بررسی اولیه هواوی میت پد پرو

بررسی اولیه هواوی میت پد پرو (Huawei MatePad Pro 5G)

تبلت Huawei MatePad Pro 5G رقیبی جدی برای تبلت‌های سری Pro اپل محسوب می‌شود. در این مطلب به بررسی اولیه هواوی میت پد پرو 5G می‌پردازیم.

هواوی از چند سال پیش تبدیل به یکی از چهره‌های قدرتمند در بازار تبلت شده است. چند روز پیش، این شرکت تبلت هواوی میت پد پرو 5G را معرفی کرد که رقیبی برای تبلت‌های رده بالای بازار، مخصوصا آیپد پروهای اپل، محسوب می‌شود. این محصول هنوز به بازار عرضه نشده است. بررسی اولیه هواوی میت پد پرو 5G ارزش انتظار برای آن تا رسیدن به قفسه فروشگاه‌ها را نشان می‌دهد!

چند ماه پیش، تبلت میت پد پرو در سه مدل وای فای، 4G LTE و 5G در بازارهای چین عرضه شد. در سومین مدل، برای فراهم شدن پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل، نسخه‌ای متفاوت از تراشه کایرین 990 با مودم موبایل 5G به کار رفت.

بررسی اولیه هواوی میت پد پرو از نظر طراحی

برخلاف دیگر سازندگان تبلت‌ها، هواوی طراحی بدون حاشیه را در این نوع محصولات نیز از قلم نمی‌اندازد. بررسی اولیه هواوی میت پد پرو 5G نشان داد این محصول شباهت زیادی به آیپد پرو دارد. با این حال شرکت چینی معتقد است این مقایسه صحیح نبوده و MatePad Pro تبلت بسیار بهتری است. نمایشگر گجت نام برده 10.8 اینچی بوده و حاشیه‌های بسیار کمی اطراف آن دیده می‌شود. در گوشه‌ای از صفحه نمایش، حفره‌ای برای قرار دادن دوربین سلفی ایجاد شده است.

حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش با دیگر تبلت‌های بازار قابل مقایسه نیست و به شدت کاهش پیدا کرده است. هواوی مدعی است در این تبلت، به نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 90 درصدی دست پیدا کرده که پیشرفتی فوق‌العاده به شمار می‌رود. در نتیجه از نظر طراحی بدون حاشیه، میت پد پرو هواوی بهترین تبلت دنیا است. برای مقایسه، نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه در دو تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 6 و اپل آیپد پرو به ترتیب 83 درصد و 84.6 درصد است.

چهار اسپیکر در بدنه کار گذاشته شده تا قابلیت‌های تبلت MatePad Pro از نظر صوت در مقایسه با دیگر تبلت‌های بازار افزایش پیدا کند. میکروفون جدیدی برای این تبلت توسعه پیدا کرده و بهتر قادر به حذف نویز است.

روی هم رفته، با دست گرفتن تبلت، حس در اختیار داشتن یک گجت رده بالا به شما القا خواهد شد. محصول از نظر جنس بدنه، به دو نسخه پشم شیشه و چرم تقسیم می‌شود.

بررسی اولیه هواوی میت پد پرو از نظر سخت افزار و نرم افزار

با وجود زیبایی ظاهری بسیار زیاد تبلت جدید هواوی، آن چه میت پرو 5G را از رقبا چند سر و گردن بالاتر قرار می‌دهد ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری است. تراشه کایرین 990 5G محصولی همرده با اسنپدراگون 865 بوده و توان پردازشی بسیار بالایی در اختیارتان قرار می‌دهد. به ادعای هواوی، MatePad Pro 5G سریع‌ترین تبلت 5G در بازار محسوب می‌شود.

برخلاف اسنپدراگون 865، مودم موبایل 5G با تراشه کایرین 990 یکپارچه شده و سرعت بسیار بالاتری بر بستر یک شبکه موبایل مشخص ارائه می‌کند. بر اساس اعلام هواوی، سرعت دریافت فایل به لطف مودم 5G به کار رفته در تبلت جدید این شرکت، در مقایسه با 4G، نزدیک به ده برابر بیشتر بوده و تاخیر بسیار پایین است. به همین دلیل می‌توان برای اعمال بلادرنگ نظیر کلاد گیمینگ روی آن حساب کرد.

