انتقال ویروس کرونا

راه‌های انتقال ویروس کرونا در ایران

ویروس کرونا در ایران با سرعت زیادی شیوع پیدا کرده و طبق آمار چندین نفر به این ویروس مبتلا شده و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند. از این رو قصد داریم راه‌های انتقال ویروس کرونا در ایران را بررسی کنیم.

بر اساس گزارش‌های رسمی طی هفته گذشته شاهد ورود گسترده ویروس کرونا به ایران بوده‌ایم که در این بین چندین نفر از ساکنان قم، تهران، گیلان و مرکزی و سایر شهرها به آن مبتلا شده و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند. از آنجایی که برای این ویروس خطرناک واکسن یا درمان قطعی وجود ندارد، مردم می‌بایست با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی خود را از آن در امان نگه دارند. در همین راستا در این مقاله سعی داریم راه‌های انتقال ویروس کرونا در ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با راه‌های انتقال ویروس کرونا

قندان

تمام قندهای داخل قندان در قهوه‌خانه‌ها، رستوران‌ها، ادارات و مراکز عمومی باعث انتقال ویروس می‌شوند. گفتنی است ایرانی‌ها معمولا برای برداشتن قند بارها قندها را با دست جابه‌جا می‌کنند.

نذورات

حلوا، خرما، بیسکوئیت و مواردی از این قبیل که با دست افراد گوناگون در مراسم ختم، مساجد و امکان عمومی تماس دارند، ممکن است آلوده به ویروس شوند.

سیگار، قلیان، چوپوق و وافور

تمامی این موارد ممکن است به صورت اشتراکی و دست به دست بین افراد جابه‌جا شوند که به عنوان یکی از راه‌های انتقال ویروس به شمار می‌روند.

خودکار، قلم، موس و کیبورد

تمامی این لوازم در بانک‌ها، ادارات و امکان عمومی ممکن است توسط فرد بیمار مبتلا به ویروس کرونا آلوده شوند.

مترو، اتوبوس، تاکسی

با توجه به تعداد زیاد افراد در این فضاها و اماکن، آلوده بودن صندلی‌ها و دستگیره‌ها و نزدیک بودن افراد به یکدیگر، سرفه و هوای محدود داخل این وسایل نقلیه جزو یکی از موارد مهم ابتلا به ویروس محسوب می‌شوند.

مساجد، ادارات، پایانه‌ها، ورزشگاه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها

تمامی این اماکن به دلیل حضور زیاد جمعیت از هر قشری مستعد انتقال آلودگی ویروس کرونا به شمار می‌روند.

پول و اسکناس

این مورد به صورت بسیار زیادی در بین افراد جابه‌جا می‌شود. اسکناس علاوه بر آلودگی‌های دیگر امکان انتقال ویروس کرونا از فرد بیمار را با قدرت زیاد فراهم می‌سازد.

دست دادن و روبوسی کردن

از موارد فوری انتقال کرونا می‌توان به دست دادن و روبوسی‌های متعدد در طی روز با دوستان و همکاران اشاره کرد.

همچنین بخوانید:

چه کسانی از کرونا می‌میرند؟

علائم بیماری کروناویروس و تفاوت آن با سرماخوردگی و آنفولانزا

کروناویروس چگونه منتقل می‌شود؟

راه‌های پیشگیری از کروناویروس را بشناسید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*