ویروس کرونا

سازمان بهداشت جهانی سطح هشدار برای ویروس کرونا را افزایش داد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در تازه‌ترین گزارش خود، میزان ریسک جهانی ویروس کرونا را از زیاد به «خیلی زیاد» تغییر داد.

مدیرکل WHO افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در روزهای اخیر و تعداد بالای کشورهای درگیر با ویروس کرونا را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد. به گفته‌ی تدروس ادهانوم گیبریسوس:

کارشناسان ما به طور دائم روند انتشار کروناویروس جدید را رصد کرده‌اند و حالا ما ارزیابی خود از خطر گسترش بیماری در سطح جهان را به خیلی زیاد افزایش داده‌ایم.

مهم‌ترین چیزی که مقامات WHO در کنفرانس خبری روز جمعه تاکید داشتند، آگاهی‌بخشی به مردم در صورت ابتلای آن‌ها به کووید ۱۹ بود. اینکه اگر کسالت داشتید، در منزل بمانید و با پزشک خود یا مراکز درمانی تماس بگیرید. آن‌ها پرسش‌هایی را درباره علایم بیماری شما، مکان‌هایی که در آنجا بودید و افرادی که با آن‌ها تماس داشتید مطرح خواهند کرد.

سطح هشدار جهانی برای شیوع ویروس کرونا به بالاترین حد رسید

سازمان بهداشت جهانی، نقشه‌ای را هم روی وب‌سایت ARCGIS قرار داده است که تعداد موارد قطعی ثبت شده در سطح جهان را نشان می‌دهد. بر این اساس تا عصر روز جمعه، 9 اسفند 1398، نزدیک به 85 هزار نفر به ویروس جدید کرونا آلوده شدند و بیش از 2800 نفر هم جان خود را از دست دادند. همچنین مبتلایان به این بیماری، در 53 کشور دنیا شناسایی شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا

در همین راستا، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا (CDC) نیز اعلام کرد که دستورالعمل به‌روز شده‌ای را برای مقابله با کووید 19 منتشر می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*