کروناویروس نمایشگاه خودرو ژنو 2020 را هم لغو کرد!

کروناویروس نمایشگاه خودرو ژنو 2020 را هم لغو کرد!

پس از کنگره‌ی جهانی موبایل و کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک، نمایشگاه خودرو ژنو 2020 (Geneva Motor Show 2020) نیز به خاطر ترس از شیوع کروناویروس لغو شد!

پس از آنکه دولت سوئیس اجازه‌ی گردهمایی بزرگ چندین هزار نفره در این کشور به خاطر ترس از شیوع کروناویروس را صادر نکرد، نمایشگاه خودرو ژنو 2020 نیز لغو شد. این ممنوعیت از روز گذشته آغاز شده و حداقل تا 15 مارس ادامه خواهد داشت. قرار بود نودمین دوره‌ی نمایشگاه خودرو ژنو، هفته‌ی آینده برگزار شود.

موریس تورتینی، مسئول برگزاری این نمایشگاه خودرو علاوه بر تأیید پس گرفتن بلیط‌های فروش رفته، در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

ما بابت وضعیت پیش آمده متأسفیم، اما سلامت تمام شرکت‌کنندگان اولویت اول ما و غرفه‌داران این نمایشگان است. این زیان مالی عظیمی را برای تولیدکنندگانی که جهت حضور در ژنو سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند، به همراه دارد. با این حال ما اطمینان داریم که آن‌ها اتخاذ چنین تصمیمی را درک خواهند کرد.

گرچه نمایشگاه خودرو ژنو، بزرگ‌ترین نمایشگاه حوزه‌ی اتومبیل در جهان نیست، اما یکی از مکان‌هایی است که خودروسازان دوست دارند جالب‌ترین و آینده‌نگرانه‌ترین اتومبیل‌های مفهومی خود را در آن رونمایی کنند. به طور مثال سال گذشته ابرخودرویی نظیر کوئیگزگ یسکو، خودرو مفهومی الکتریکی فولکس واگن و بتیستا فارینا، یکی از سریع‌ترین اتومبیل‌های الکتریکی در کره‌ی زمین در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

ژنو یکی از آخرین رویدادهای جهانی بزرگی است که به خاطر ترس از شیوع ویروس کرونا لغو می‌شود. در دنیای فناوری نیز کنگره‌ی جهانی موبایل که بزرگ‌ترین رویداد مربوط به گوشی‌های هوشمند در جهان است لغو شد. فیسبوک نیز خبر داده که قصد ندارد کنفرانس توسعه دهندگان خود موسوم به فیسبوک F8 را به همین دلیل برگزار کنید. حتی برخی رویدادهای ورزشی نیز لغو شده‌اند. دو رویداد مهم فرمول وان و فرمول ای مسابقات خود در چین را لغو کرده‌اند و کمیته‌ی جهانی المپیک نیز همچنان برای برگزاری المپیک تابستانی در ژاپن تردید دارد.

پالکسپو (Palexpo)،‌ محلی که نمایشگاه خودرو ژنو در آن برگزار می‌شود سعی کرده است با صدور هشدارهایی برای شرکت‌کنندگان، جلوی لغو آن را بگیرد. مسئولان پالکسپو در بیانیه‌ای اشاره کرده‌اند که به نظافت و ضدعفونی کردن اطراف مرکز نمایشگاه شدت می‌بخشند و از غرفه‌داران خواسته‌اند در مناطق بی‌خطر محصولات خود را به نمایش بگذارند. همچنین آن‌ها به حاضرین توصیه کرده‌اند که مرتباً دست‌های خودشان را بشویند و از هرکسی که سرفه یا عطسه می‌کند، فاصله بگیرند.

نمایشگاه خودرو ژنو 2020 قرار بود میزبان اتومبیل‌های مهمی باشد

دو خودروساز که قصد حضور در این رویداد را داشتند، اعلام کرده‌اند که در عوض، کنفرانس مطبوعاتی آنلاین برگزار خواهند کرد. BMW اعلام کرده که روز جمعه از سدان الکتریکی مفهومی i4 رونمایی خواهد کرد، در حالی که مرسدس بنز نیز از یک خودروی E کلاس جدید رونمایی می‌کند. پینینفارینا نیز به سایت The Verge گفته است که علیرغم برگزاری آنلاین رویداد معرفی محصولاتش، در تلاش برای پیدا کردن راهی جهت رونمایی فیزیکی اتومبیل خود است. شرکت فیات، قصد دارد از خودروی الکتریکی جدید فیات 500 رونمایی کند، در حالی که آئودی نیز به صورت آنلاین اطلاعاتی از اسپورت بک آئودی A3 و آئودی E-Tron S را با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یواش یواش داره ازاین کرونا خوشم میاد 😂😂قدرت دستشه لنتی