کنترلر پلی استیشن 5

کنترلر پلی استیشن 5 دارای سنسورهای بیومتریک خواهند بود

مجهز شدن به سنسورهای بیومتریک برای دریافت اطلاعاتی از بدن انسان از جمله ویژگی‌های کنترلر پلی استیشن 5 خواهد بود. طبق یک پتنت سونی به این ویژگی دسته های بازی پلی استیشن 5 پی بردیم.

سونی پتنتی مربوط به یک کنترلر با سنسورهای بیومتریک ثبت کرده است. این سنسورها به وسیله اندازه‌گیری ضربان قلب و میزان تعرق بدن، یک سری تغییر در نحوه پیشروی بازی اعمال خواهند کرد. به عبارتی اندازه‌گیری ضربان قلب و تعرق به عنوان فاکتورهایی برای پی بردن به احساسات کنونی کاربر در نظر گرفته می‌شوند. کنترلر پلی استیشن 5 به احتمال زیاد Dualshock 5 نام خواهند داشت.

همانند هر پتنت ثبت شده دیگر، تضمینی برای تبدیل این طرح نیز به یک محصول واقعی وجود ندارد، اما با در نظر گرفتن زمان ثبت پتنت مربوط به یک کنترلر دارای سنسورهای بیومتریک توسط سونی، احتمال توسعه یک گجت شبیه به آن مخصوص پلی استیشن 5 وجود دارد.

بر اساس این پتنت، کنترلر کنسول بازی سونی دارای سنسورهای متعددی است که بیشتری برای ارزیابی میزان استرس روی کاربر کاربرد دارند. کنسول این اطلاعات را از سنسورها دریافت کرده و محتوای بازی را با شرایط کاربر منطبق می‌کند. برخلاف تصور، این اتفاق به جای ایجاد مزاحمت در روند عادی اجرای بازی، سبب غرق شدن کاربر در آن می‌شود!

یکی دیگر از سنسورهای بیومتریک کنترلر پلی استیشن 5 اسکنر اثر انگشت خواهد بود. افزوده شدن یک سیستم احراز هویت به دسته‌های بازی، امنیت کنسول را شدیدا افزایش می‌دهد. به این ترتیب شخصی‌سازی دستگاه راحت‌تر خواهد شد. به عنوان نمونه در منزل، به هر کاربر یک پروفایل و یک سری بازی خاص نسبت داده شده و تعیین پروفایل فعال کنونی از طریق اسکنر اثر انگشت صورت می‌گیرد.

کنترلر پلی استیشن 5

بر اساس عکس‌هایی که از کیت توسعه نسل جدید کنسول بازی سونی مشاهده کردیم، کنترلر آن شبیه به Dualshock 4 طراحی شده و در نگاه اول، هیچ سنسوری روی آن دیده نمی‌شود. با نزدیک شدن به تاریخ رونمایی رسمی PlayStation 5 به اطلاعات بیشتری در این رابطه دست پیدا خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*