گوگل ویس

6 کار سرگرم کننده که می‌توان با گوگل ویس انجام داد

آیا تا به حال از سرویس گوگل ویس (Google Voice) استفاده کرده‌اید؟ ما در اینجا می‌خواهیم به 6 کار سرگرم‌کننده اشاره کنیم که می‌توانید با این سرویس انجام دهید.

گوگل ویس برای برقراری تماس تلفنی روشی را ارائه داده است که به شما امکان داشتن تماس‌های شخصی و کاری‌تان در یک دستگاه را می‌دهد. شاید شما نتوانید که دستگاه سیم کارت خور خود را جایگزین گوگل ویس کنید، اما برای زمانی که نمی‌خواهید بابت تماس تلفنی هزینه‌ای بپردازید، این روش گزینه مناسب و قابل اطمینانی است.

اکنون می‌خواهیم بدانیم که گوگل ویس چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟ در این مطلب قصد داریم تا شما را با اصول اولیه این سرویس آشنا و ویژگی‌های جالب آن را برای شما بیان کنیم.

گوگل ویس چگونه کار می‌کند؟

به طور خلاصه، گوگل ویس یک سرویس تماس رایگان است که به شما اجازه ارسال و دریافت پیام و برقراری تماس از طریق تلفن همراه و کامپیوتر را می‌دهد. حتی می‌توانید با استفاده از گوگل ویس یک ویپ (VoIP) ایجاد کنید. خوشبختانه، روش تنظیم کردن گوگل ویس بسیار ساده است. پس از ورود به یک حساب کاربری در Google Voice، یک شماره تلفن جدید را انتخاب و شماره فعلی خودتان را وارد کنید، اکنون شما می‌توانید از طریق ویس تماس تلفنی برقرار کنید. حتی می‌توانید یک یا چند گوشی را به شماره گوگل ویس خود متصل کنید. شما می‌توانید از طریق وای فای در گوگل ویس تماس برقرار کنید. اگر به WiFi دسترسی ندارید، می‌توانید با مصرف حجم کمی از دیتای دستگاه خود تماس بگیرید.

1- ادغام گوگل ویس با همه تماس‌های تلفنی و پیام‌های دریافتی

گوگل ویس

اپلیکیشن ویس چه کارهایی می‌کند و در چه مواردی استفاده می‌شود؟ یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این سرویس، قابلیت برقراری تماس با یک یا چند تلفن است. پس از ورود به Google Voice‌، می‌توانید اپلیکیشن آن را روی موبایل خود نصب کنید. گوگل ویس اپلیکیشن‌های موبایلی یکپارچه‌ای را برای اندروید و آیفون‌ها ارائه می‌کند. به محض نصب این برنامه روی گوشی، شما می‌توانید ایمیل‌های صوتی را بررسی کرده، تماس‌ها و پیام های متنی صوتی ارسال/دریافت کنید و همچنین باقی مانده‌ی حساب بانکی خود را بررسی کنید.

مهمتر از آن، شما می‌توانید مکالمات صوتی را از طریق شماره گوگل ویس گوشی خود دریافت کنید، شما همچنین می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن بدون آنکه شماره‌ی تلفن فردی را داشته باشید، از طریق شماره‌‌ی گوگل ویس با آن تماس بگیرید.

فقط با شماره‌ی گوگل ویس خود تماس بگیرید. تماس شما از طریق حساب کاربری‌تان هدایت می‌شود. این ویژگی به چه کاری می‌آید؟ تصور کنید که یک کسب و کار جدید را شروع کرده‌اید و می‌خواهید یک شماره منحصر به فرد داشته باشید تا برای ارتباط با دیگران از شماره شخصی خود استفاده نکنید.

یک گروه جدید از مخاطبینی که با شما تماس می‌گیرند، ایجاد کنید. گروه دوم را به مخاطبینی که با موبایل شما تماس می‌گیرند اختصاص دهید. ممکن است که شما بخواهید با استفاده از ویس خود با هر دو گروه نیز تماس برقرار کنید. پس این کار را به گوگل ویس بسپارید.

2- شناسایی تماس گیرنده

گوگل ویس

زمانی را به خاطر می‌آورید که یک دستگاه پاسخگو داشتید و زمانی که یک آیدی کالر تماس‌های صوتی را دریافت می‌کرد و شما می‌توانستید آن‌ها را از طریق یک اسپیکر گوش کنید. با ظهور ایمیل صوتی دیجیتال، قابلیت شناسایی تماس گیرنده از طریق گوش دادن به ابتدای پیام، در حال ناپدید شدن است.

اما گوگل این ویژگی را بازگردانده است و شما از این طریق می‌توانید گیرنده را شناسایی کنید. از تماس گیرندگان ناشناس خواسته می‌شود تا نام خود را بگویند. به این ترتیب شما قبل ار پاسخگویی، تماس گیرنده را خواهید شناخت. برای فعال کردن شناسایی گزینه تماس گیرنده، به تنظیمات گوگل ویس خود بروید، سپس روی Calls‌ کلیک کنید تا Screen Calls‌ را پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که این گزینه روشن است.

