گوشی های آیفون سال 2020

گوشی های آیفون سال 2020 به فناوری وایرلس جدیدی مجهز می‌شوند

گوشی های آیفون سال 2020 برای انتقال داده بین یکدیگر از طریق AirDrop به استاندارد IEEE 802.11ay تکیه خواهند کرد. در این استاندارد وای فای، پهنای باند چهار برابر شده است.

اپل احتمالا از یک استاندارد وایرلس WiGig جدید به منظور افزایش شدید سرعت تبادل داده در آیفون‌ های سال 2020 استفاده خواهد کرد. این موضوع توسط برخی کارمندان شرکت که با رسانه‌های خبری ارتباط دارند، فاش شد. با استفاده از تراشه‌ای مبتنی بر استاندارد وای فای IEEE 802.11ay در گوشی های آیفون سال 2020 تبادل داده از طریق AirDrop سریع‌تر از همیشه صورت خواهد گرفت.

انتظار داریم سه یا چهار گوشی هوشمندی که اپل از خانواده آیفون 12 در مهر ماه سال جاری رونمایی خواهد کرد، از نسل پنجم شبکه موبایل پشتیبانی کنند. اما طبق اخبار جدید، مجهز شدن به مودم‌ 5G تنها پیشرفت آن‌ها در زمینه اتصالات بدون سیم نخواهد بود.

AirDrop در مک او اس Lion و آی او اس 7 معرفی شد. این یک سیستم شبکه وایرلس ad-hoc بوده و برای جابه‌جایی انواع فایل نظیر تصویر و ویدیو کاربرد دارد. تا امروز، دستگاه‌های آی او اسی برای انتقال داده بین یکدیگر یا با مک بوک‌ها از طریق AirDrop، به اتصال وای فای یا بلوتوث متکی بودند. در صورت استفاده از وای فای، یک اتصال نظیر به نظیر بین دو دستگاه برقرار شده و رمزنگاری صورت می‌گیرد. در این حالت نیازی به استفاده از یک روتر بدون سیم به عنوان واسطه وجود ندارد.

سرعت تبادل داده در زمان بهره بردن از اتصال وای فای بسیار مناسب است، اما همچنان جای پیشرفت وجود دارد. از آن جایی که گوشی های آیفون سال 2020 به احتمال زیاد به سنسورهای دوربین با رزولوشن بالا مجهز شده و قابلیت فیلم برداری 8K همچون پرچمداران اندرویدی به آن‌ها نیز افزوده خواهد شد، حجم فایل‌های تولید شده در دستگاه افزایش پیدا کرده و به پهنای باند بیشتری برای جابه‌جایی داده نیاز است.

بر اساس اخبار جدید، اپل برای بهبود AirDrop در پی توسعه یک استاندارد وایرلس جدید است. به احتمال زیاد از IEEE 802.11ay استفاده خواهد شد که راهکاری پیشنهادی برای استانداردهای کنونی وای فای است. این استاندارد بعد از IEEE 802.11ad قرار گرفته و در آن، پهنای آن باند چهار برابر می‌شود! IEEE 802.11ay تبدیل به دومین استاندارد WiGig خواهد شد.

گوشی های آیفون سال 2020

طبق گفته‌های وب سایت Macotakara اپل در پی بهره بردن از استاندارد IEEE 802.11ay در گوشی های آیفون سال 2020 است. استاندارد نام برده در کنار وای فای 6 و اتصال 5G قرار گرفته و جایگزین آن‌ها نمی‌شود. کاربرد اصلی آن افزایش سرعت انتقال داده در مکان‌های سربسته از طریق AirDrop است. از نظر سخت افزاری، محدودیتی در این رابطه وجود ندارد. چیپست FastConnect 6800 شرکت کوالکام، علاوه بر ارائه وای فای 6 از استاندارد IEEE 802.11ay نیز پشتیبانی می‌کند. با در نظر گرفتن اخبار جدید، به احتمال بسیار زیاد از این تراشه در آیفون های سال 2020 استفاده خواهد شد.

مزیت IEEE 802.11ay در گوشی های آیفون سال 2020

این استاندارد، بخشی از اعضای خانواده استانداردهای 802.11 WLAN به شمار می‌رود. با این حال، دارای ظرفیت بسیار بیشتری از اتصال‌های وای فای مورد استفاده کنونی کاربران است. در واقع آن را به عنوان دومین استاندارد WiGig می‌شناسند. تمرکز آن روی سرعت بالای تبادل داده بین دو دستگاه در فواصل کوتاه، قرار دارد.

برخلاف WiFi 802.11ax که در روترها و دیگر گجت‌ها با عنوان وای فای 6 شناخته می‌شود، WiFi 802.11ay از نظر توانایی برای نفوذ در دیوارها و رد شدن از موانع بسیار ضعیف‌تر است. دلیل آن، استفاده از فرکانس کاری 60 گیگاهرتز محسوب می‌شود. این در حالی است که فرکانس کاری وای فای 6 یا همان WiFi 802.11ax برابر 2.4 گیگاهرتز است. به همین دلیل گفتیم برای انتقال داده در فواصل کوتاه کاربرد دارد.

اما مزیت اصلی آن توانایی برای ادغام کردن چند کانال به منظور بالا بردن پهنای باند است. 802.11ay تا سقف چهار کانال را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس از MIMO برای استریمینگ بهره می‌برد. در نتیجه، سرعت انتقال داده (نظری) تا 172 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید! این رقم از نرخ انتقال داده بر بستر وای فای 6 بسیار بیشتر است.

محدودیت‌های IEEE 802.11ay سبب خواهد شد همانند اولین استاندارد WiGig بیشتر از آن به عنوان یک اتصال جایگزین استفاده شود. وقتی بین دو دستگاه فاصله کمی وجود داشته و مخصوصا مانعی میانشان وجود ندارد، عملکرد IEEE 802.11ay فوق‌العاده خواهد بود. انتظار داریم در گوشی های آیفون سال 2020 قابلیت AirDrop مبتنی بر استاندارد وای فای نام برده کار کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*