بررسی اولیه هواوی میت پد پرو 5 جی نشان داد باتری 7250 میلی‌آمپر ساعتی آن به خاطر پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 40 واتی با سرعتی بالا شارژ می‌شود. پشتیبانی از قابلیت شارژ وایرلس معکوس نیز لحاظ شده است. به این ترتیب می‌توان با توان 27، گجت‌های دارای پشتیبانی از فناوری شارژ بدون سیم را شارژ کرد.

روی این سخت افزار، یک بستر نرم افزاری سفارشی‌سازی شده با توانایی فراهم کردن حداکثر بهره‌وری قرار دارد. App Multiplier سفارشی هواوی، به کاربر اجازه می‌دهد داخل یک اپلیکیشن، به صورت همزمان دو پنجره باز کند.

کاربران برخی گوشی‌های هواوی و آنر می‌توانند از داخل تبلت میت پد پرو گجت اندرویدی خود را کنترل کنند. متاسفانه، شبیه به هواوی میت ایکس اس، تبلت 10.8 اینچی میت پد پرو نیز از نظر نرم افزاری دارای مشکل مهمی است. عدم توانایی برای استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل محدودیتی قابل توجه محسوب می‌شود، هر چند آن‌ها روی یک تبلت، در مقایسه با گوشی، کاربرد کمتری دارد.

البته بزرگترین گوشی‌ساز چینی وعده داده هواوی اپ استور به زودی تبدیل به رقیبی قدرتمند برای فروشگاه‌ نرم افزاری اپل و گوگل خواهد شد. این شرکت چینی عقیده دارد به کمک توسعه‌دهندگان، خیلی زود جایگزین‌هایی برای سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل توسعه خواهد داد.

مزایای متعدد اسمارت کیبورد و ام پن

در بررسی اولیه هواوی میت پد پرو 5G عرضه یک سری لوازم جانبی اختصاصی برای آن توجه ما را به خود جلب کرد. اولین گزینه اسمارت کیبورد بوده و با محصول اپل با نامی مشابه، تقریبا یکسان است. Smart Keyboard نام کیبورد فیزیکی جداگانه‌ای است که شرکت به طور ویژه مخصوص هواوی میت پد پرو توسعه داده و سرعت تایپ کردن روی این گجت را افزایش می‌دهد.

دومین ابزار کاربردی مخصوص Huawei MatePad Pro ام پن محسوب می‌شود. این قلم از نظر ظاهری بسیار شیک طراحی شده و دارای وزن پایینی است. حداکثر سطح حساسیت آن 4096 بوده و در بررسی اولیه هواوی میت پد پرو 5G عملکرد خوبی داشت.

بررسی اولیه هواوی میت پد پرو

قلم M Pen به صورت مغناطیسی به بدنه متصل شده و بعد از این اتفاق، شارژ آن به صورت خودکار آغاز می‌شود. شارژ کامل قلم 30 ثانیه زمان برده و استفاده از آن برای ده دقیقه را فراهم می‌کند. انتظار داشتیم باتری بزرگتری داخل قلم، حتی به بهای سنگین‌تر شدن آن، به کار می‌رفت. اکنون باید در بازه‌های زمانی ده دقیقه‌ای، کار با قلم را متوقف کرده و گجت را برای 30 ثانیه به بدنه چسباند.

فراموش نکنید کیبورد و قلم را باید صورت جداگانه خریداری کنید. در واقع آن‌ها جزو لوازم جانبی به شمار رفته و به صورت پیش‌فرض داخل جعبه وجود ندارند.

قیمت و زمان عرضه

از بهار سال آینده، عرضه محصول در بازارهای سراسر اروپا آغاز می‌شود. قیمت مدل وای فای (فاقد درگاه سیم کارت) برای نسخه دارای 6 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم با 256 گیگابایت ظرفیت داخلی به ترتیب 549 یورو و 649 یورو است. برای نسخه دارای حافظه بیشتر، نسخه Vegan Leather مجهز به بدنه‌ای چرمی به قیمت 749 یورو به فروش خواهد رسید. نسخه دارای بدنه چرمی، به صورت پش‌فرض همراه با ام پن عرضه می‌شود.

قیمت خرید مدل 4G LTE دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی یا 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به ترتیب 599 یورو و 699 یورو است. برای مدل 5G نسخه‌ای با 6 گیگابایت رم وجود ندارد. پایین‌ترین نسخه هواوی میت پد پرو 5G دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی بوده و به قیمت 799 یورو به فروش می‌رسد. نسخه‌ای دیگر با همین میزان رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داده، به قیمت 949 یورو، عرضه خواهد شد. قیمت اسمارت کیبورد و ام پن به ترتیب 129 یورو و 99 یورو است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*