پس از شنیدن نام تماس گیرنده، می‌توانید کلید 1 را فشار دهید تا بلافاصله تایید شود. اگر 2 را فشار دهید فورا یک پیام صوتی ارسال می‌شود یا اگر تمایل داشته باشید با فشردن کلید * می‌توانید تماس را برقرار کنید.

3- رونویسی خودکار از هر پیام صوتی

گوگل ویس

اگر به هر دلیلی قادر به گوش دادن ایمیل صوتی نیستید، گوگل ویس برای حل این موضوع پیام‌های صوتی را به حالت نوشتار تبدیل می‌کند. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا به جای گوش دادن به یک پیام صوتی طولانی، آن را به شکل یک متن بخوانید.

همچنین Google Voice می‌تواند رونویسی یک پیام صوتی را به صورت ایمیل برای شما ارسال کند. برای انجام این کار به تنظیمات یا Settings گوگل ویس خود بروید و گزینه دریافت پیام صوتی از طریق ایمیل را فعال کنید.

با آنکه همچنان اشکالاتی وجود دارند و باگ‌ها به طور کامل رفع نشده‌اند، اما ویژگی رونویسی پیام‌های صوتی گوگل به اندازه‌‌ی کافی خوب کار می‌کند و شما می‌توانید به طور کامل آنچه شخص مقابل در پیام صوتی خود گفته را تشخیص دهید. علاوه بر دریافت رونویسی پیام‌های صوتی از طریق ایمیل، شما می‌توانید پیام‌های صوتی خود را از طریق رایانه یا تلفن همراه خود نیز بررسی کنید.

4- ضبط تماس‌های صوتی

گوگل ویس

برای ضبط تماس‌های صوتی، پس از پاسخ دادن به تماس، کلید 4 را فشار دهید تا تماس صوتی خود را در رایانه، گوشی همراه آیفون، اندرویدی یا تبلت ضبط کنید. این قابلیت برای مصاحبه‌ها، بازجویی‌های پلیس یا برای داشتن یک مکالمه ضبط شده به کار می‌رود.

وقتی شروع به ضبط مکالمه می‌کنید، شما و فرد تماس گیرنده، اعلامیه‌ای را برای شروع ضبط می‌شنوید. در ضبط مکالمات خود نمی‌توانید آن‌ها را به صورت نوشته یا رونویسی درآورید. اما می‌توانید وارد حساب صوتی خود شده و مکالمه را دوباره پخش کنید. حتی می‌توانید آن را به عنوان یک فایل MP3‌ بارگیری کنید.

5- سفارشی سازی خوش آمد گویی و دیگر تنظیمات این دسته

گوگل ویس

شما می‌توانید با تغییر کنترل‌های صوتی این برنامه را سفارشی سازی کنید. این قابلیت در اصل به عنوان یک منشی شخصی عمل می‌کند. نسخه قدیمی گوگل ویس به شما امکان تنظیم انواع مختلف خوش آمد گویی پست صوتی را برای تماس گیرندگان مختلف می‌دهد. گرچه این قابلیت در نسخه‌ی جدید Google Voice‌ وجود ندارد،  اما شما می‌توانید با استفاده از نسخه قدیمی گوگل ویس، خوش آمد گویی را تنظیم کنید.

برای دسترسی به نسخه Legacy در کامپیوتر خود، در گوشه‌ی سمت چپ بالای صفحه به قسمت منوی گوگل ویس مراجعه کنید. در انتهای منو، روی گزینه Legacy Google Voice‌ کلیک کرده و آن را باز کنید.

با رفتن به تنظیمات> گروه، می‌توانید هر گروهی که می‌خواهید را ایجاد کنید و تنظیمات فردی را مانند تصویر بالا ویرایش کنید. سپس تلفن یا تلفن‌هایی که باید زنگ بخورند را انتخاب کنید و بعد پیام خوش آمد گویی خاصی را انتخاب یا ضبط کنید. حتی می‌توانید شناسایی تماس گیرنده را برای یک گروه خاص غیرفعال کنید.

6- فیلتر کردن اسپم

گوگل ویس

آیا از ربات‌های تماس گیرنده خسته شده‌اید؟ هنگامی که تماس‌هایی خارج از شماره‌ی گوگل ویس خود دریافت می‌کنید، ممکن است شناسه تماس شما به صورت ” کلاهبرداری” خوانده شود. در غیر این صورت، شما متوجه نخواهید شد که کدام شماره‌ها برای پاسخگویی ایمن و بی‌خطر هستند.

خوشبختانه، گوگل ویس تماس و پیام های متنی اسپم و ناشناس را فیلتر می‌کند. وقتی گوگل به اسپم بودن شماره‌ای مشکوک شود،هر پیام صوتی، تماس و پیام متنی مربوط به آن را به پوشه‌ی Spam شما منتقل خواهد کرد. برای فعال سازی این قابلیت کافیست به تنظیمات گوگل ویس بروید و گزینه‌ی Security را انتخاب کرده و Filter Spam را فعال کنید.

چرا از گوگل ویس استفاده می‌کنیم؟

در این مطلب تا حدودی با مزایای گوگل ویس آشنا شدیم. از شماره گوگل ویس می‌توانیم در کسب و کار یا به عنوان شماره شخصی به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها استفاده کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*