رانندگی خودکار تسلا

محققان حالت رانندگی خودکار تسلا را هک کردند

گروهی از محققان موفق شدند با هک حالت رانندگی خودکار تسلا میزان سرعت مجاز دو دستگاه از محصولات این شرکت آمریکایی را تغییر داده و سرعت دلخواه خود را برای آن اعمال کنند.

گروهی از پژوهشگران موسسه امنیتی مک آفی توانستند حالت رانندگی خودکار یا اتوپایلوت مدل‌های تسلا ایکس و اس را فریب دهند. در واقع این محققان با فریب حالت رانندگی خودکار تسلا موفق شدند میزان سرعت مجاز و تعیین شده آن را تغییر داده و برای آن سرعت دلخواه خود را اعمال کنند، اما این محققان چگونه توانستند حالت اتوپایلوت تسلا را فریب دهند؟ در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

نحوه فریب حالت رانندگی خودکار تسلا 

رانندگی خودکار تسلا

خودروهای تسلا از دوربین‌های EyeQ3 بهره می‌برند که این دوربین‌ها می‌توانند تابلوهای تعیین کننده محدودیت سرعت جاده‌ها را بخوانند و بر اساس آن سرعت خودرو را تنظیم کنند، اما این دوربین‌ها با نقاط ضعفی همراه بوده و محققان توانستند با استفاده از آنها محصولات تسلا را فریب دهند.

دو محقق موسسه مک آفی برای فریب دوربین‌های EyeQ3 خودروهای تسلا روی یک تابلو محدودیت سرعت 35 مایل یک تکه چسب نواری چسباندند که باعث شد عدد 3 شبیه به عدد 8 شود. البته این دستکاری برای افراد عادی قابل فهم است، اما دوربین‌های تسلا قادر به تشخیص آن نشده و با مشاهده تابلو میزان سرعت خود را افزایش دادند.

این فریب ساده در فضای مجازی حواشی زیادی را به همراه داشت و با توجه به این که 40 میلیون خودرو تسلا از این سیستم رانندگی بهره می‌برند، شرکت تسلا می‌بایست نحوه تشخیص دوربین‌های محصولات خود را ارتقا دهد. البته شرکت تسلا تاکنون در خصوص این موضوع واکنشی نشان نداده است و باید منتظر بیانیه رسمی این شرکت در این خصوص باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*