور و کلیدهای کنترل حجم صدا را از دو طرف حذف نمی‌کند.

پتنت سامسونگ

سه سنسور برای کمک به مراقبت از بدن

در مقایسه با گوشی‌های خانواده Galaxy S20 چندین سنسور به گوشی‌های خانواده Galaxy Note 20 که هنوز تعداد آن‌ها مشخص نیست اضافه خواهد شد. به عنوان نمونه باید به حسگر الکترومایوگرام (EMG)، حسگر الکتروانسفالوگرام (EEG) و سنسور الکتروکاردیوگرام (ECG) اشاره کرد.

پتنت‌های مربوط به گوشی‌های هوشمندی با این سنسورها از مدت‌ها قبل به ثبت رسیده‌اند،‌ اما با توجه به تلاش سامسونگ برای افزایش زیاد فاصله بین گوشی‌های سری Note و S انتظار داریم آن‌ها بخشی از ویژگی های گوشی گلکسی نوت 20 باشند.

درباره کاربرد این نوع سنسورها در گوشی‌های هوشمند اطلاعات محدودی داریم؛ تست‌های سنسورهای EMG برای یافتن بیماری‌های عصبی – عضلانی کاربرد دارند. سنسورهای EEG فعالیت الکتریکی مغز را ردیابی می‌کنند. ECG نحوه فعالیت قلب و ضربان آن را مانیتور کرده و در صورت وجود اختلال در عملکرد موضوع را گزارش می‌کند.

پروژکتور هولوگرافیک

یکی دیگر از ویژگی های گوشی Galaxy Note 20 استفاده از یک پروژکتور هولوگرافیک خواهد بود. به لطف آن، می‌توان تصاویری سه بعدی را در محیط‌های واقعی (بدون نیاز به عینک یا هدست) به تصویر کشید. تا امروز این چنین پروژکتورها را بیشتر در فیلم‌های تخیلی دیده‌ایم! به همین دلیل در مقایسه با نمایشگر منحنی و سه سنسور نام برده در بالا، احتمال به کار رفتن پروژکتور هولوگرافیک در سامسونگ گلکسی نوت 20 کمتر است.

ویژگی های گوشی گلکسی نوت 20 منحصربه‌فرد هستند!

در صورتی حداقل یکی از گوشی‌های خانواده گلکسی نوت 20 نیز دارای این قابلیت‌ها باشد، قلم SPen کوچکترین ویژگی و تفاوت آن در مقایسه با گلکسی اس 20 اولترا به عنوان شاهکار سامسونگ تا امروز به شمار خواهد رفت. با گذر زمان، اطلاعات بیشتری درباره Galaxy Note سال جاری به دست خواهیم آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام.از تولیدکنندگان گوشی های سامسونگ خواهشمندم که از گوشی گلکسی نوت۲۰ یه نسخه با حافظه رم ۲۰گیگابایتی هم از امکان داشت انشاالله تولید کنند.با تشکّر