آنر 9 ایکس پرو

بررسی اولیه آنر 9 ایکس پرو : طراحی خوب و مشخصات فنی مطلوب

چهره‌ی آنر 9 ایکس پرو (Honor 9X Pro) تناسبی با قیمتش ندارد. علاوه بر طراحی پریمیوم، این گوشی میان رده از مشخصات سخت افزاری مناسبی هم برخوردار است.

به نظر می‌رسد به علت جنگ تجاری آمریکا و چین، امسال برند جانبی هواوی کار سخت‌تری داشته باشد؛ اما این موضوع، مانع حرکت رو به جلوی آنر نشده است. به تازگی کمپانی چینی دو گوشی هوشمند جدید را برای عرضه در بازارهای جهانی معرفی کرد که یکی از آن‌ها، آنر 9 ایکس پرو است.

نگاه نزدیک به گوشی آنر 9 ایکس پرو

طراحی پریمیوم، بدون قیمت نجومی

این گوشی هوشمند را باید مدل ارتقا یافته آنر 9 ایکس بدانیم که در فصل پاییز عرضه شده بود. نمایشگری 6.6 اینچی دارد و به لطف وجود مکانیسم پاپ آپ برای دوربین سلفی، عامل مزاحمی روی صفحه نمایش آن وجود ندارد. حاشیه‌ها نیز بسیار باریک هستند و نسبت نمایشگر به بدنه گوشی، به 92 درصد می‌رسد. همه این‌ها چهره‌ای پریمیوم به آنر 9 ایکس پرو داده است؛ آن هم فقط با برچسب قیمت 249 یورویی!

مانند بسیاری از موبایل‌های امروزی، پنل عقب این دستگاه نیز با شیشه پوشیده شده؛ رنگ آن هم حالت گرادیانی دارد و از بنفش در سمت چپ تا صورتی در سمت راست، متغیر است.

دوربین سه‌گانه و فضای ذخیره‌سازی انبوه

در پشت گوشی، یک دوربین سه‌گانه مجهز به هوش مصنوعی را می‌یابیم که با فلش LED همراهی می‌شود. سنسور اصلی این مجموعه، 48 مگاپیکسلی و دارای حالت Super Night و لرزش‌‌گیر ویدیویی AI است. همچنین برای ثبت تصاویر باکیفیت، از فناوری تجمیع پیکسلی (pixel binning) استفاده می‌کند.

یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه و یک سنسور عمقی 2 مگاپیکسلی برای اعمال افکت بوکه، دیگر اجزای ماژول سه‌گانه هستند. دوربین سلفی در آنر 9X پرو، رزولوشن 16 مگاپیکسل دارد و مانند پرچمدارانی چون آیفون 11 پرو، از نوردهی پرتره 3D پشتیبانی می‌کند.

سخت افزارهای داخلی دستگاه نیز بسیار قابل توجه هستند؛ به‌ویژه اگر قیمت آن را به یاد داشته باشیم. مثلا باید به رم 6 گیگابایتی و تراشه 7 نانومتری کایرین 810 اشاره کنیم که مصرف انرژی بهینه‌ای دارد. در استفاده‌ی چند روزه، آنر 9 ایکس پرو عملکرد مطلوبی از خود نشان داد. البته هنگام اجرای وظایف سنگین‌تر، کمی لگ زدن مشاهده شد؛ ولی نه تا حدی که قابل بحث باشد.

اما شاید بهترین ویژگی این گوشی، فضای ذخیره‌سازی آن باشد که شامل 256 گیگ حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت microSD تا سقف 512 گیگ می‌شود. این یعنی بیش از 700 گیگابایت فضا برای ذخیره اطلاعات در اختیار خواهید داشت.

در نهایت باید به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم که شارژ آن بیش از یک روز دوام می‌آورد؛ هرچند که برای تعیین دقیق عمر باتری، تست‌های بیشتری نیاز است.

وجود App Gallery به جای گوگل پلی استور

آنر 9 ایکس پرو

آنر 9 ایکس پرو با EMUI 9.1 عرضه می‌شود که مبتنی بر اندروید 9 پای است؛ اما به علت تحریم تجاری هواوی توسط آمریکا، مجوز استفاده از پلی استور و سایر اپلیکیشن‌های گوگل را  ندارد. در عوض کمپانی چینی، App Gallery را روی این گوشی نصب کرده است. از این طریق، دسترسی به اپ‌های متنوعی برای کاربران وجود دارد؛ اما متاسفانه شامل اینستاگرام، واتس اپ، یوتیوب یا فیسبوک نمی‌شود.

زمان عرضه آنر 9 ایکس پرو

بازار موبایل فرانسه، آلمان، هلند، مصر، عربستان سعودی و مالزی، از ماه مارس پذیرای این محصول خواهد بود. علاوه بر رنگ گرادیانی بنفش، خریداران حق انتخاب نسخه مشکی رنگ را نیز خواهند داشت. هنوز اطلاعاتی درباره ورود آنر ۹ ایکس پرو به سایر بازارها ارائه نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. من با آنر 9 ایکس کار کردم
    نقطه قوت گوشی، صفحه نمایش بدون حاشیه با دوربین پاپ آپشه
    نسبت به قیمتش ارزش خرید داره، ولی دوربین سلفیش خوب نیس 🙂

  2. مدل Pro بایستی اندرویدش هم ارتقاء داشته باشد
    موبایل 2020 چه توجیهی برای اندروید 9 دارد؟
    آیا اندروید 10 گرانتر از اندروید 9 است؟