کرونا

چه کسانی از کرونا می‌میرند؟

با شیوع گسترده کرونا در سراسر جهان میزان مبتلایان به سرعت افزایش پیدا کرده و در این میان چند هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند، اما چه کسانی توسط کروناویروس جان خود را از دست می‌دهند؟

بر اساس جدیدترین گزارشی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین در مورد ویروس کرونا (COVID-19) منتشر شده است، 72 هزار و 314 نفر به کروناویروس در سراسر جهان مبتلا شدن که این تعداد در چین 44 هزار و 672 نفر است. از این میزان حدود 1023 نفر نیز جان خود را از دست دادند. طبق این گزارش نرخ مرگ‌ومیر مبتلایان به این ویروس حدود 2.3 درصد اعلام شده است.

کرونا جان افراد مسن را می‌گیرد!

طبق این گزارش هر چه سن بیماران بالا باشد، احتمال مرگ‌ومیر آنها نیز افزایش پیدا می‌کند؛ برای مثال بین کودکان زیر 9 سال هیچ کشته‌ای گزارش نشده است، اما میزان مرگ‌ومیر برای افراد 10 تا 39 سال حدود 0.2 درصد، برای افراد 60 تا 69 سال حدود 3.6 درصد، برای 70 تا 79 سال حدود 8 درصد و برای افراد 80 سال به بالا حدود 14.8 درصد است. در ادامه نمودار مرگ‌ومیر گروه‌های سنی مختلف به کروناویروس را مشاهده می‌کنید:

کرونا

بررسی‌ها نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که به بیماری‌های دیگری مبتلا هستند در معرض خطر بیشتری خواهند بود. طبق گزارش‌های منتشر شده بیشترین نرخ مرگ‌ومیر به مبتلایان بیماری‌های مزمن تنفسی، فشار خون بالا، قلبی و عروقی تعلق دارد. همچنین میزان مرگ‌ومیر در میان مردان حدود 2.8 درصد و در زنان 1.7 درصد است.

همچنین بخوانید:

علائم بیماری کروناویروس و تفاوت آن با سرماخوردگی و آنفولانزا

کروناویروس چگونه منتقل می‌شود؟

راه‌های پیشگیری از کروناویروس را بشناسید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خدا خودش کمک کنه همه ی کشورهای درگیر رو ان شالله …