لغو المپیک 2020

احتمال لغو المپیک 2020 به خاطر شیوع ویروس کرونا

برخی از منابع با استناد به مصاحبه اخیر عضو ارشد کمیته بین‌المللی بازی‌های المپیک، ادعا می‌کنند به دنبال شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و شمار مبتلایان به کرونا در ژاپن، بازی‌های المپیک 2020 لغو خواهد شد!

افتتاحیه بازی‌های المپیک 2020 ژاپن 3 مرداد 1399 اعلام شده است، اما کرونا اجازه برگزاری به موقع مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان را خواهد داد؟ دیک پوند، یکی از اعضای ارشد کمیته بین‌المللی المپیک در گفت‌وگوی اخیر خود اعلام کرده است در صورت کنترل نشدن بیماری کرونا احتمال لغو بازی‌های المپیک وجود دارد.

آیا واقعا المپیک 2020 ژاپن لغو خواهد شد؟

دیک پوند اعلام کرده است علی‌رغم اینکه سازمان بهداشت جهانی در بیانیه اخیر خود آورده است دلیلی برای لغو یا به تعویق افتادن بازی‌های المپیک نیست، اما تا پایان ماه می (اوایل خرداد) باید تکلیف این بیماری و تاثیرات آن به طور کامل مشخص شود. بازی‌های المپیک قرار است در 3 مرداد (24 جولای) آغاز و تا 19 مرداد (9 آگوست) ادامه خواهد داشت. بسیاری از کشورهای جهان با کاروان‌های کوچک یا بزرگ در این رویداد ورزشی حضور بهم می‌رسانند و در صورت بیمار بودن چند ورزشکار یا پرسنل برگزاری، ممکن است با یک فاجعه مواجه شویم.

چشم بادامی‌ها یک پنجره سه ماهه مهم را پیش روی دارند که طی آن باید به وضعیت بیماری کرونا در کشورشان سر و سامان بدهند و امیدوار باشند با گرم شدن هوا ضریب گسترش این بیماری در سطح جهان نیز کاهش پیدا کند تا شاهد لغو یا به تعویق افتادن المپیک تابستانی نباشیم.

نخستین المپیک مدرن (به صورت امروزی) در سال 1896 برگزار شد و به دنبال جنگ‌های جهانی اول و دوم، 5 بار این بازی‌ها لغو شده است؛ در نتیجه ممکن است به خاطر یک بیماری جهانی و حفظ سلامت ورزشکاران باری دیگر شاهد چنین اتفاق ناراحت کننده‌ای باشیم. در پایین می‌توانید لیست و تاریخ المپیک‌های لغو شده را مشاهده کنید.

• المپیک تابستانی 1916 (برلین، آلمان)
• المپیک تابستانی 1940 (توکیو، ژاپن)
• المپیک زمستانی 1940 (ساپورو، ژاپن)
• المپیک تابستانی 1944 (لندن، انگلیس)
• المپیک زمستانی 1944 (کورتینا دامپتزو، ایتالیا)

نظر شما در این باره چیست؟ آیا شاهد لغو ششمین المپیک خواهیم بود؟ نظرات خود پیرامون این مسئله را با سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این که هیچی، المپیک 2022 قطر هم رو هواست