دی اس Aero Sport Lounge

دی اس Aero Sport Lounge معرفی شد؛ با شاسی بلند مفهومی DS آشنا شوید

دی اس Aero Sport Lounge به عنوان یک کانسپت لوکس معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند مفهومی شرکت فرانسوی DS آشنا می‌شویم.

شرکت دی اس که به عنوان برند لوکس سیتروئن محسوب می‌شود از کانسپت جدیدی به نام Aero Sport Lounge پرده برداشت. طراحان این کانسپت را با هدف عبور بهتر جریان هوا به صورت ویژه طراحی کردند. این خودرو مفهومی دارای 5 متر طول بوده و از فرمی به شکل شاسی بلند کوپه بهره می‌برد. در نمای جلو شاهد جلوپنچره ویژه‌ای هستیم که می‌تواند هوا را به صورت مستقیم به کنارها بفرستد و سپس جریان هوا را با انتقال به رینگ‌های 23 اینچی از کل خودرو عبور دهد.

مشخصات دی اس Aero Sport Lounge

دی اس Aero Sport Lounge

در جلوپنچره این کانسپت حسگرهای متنوعی وجود دارند که می‌توان آن را در کنار چراغ‌ها و دیلایت‌های LED به عنوان سایر ویژگی‌های برجسته این کانسپت فرانسوی محسوب کرد. در کابین این کانسپت شاهد دو نوار پهن هستیم که به جای صفحه‌های نمایش سنتی قرار گرفته‌اند. نوار پایینی با هدف نمایش اطلاعات تایید شده از نوار بالایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی سرنشینان این خودرو از صفحه نمایش ویژه بهره می‌برند تا در سفر سرگرم شوند. علاوه بر این، یک جفت صفحه نمایش نیز برای نمایش تصاویر آینه‌های دیجیتال در این خودرو به چشم می‌خورد.

دی اس Aero Sport Lounge

طراحان شرکت دی اس از هدآپ دیسپلی به جای پشت‌آمپر استفاده کردند که به تکنولوژی واقعیت افزوده مجهز است و اطلاعات را روی شیشه جلو می‌تاباند. این کانسپت از سیستم هوش مصنوعی با نام ایریس و کنترلی سه‌بعدی نیز بهره می‌برد. طراحان برای کابین به جای چرم گیاهی و پلاستیک بازیافتی از متریال غیرمعمولی نظیر نی مارپیجی برای پشت صندلی‌ها و داشبورد استفاده کرده‌اند و برای پوشش صندلی‌ها نیز از پنبه و فوم متراکم استفاده شده است.

دی اس Aero Sport Lounge

دی اس Aero Sport Lounge علاوه بر هوشمند بودن دارای سرعت بالایی است. این خودرو مفهومی می‌تواند ظرف مدت 2.8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر برسد و این شتاب به لطف موتور الکتریکی با قدرت 670 اسب بخار به دست آمده است. شرکت دی اس برای موتور الکتریکی این کانسپت از خودروی مسابقه‌ای Tcheetah فرمول E استفاده کرده است. همچنین این خودرو از باتری 100 کیلووات ساعتی با برد 650 کیلومتر برخوردار است.

تصاویر دی اس Aero Sport Lounge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چقدر از لوگوی این ماشین بدم میاد به نظرم زشت ترین لوگوی بین شرکتهاس علیرغم مفهومی که به شکل پروانه می رسونه احساس می کنم انگار یه تیکش کنده شده خیلی بی قواره اس مرسی اه

  2. طراحی بسیارزیباولوکس👌😍