ماهواره ناهید 1

وزیر ارتباطات: ماهواره ناهید 1 آماده پرتاب و ماهواره پارس 2 در حال تجمیع است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد ماهواره ناهید 1 برای پرتاب آماده شده است و ماهواره سنجشی پارس 2 نیز مراحل تجمیع را می‌گذراند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه فضا نظیر طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی، تراسترها و موتورهای پیشران، بلوک انتقال مداری، بالن مخابراتی، خدمات فضاپایه و کاربرد آن در مدیریت بحران در بلایای طبیعی به موفقیت‌های ارزشمندی دست پیدا کرده است و برای حوزه فضایی کشور یک پشتوانه قوی محسوب می‌شود. آذری جهرمی افزود اخیرا در حوزه موتورهای فضایی توانستیم موتور آرش را به عنوان یکی دیگر از موفقیت‌های بزرگ و ارزشمند پژوهشگاه فضایی ایران مورد آزمایش قرار دهیم.

ماهواره ناهید 1 آماده پرتاب است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد ماهواره مخابراتی ناهید 1 مراحل طراحی و ساخت را پشت سر گذاشته و برای پرتاب به فضا آماده است. وی افزود همچنین ماهواره سنجشی پارس 2 نیز مراحل تجمیع را می‌گذراند. وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد مدل مهندسی ماهواره ایرانی ناهید 2 هم با موفقیت انجام شده و در حال گذراندن مراحل ساخت مدل کیفی و پروازی آن هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اسیر شدیم به خدا
    رفته 4تا قطعه اسقاطی از روسیه و هند خریده چسبونده به هم اخرشم میفته رو سرمون میمیریم ول کن مرد جون جدت به خودت بیا