پتنت گوشی منعطف مایکروسافت

پتنت گوشی منعطف مایکروسافت نشان‌دهنده گجتی شبیه به گلکسی فولد است

تصاویر پتنت گوشی منعطف مایکروسافت به همراه جزئیاتی از آن به تازگی منتشر شده است. گوشی انعطاف پذیر مایکروسافت از یک مکانیزم تاشوندگی شبیه به گلکسی فولد سامسونگ بهره می‌برد.

مایکروسافت در سال 2019 عزم خود برای ورود به دنیای گجت‌های منعطف را نشان داد. البته سرفیس نئو (Surface Neo) و سرفیس دو (Surface Duo) گجت‌هایی انعطاف پذیر نبوده و در عوض دستگاه‌هایی با دو نمایشگر محسوب می‌شوند. افشای اطلاعاتی از پتنت گوشی منعطف مایکروسافت نشان می‌دهد قدم بعدی به احتمال زیاد، محصولی با یک نمایشگر منعطف واقعی خواهد بود.

پتنت گوشی منعطف مایکروسافت

وب سایت MSPoweruser برای اولین مرتبه به اسناد پتنت گوشی منعطف مایکروسافت دست پیدا کرد. نگاهی نزدیک به این دستگاه نشان می‌دهد در ابعاد یک فبلت بوده و از مکانیزمی شبیه به آن چه در سامسونگ گلکسی فولد استفاده شده است، بهره خواهد برد. عنوان پتنت جدید “Foldable Display Device With Interactable User Interface Surface On The External Shell” (دستگاهی با نمایشگر تاشو و مجهز به رابط کاربری تعاملی که روی یک لایه خارجی قرار دارد) است. زمان ثبت پتنت سال 2018 و زمان انتشار عمومی اسناد آن آخرین ماه سال 2019 بود.

در اسناد مربوط به پتنت گوشی انعطاف پذیر مایکروسافت به وجود یک نمایشگر سوم روی قسمت بیرونی آن اشاره می‌شود، شبیه به همان چیزی که در Samsung Galaxy Fold نیز وجود دارد. بر اساس توضیحات پتنت، این صفحه نمایش به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به باز و بسته کردن مداوم دستگاه، به اطلاعات ضروری دست پیدا کند.

کاربرد نمایشگر کوچک بیرونی زیاد است. به عنوان نمونه می‌توان محتوای مورد نظر را روی آن مشخص کرد تا بعد از باز شدن تای دستگاه، روی نمایشگر بزرگتر پخش شود. همچنین به احتمال زیاد، امکان استفاده از هر دو نیمه نمایشگر به شکلی مستقل وجود دارد. به عبارتی در زمان باز بودن صفحه نمایش، محتوا به شکلی یکپارچه روی سرتاسر پنل پخش خواهد شد، اما قابلیت اجرای دو اپلیکیشن مجزا در دو قسمت نیز در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

همانند هر پتنت ثبت شده دیگر، تضمینی برای تبدیل شدن این طرح به یک محصول تجاری وجود ندارد. با این حال قدم‌های اخیر مایکروسافت نشان می‌دهد حداکثر تا سال 2021 یک گوشی یا تبلت منعطف عرضه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*