موتور EF پلاس

بهره‌برداری از موتور EF پلاس ایران خودرو در سال 99

مدیرعامل ساپکو اعلام کرد که رونمایی از گیربکس شش سرعته در اسفندماه و بهره‌برداری از موتور EF پلاس برای ایران خودرو تا سال آینده تحقق خواهد یافت.

در اختتامیه یازدهمین گردهمایی موتور‌های درون‌سوز، مدیر عامل ساپکو ضمن معرفی موتور EF پلاس اعلام کرد که زمانی مشکلات بخش موتور را به صورت مقطعی حل می‌کردیم، اما اکنون دنبال راه‌حلی بنیادی برای این مشکلات هستیم. وی پروژه EF7 را از دسته طرح‌هایی دانست که به صورت بنیادی به مسائل موتور می‌پردازد. او با بیان این که ما در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم، افزود:

اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مشکلات موتور را به آسانی در مرکز تحقیقات موتور حل می‌کنیم. موتور ملی و موتور EF7 از دستاورد‌‌های این مرکز بوده و پروژه‌های EF4 و EF پلاس نیز در آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت ساپکو اعلام کرد که در حال حاضر نگرش گروه صنعتی ایران‌ خودرو، نگاه توسعه محصول است. کارشناسان ما در حال آماده‌سازی مقدمات توسعه می‌باشند. وی به بازدید رئیس جمهور از اتومبیل طراحی شده اشاره کرد. پیر‌محمدی گفت این پروژه حاصل سال‌ها کار و تلاش کارشناسان مرکز تحقیقات ایران خودرو بوده و در مدت کوتاهی به تولید انبوه خواهد رسید. عادل پیرمحمدی رسیدن به خودکفایی در تهیه مواد اولیه را از جمله دستاورد‌های ایستادگی در برابر تحریم‌ها دانست. وی‌ در ادامه اضافه کرد:

تا سال آینده از دو محصول جدید ایران‌خودرو رونمایی خواهیم کرد. پروژه K132 و ارائه محصولات مختلف روی این پلتفرم از برنامه‌های سال آینده ایران خودرو خواهند بود.

مدیرعامل ساپکو در انتها اعلام کرد که ایران خودرو برای همکاری با شرکت‌ها و مراکز دانشگاهی تصمیم قطعی گرفته و این اقدام را برای توسعه خودکفایی لازم دانست. وی اضافه کرد که در صورت وجود پروژه‌های صنعت محور و کاربردی در مراکز دانشگاهی، آماده انجام همکاری مشترک با آنها هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این موتور هرگز ایرانی نیست و دروغ محض هست که به اسم ایرانی می دنش خورد مردم ایران

    تمامی قطعاتش از افریقای جنوبی وارد میشه

    دروغ ها رو تموم کنید، وقت رفتن فرا رسیده

    با سپاس