بررسی اولیه ویوو اپکس 2020

بررسی اولیه ویوو اپکس 2020 ؛ خارق‌العاده‌ترین گوشی هوشمندی که همه آن را می‌خواهند

ویوو اپکس 2020 (Vivo Apex 2020) از جمله گوشی‌هایی است که رقابت در بازار موبایل در سال جاری را بسیار دشوار می‌کند. در این مطلب به بررسی اولیه ویوو اپکس 2020 خواهیم پرداخت.

از چند ماه پیش تا صبح روز رونمایی، شرکت چینی ویوو به صورت مستمر تیزرهای تبلیغاتی گوشی ویوو اپکس 2020 را منتشر می‌کرد، تا این که نوبت به رونمایی رسمی آن رسید. این گوشی هوشمند، از بسیاری جهات منحصربه‌فرد بوده و به همین دلیل رقابت با آن دشوار است. بررسی اولیه ویوو اپکس 2020 نشان داد این محصول دارای نمایشگر، دوربین سلفی و دوربین اصلی کاملا منحصر‌به‌فرد و جدیدی است.

ویوو اپکس 2020 از جمله گوشی‌هایی بود که طی نمایشگاه MWC 2020 منتظر رونمایی آن بودیم. از آن جایی که در پی شیوع ویروس کرونا جدید کنگره جهانی موبایل سال جاری کنسل شد، شرکت ویوو تصمیم گرفت به وسیله برگزاری رویدادی مجزا، گجت اندرویدی خود را معرفی کند. سایر گوشی‌سازان نیز چنین روالی را دنبال کردند. به عنوان نمونه باید به معرفی شیائومی می 10 و هواوی پی 40 لایت طی روزهای اخیر اشاره کرد.

بررسی اولیه نمایشگر ویوو اپکس 2020

وزن بدنه 169 گرم بوده و اندازه آن 157.2 در 66.2 در 8.8 میلی‌متر است. هنوز نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه در این گوشی توسط سازنده اعلام نشده و رسانه‌های خبری نیز برای محاسبه، به گوشی دست پیدا نکرده‌اند. اما به جرات می‌توان گفت Apex سال جاری، از این نظر، بهترین است.

طی بررسی اولیه ویوو اپکس 2020 نمایشگر این گوشی هر چشمی را خیره نگه داشته و مهمترین ویژگی آن به شمار می‌رود. نمایشگر 6.5 اینچی دارای رزولوشن فول اچ‌دی Vivo Apex 2020، با نام FullView Edgeless Display شناخته می‌شود. زاویه انحنای آن از هر دو طرف 120 درجه است! نمایشگر گوشی ویوو نکس 3 با نام «نمایشگر آبشاری» تعجب بسیاری را برانگیخت و جلب توجه بسیار زیادی داشت. حال از نظر انحنا، صفحه نمایش گوشی ویوو اپکس 2020 باز هم بهبود پیدا کرده است!

بررسی اولیه ویوو اپکس 2020

برای گوشی هوشمندی با چنین سبک طراحی، نبود هر گونه دکمه فیزیکی روی لبه کناری بدنه طبیعی است. در عوض یک سری دکمه مجازی در نظر گرفته شده است. حتی هیچ پورتی نیز روی بدنه وجود ندارد! Vivo Apex 2020 به راستی شبیه به گوشی‌های مفهومی است که تا چند سال پیش، تخیلی تصور می‌کردیم!

هیچ گونه بریدگی یا حفره‌ای روی صفحه نمایش دیده نمی‌شود. خبری از دوربین سلفی پاپ آپی یا چرخان نیز نیست؛ خیلی زودتر از حد انتظار ما، شرکت ویوو، اولین گوشی هوشمند دارای دوربین سلفی زیر نمایشگر را عرضه کرد. این دوربین دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل است. بر اساس ادعای سازنده، این کار به وسیله افزایش توانایی انتقال نور شیشه نمایشگر درست در قسمت در بر دارنده دوربین سلفی میسر شده است. توانایی انتقال نور در فضای اطراف دوربین سلفی، 6 برابر بیشتر است. با تکیه بر الگوریتم‌های پیچیده، میزان کاهش کیفیت و مخصوصا نور دریافتی توسط دوربین سلفی به حداقل کاهش پیدا می‌کند.

