سیم کارت دو منظوره شیائومی

سیم کارت شیائومی با ادغام یک کارت microSD معرفی می‌شود

سیم کارت شیائومی در آینده‌ای نزدیک معرفی می‌شود. این سیم کارت قابلیت ادغام با یک کارت microSD را دارد که می‌تواند به آزاد شدن یک اسلات در گوشی کمک کند.

طی سال‌های اخیر دیده‌ایم که بسیاری از گوشی‌ها، حتی پرچمداران شرکت‌ها بدون بهره‌مندی از شیار حافظه جانبی به بازار عرضه شده‌اند؛ به عنوان مثال آیفون 11 و گوگل پیکسل 4 کارت حافظه میکرو اس دی را پشتیبانی نمی‌کنند. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند معتقدند که شیار مربوط به حافظه جانبی، فضایی را اشغال می‌کند که می‌توان از آن برای انجام کارهای دیگر استفاده کرد و همچنین، سرعت حافظه‌ های جانبی به اندازه حافظه داخلی گوشی بالا نیست.

عده کثیری از کاربران خواستار این هستند که توانایی افزایش حافظه دستگاه‌شان را داشته باشند چرا که این روزها گوشی‌ها می‌توانند فیلم‌هایی با کیفیت 4K ضبط کنند یا به واسطه‌ی بهره‌مندی از اینترنت نسل پنجم، فایل‌های سنگین دانلود کنند. در این راستا، شیائومی راه حلی عالی پیدا کرده که خواسته کاربران را پاسخ می‌دهد و در عین حال، تغییری در طراحی کارخانه‌ها و نیاز به شیار اضافه ایجاد نمی‌کند.

سیم کارت دو منظوره شیائومی

تمامی گوشی‌ها باید حداقل یک شیار برای سیم کارت در خود داشته باشند تا بتوانند گوشی تلفن همراه لقب بگیرند؛ پس اگر قرار است گوشی‌ها در آینده دارای شیار حافظه جانبی نباشند،‌ بهتر است از همان شیار سیم کارت برای افزایش حافظه دستگاه‌ها استفاده کرد. به‌همین منظور، شیائومی می‌خواهد سیم کارتی با قابلیت استفاده همزمان به‌عنوان حافظه جانبی طراحی کند.

به توجه به تصاویر افشا شده،‌ به‌نظر می‌رسد سیم کارت دو منظوره شیائومی هم از تکنولوژی سیم کارت (حتی با شبکه 5G) بهره خواهد برد و هم از تکنولوژی حافظه‌ های جانبی. البته تکنولوژی به‌کار‌رفته که به افزایش حافظه دستگاه مرتبط است، چیزی نیست که امروزه توسط کمپانی‌ها به‌عنوان محل قرارگیری حافظه جانبی در گوشی‌ها از آن استفاده می‌شود. بنابراین این احتمال وجود دارد که این سیم کارت دو منظوره تنها در گوشی های شیائومی و ردمی قابل استفاده باشد.

سیم کارت دو منظوره شیائومی

اگرچه بسیاری از شماها تا به حال ایده‌ای مانند این را نشنیده بودید، اما یک کمپانی چینی در سال 2019 سیم کارتی دو منظوره را همانند ایده شیائومی معرفی کرده بود. علاوه بر این، استفاده از تکنولوژی eSIM یا همان سیم کارت جاسازی شده، در گوشی‌های امروز فراگیر و محبوب شده است. با توجه به این موضوع، ممکن است گوشی‌ها در آینده حتی شیار سیم کارت نیز نداشته باشند.

اگر در نهایت ایده جدید شرکت شیائومی در حد همان ایده باقی ماند و در بازار شاهد چنین سیم کارت های دو منظوره‌ای نبودیم، تعجب نکنید زیرا همه چیز به ترند تکنولوژی و ترجیح کمپانی‌های بزرگ صنعت گوشی‌های هوشمند طی سال‌های آینده بستگی خواهد داشت. باید منتظر باشیم و ببینم در نهایت سیم کارت های دو منظوره شیائومی به بازار می‌آیند و این ایده،‌ عملی خواهد شد یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. 2 سال پیش ، ایرانسل این طرح رو معرفی و عرضه کرد! البته قیمت سیمکارتها ارزون نبود!

    از طرفی تا کمتر از 5 سال دیگه سیمکارتها رو چیپست ها جایسازی میشن و حافظه پایه گوشی ها 512 گیگابایت میشه. با این وجود این طرح کاملا مسخره است.

    از طرفی با ورود 5g و رایگان شدن حجم دانلود اینترنت.. تا کمتر از 10 سال دیگه همه کاربران! همه کاربران.. اطلاعات خودشون را در فضای ابری ذخیره میکنند.

    مثلا اپل در آیکلود ، یا فضای گوگل ، یا فضای سامسونگ!