بررسی اولیه ویوو اپکس 2020

همرده با دیگر پرچمداران 2020، گوشی ویوو اپکس سال جاری از تراشه اسنپدراگون 865 قدرت می‌گیرد. به لطف استفاده از مودم موبایل ایکس 55، از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) پشتیبانی می‌شود. حافظه رم و ظرفیت داخلی به ترتیب 12 گیگابایت و 256 گیگابایت است. گوشی به صورت پیش‌فرض مجهز به سیستم عامل اندروید 10 عرضه می‌شود. دو گزینه رنگ گوشی ویوو اپکس 2020 سفید و مشکی است.

دوربین اصلی گوشی Vivo Apex 2020

ویوو جزو برترین گوشی‌سازان از نظر تکنولوژی‌های نرم افزاری و سخت افزاری مورد استفاده برای دوربین‌های موبایل محصولات خود شناخته نمی‌شود. با این حال، دوربین گوشی ویوو اپکس 2020 حرف‌‌‌های زیادی برای گفتن دارد.

یکی از سنسورهای دوربین اصلی این گوشی، دارای لنزی به نام “Continuous Optical Zoom” است؛ به جای استفاده از لنز تله فوتو یا پریسکوپی که در دوربین پرچمدارانی امروزی وجود دارد، لنز مخصوص زوم دوربین Vivo Apex 2020 شبیه به دوربین‌های عکاسی واقعا حرکت می‌کند! به همین دلیل تا 5 الی 7.5 برابر، بدون ذره‌ای کاهش کیفیت، قادر به بزرگنمایی خواهید بود.

ویوو اپکس 2020

سنسور زیر لنز مخصوص زوم دوربین 16 مگاپیکسلی است. ضخامت لنز نام برده برابر 6.2 میلی‌متر بوده و همچنان برای بزرگنمایی، متکی به تکنیک پریسکوپ است. به همین دلیل ماژول دوربین ویوو اپکس 2020 دارای برآمدگی قابل توجهی است.

نوآوری در دوربین این گوشی، به لنز زوم متحرک آن ختم نمی‌شود. سنسور رنگی اصلی با رزولوشن 48 مگاپیکسل، برای نخستین مرتبه از یک سیستم تثبیت‌کنندگی شبیه به گیمبال بهره می‌برد. به همین دلیل در مقایسه با سایر دوربین‌های موبایل، بهتر قادر به خنثی‌سازی لرزش‌های دستگاه است. به ادعای سازنده، توانایی سیستم جدید در مقایسه با OIS متداولی که در بقیه دوربین‌های موبایل به کار می‌رود، 200 درصد بیشتر است!

ویوو اپکس 2020

سازنده، در طراحی ماژول دوربین ویوو اپکس 2020 از چشم آفتاب پرست، با توانایی چرخش در همه جهات، الهام گرفته است. به همین دلیل به شیوه‌ای کارآمدتر قادر به ردیابی اشیای مختلف است.

باتری با پشتیبانی از شارژ وایرلس 60 واتی

بله درست خواندید! ویوو اپکس سال جاری، از شارژ وایرلس با توان 60 وات پشتیبانی می‌کند! برای مقایسه باید بدانید توان سیستم شارژ بدون سیم پرچمداران کنونی، 15 وات است! دلیل نیاز به توسعه چنین فناوری، نبود هر گونه پورت روی بدنه محسوب می‌شود. به عبارتی شارژ بدون سیم، تنها روش انرژی‌رسانی به باتری بوده و امکان استفاده از کابل وجود ندارد.

بر اساس ادعای شرکت ویوو، فناوری شارژ وایرلس جدید آن‌ها قادر است یک باتری 2 هزار میلی‌آمپر ساعتی را طی بیست دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ کند. اعجاب این راهکار، در بالاتر بودن توان آن از تکنولوژی‌های شارژ سریع کابلی کنونی است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اومد حتما میخرمش البته وقتی پولش دستم اومد ^ ^

  2. زاویه انحنای آن از هر دو طرف 120 درجه است!!!!!واااو😍